Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، هرچند این اتفاق میتواند دلایل مختلفی از جمله استفاده از ارقام حقیقی در اقتصاد و ارقام اسمی در حسابداری داشته باشد.

به هرحال در ادامه وضعیت مالی تعدادی از شرکت های فعال در حوزه سرمایه گذاری را بررسی میکنیم. این بررسی میان شرکت هایی صورت گرفته است که بعنوان واسطه گرهای مالی، چند رشته ای صنعتی و سایر صنایع دسته بندی شده اند، اما در هر صورت فعالیت اصلی آنها سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به دلیل تاریخ متفاوت پایان سال مالی شرکت ها، بازه زمانی بررسی از نیمه دوم 1397 تا چندماهه اول 1398 است.

شرکت سرمایه گذاری غدیر سودآورترین شرکت در میان شرکت های مورد بررسی است و موفق به کسب سود 2014 میلیارد تومانی شده است.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز با کسب سود 1808 میلیارد تومانی در رتبه دوم از نظر سودآوری قرار دارد.

شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری هرکدام به ترتیب 1485 و 1365 میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

شرکت تکادو، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی کمترین سود را میان شرکت های مورد بررسی بدست آورده اند و سود خالص آنها به ترتیب 19، 13 و 1.8 میلیارد تومان بوده است.

در جدول زیر خلاصه ای از وضعیت مالی شرکت های سرمایه گذاری را مشاهده میکنید.

در جدول سود خالص هر شرکت در دو سال مالی اخیر مورد بررسی قرار گرفته و افزایش یا کاهش آن نسبت به سال گذشته نشان داده شده است.

همانطور که مشاهده میکنید شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در سال 1397 نسبت به سال قبل از آن افزایش 710 درصدی سود خالص را تجربه کرده است. هرچند که در صورت های مالی منتهی به شهریور 1398 سودآوری این شرکت کاهش قابل ملاجظه ای داشته است.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران نیز موفق شده نسبت به سال گذشته سود خود را 412 درصد افزایش دهد.

شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با کاهش 93 درصدی سودآوری نسبت به سال گذشته، بیشترین افت سودآوری را به خود اختصاص داده است.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا نیز کاهش 75 درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه، شرکت سرمایه گذاری مسکن، شرکت سرمایه گذاری صدرتامین و سرمایه گذاری شفادارو دیگر شرکت هایی هستند که سود خالص آنها کاهش یافته است. اطلاعات مقایسه ای سود خالص شرکت ها در دو سال اخیر را در جدول زیر مشاهده میکنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنایع پتروشیمی سوددهی گروه توسعه ملی شرکت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر تشکیل سرمایه سود خالص شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا طرحهای توسعه و سرمایه گذاری مس در معادن خرد

فداکار دردیدار مدیرعامل صنایع  ملی مس ایران گفت: مس بزرگترین صنعت استان است و پروژه‌های همکاری‌ از مسئولیت‌های اجتماعی، حوزه‌های ورزشی و صندوق داریم. 
وی به معادن خرد و کوچک زیرمجموعه مس در استان و اهمیت سرمایه‌گذاری در آنها اشاره کردو افزود: این معادن برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت است و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.
فداکار، انتقال منابع مالی شرکت در بانک‌های استان را مطرح کرد و گفت: انتقال حساب و منابع مالی شرکت به داخل استان، امکان پرداخت تسهیلات به حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.
استاندار کرمان ادامه داد: الزام به خرید و استفاده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و ادارات از تولیدات قابل رقابت داخل استان‌ دیگر مسئله‌ای است که مصوبه شورای تامین استان را نیز گرفته‌ایم.
فداکار، ساماندهی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی زیرمجموعه مس در استان را نیز مطرح کرد و اظهار داشت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 
مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این دیدار عنوان کرد: همه تلاش ما بر این است که تحقق شعار سال و رشد تولید را حفظ کنیم و از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار استفاده شود.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی خطوط و پشتیبانی ‌از تولید جزو ضرورت‌های رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده است. 

دیگر خبرها

  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • ارتقا طرحهای توسعه و سرمایه گذاری مس در معادن خرد