Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرماندار شازند از تعریف اعتبار 400 میلیون دلاری برای استقرار شرکت موهیکو در این شهرستان به منظور تولید بنزین و میعانات گازی خبر داد.

مصطفی عرب صبح امروز دوشنبه در بیست و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان شازند که در بخشداری زالیان برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان با نرخ بیکاری 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 بالاترین نرخ بیکاری را بعد از  اراک و خمین به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان شازند در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که بر این اساس در حال حاضر اصلی ترین اولویت مجموعه شهرستان در حوزه صنعت، صیانت و نگهداری از واحدهای تولیدی در ابعاد زیرساختی و امنیتی است.

وی با اشاره به رشد تولید و افرایش اشتغال زایی شهرستان شازند در مدت اخیر، افزود: با توجه به فراخوان استخدام پتروشیمی شازند، پیش بینی می شود در حدود 120 نفر به آمار اشتغال شهرستان اضافه شود که این مهم می تواند در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی شازند بسیار مفید باشد.

عرب شهرستان شازند را یکی از شهرستان های موفق استان در حوزه تعداد واحدها و تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: شهرستان شازند در تولید بسیاری محصولات کشاورزی استان توانسته است رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص دهد که به عنوان مثال می توان به تولید عسل در این شهرستان اشاره کرد. هم اکنون حدود یک سوم مجموع 900 تن عسلی که در استان تولید می شود، تولید زنبورداران شازندی است و 15 واحد گلخانه ای هم که در این شهرستان در حال احدات هستند، می تواند بر روند رشد اقتصادی این منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.

فرماندار شازند با تاکید بر اینکه آینده این شهرستان با صنعت گردشگری گره خورده است، تصریح کرد: وجود رودها و رودخانه های پرآب شهرستان شازند پتانسیل خوبی را در سطح شهرستان برای توسعه گردشگری فراهم کرده است و تکمیل پروژه کوکبیه هم می تواند زمینه ساز وقوع اتفاقات بسیار خوبی در شازند شود.

وی توسعه بخش مسکن شهرستان را یکی از عوامل پیشرفت حوزه عمرانی و اقتصادی شهرستان دانست و گفت: تا این لحظه 790 واحد مسکونی در سطح شهرستان ثبت و اخذ مجوز شده است که در حدود نیمی از آنها به اتمام رسیده اند. همچنین در حال حاضر بین 500 تا هزار نفر در شهرستان مشغول ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستند که این مهم می تواند در راستای افزایش جمعیت شهری و بازگشت مجدد مردم به نواحی روستایی مثمر ثمر باشد.

وی از تعریف اعتبار 400 میلیون دلاری برای سرمایه گذاری حوزه بنزین و میعانات گازی(شرکت موهیکو) در این شهرستان خبر داد و در  ادامه گفت: خوشبختانه همه 141 دهیاری سطح شهرستان حداقل دو پروژه در دستور کار دارند که پیش بینی می شود تا اجرای نهایی این پروژه ها آمار اشتغال شهرستان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. همچنین ما در صدد هستیم که از اعتبارات دهیاری ها برای اخذ تسهیلات و توسعه اقتصادی شهرستان در همه حوزه ها علی الخصوص کشاورزی استفاده و شرایط لازم را برای رشد عمرانی و اقتصادی شازند فراهم کنیم.

عرب با بیان اینکه سهم این شهرستان در حوزه اشتغال روستایی از 15 میلیارد تومان در سال گذشته به رقم 30 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه 100 درصد اعتبارات این حوزه جذب شده اند و همین مهم سبب شده است که 70 طرح روستایی در سطح شهرستان به سرانجام برسد. این تعداد طرح تاکنون برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی کرده اند که کمکی شایانی به توسعه اشتغال پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم بوده است.

فرماندار شازند این شهرستان را یکی از مناطق موفق استان در حوزه پرورش آبزیان و کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ها و افتتاح چندین طرح عمرانی در دهه فجر سال جاری نرخ بیکاری شازند تک رقمی شود و گام مثبتی در جهت رشد اقتصادی شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شازند بنزين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار