Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@02:50:46 GMT

کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۰۹۱۲

کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی افتتاح می‌شود

دیگر رسانه‌ها ــ خانه شعر و ادبیات سازمان عمران اراضی عباس‌آباد طی مراسمی کتابخانه وموزه نادر ابراهیمی را افتتاح می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر، خانه شعر و ادبیات شرکت عمران اراضی عباس‌آباد تهران، روز جمعه ۱۳ دی طی مراسمی با افتتاح کتابخانه و موزه مرحوم نادر ابراهیمی، مجموعه کتاب‌ها، دست نوشته‌ها، سازها، وسایل شخصی و هر آنچه را از وی به یادگار مانده، در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارهزار جلد کتاب به‌علاوه دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی نادر ابراهیمی، از جمله آثاری هستند که قرار است روز جمعه با حضور همسر و خانواده این‌نویسنده افتتاح و پس از آن در معرض دید عموم شهروندان قرار گیرند.

به‌این‌ترتیب، ایده ایجاد کتابخانه و موزه‌ از وسایل یک‌نویسنده در محلی خارج از خانه وی، برای نخستین بار است که با افتتاح این مرکز در کشور پیاده‌سازی می‌شود. اجرای این‌ایده در شرایطی که بسیاری از خانه‌های هنرمندان، ساختاری آپارتمانی دارد، دشوار به نظر می‌رسد. خانواده نادر ابراهیمی سال گذشته پس از مصاحبه همسر ابراهیمی درباره وضعیت آثار این نویسنده و ناامیدشدنش از مسئولان شهری برای ساماندهی‌شان، با ایجاد این مجموعه در خانه شعر و ادبیات موافقت کرد.

به گفته رئیس خانه شعر و ادبیات، همسر این نویسنده تصمیم داشت خانه‌ای را که نادر ابراهیمی در آن زندگی می‌کرد تبدیل به موزه کند؛ اما از آن‌جایی که این‌خانه در طبقه چهارم یک آپارتمان قرار داشت، امکان اجرای این کار به نظر دشوار می‌رسید.

خانه شعر و ادبیات که در آذرماه سال گذشته افتتاح شد بر آن بود تا درون خود یک کتابخانه تخصصی شعر و ادبیات دایر کند؛ تصمیمی که اتخاذش با تصمیم خانواده نادر ابراهیمی مبنی بر موزه کردن و در اختیار عموم قرار دادن آثار و کتاب‌های این هنرمند همزمان شد. به این ترتیب رایزنی‌هایی صورت گرفت تا فضای در نظرگرفته‌شده برای کتابخانه خانه شعر و ادبیات به ۴ هزار کتابی اختصاص پیدا کند که در کتابخانه شخصی نادر ابراهیمی قرار داشتند.

برای انجام این‌تصمیم، فضای این کتابخانه به شکلی طراحی شد که بخشی از آن به موزه‌ای بدل شود که دست‌نوشته‌ها، وسایل شخصی و آثار ابراهیمی تا حدوی به‌شکل واقعی محل سکونت بازسازی شود و باقی فضا نیز به فضای کتابخانه‌ای بدل شود که شبیه به کتابخانه‌های مرسوم نیز نباشد.

این‌کتابخانه به‌صورت کافه‌کتاب طراحی شده تا محیطی برای برپایی پاتوق‌های ادبی، گفتمان‌های مرتبط و رویدادهای فرهنگی باشد.

مراسم افتتاح این مجموعه در خانه شعر و ادبیات در روز جمعه سیزدهم دی ماه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نادر ابراهیمی کافه کتاب پاتوق ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهر ضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده است. مسعود حق لطفی با بیان این مطلب عنوان کرد: «ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری است و با توجه ‌به موقعیت مکانی، به ‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت محسوب می شود که با حفظ ساختار و شکل سنتی در حال مرمت است.»

مشخصات خانه بلدیه مساحت: ۴۹۰۰ مترمربع زیربنا: ۱۸ هزار متر مربع تعداد طبقات: ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) کارکردها: فرهنگی با یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضاهای نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخدادهای مهم دیپلماتیک شهر کد خبر 845115 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی