Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@01:27:23 GMT

بوتاکس مو و مزوتراپی مو چیست ؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۱۲۷۱

اگرچه سم بوتولینوم در مقادیر بالا میتواند مسموم کننده باشد، دکترها از این سم در مقادیر اندک برای مقاصد مفید مختلفی استفاده می کنند. این استفاده شامل کاهش تعریق، سردردهای میگرنی، تنبلی چشم (چشم تنبل) و مشکلات بلع و همچنین عمل‌های زیبایی است.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس برای استفاده در ایجاد زیبایی بیشتر برای مو تبلیغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نوع درمان بوتاکس وجود دارد.

اولی بوتاکس برای مو است که اصلاً حاوی بوتاکس نیست. در عوض این یک کاربرد موضعی است که برای "پر کردن" موهای آسیب دیده طراحی شده که باعث می شود مو سالمتر و خوش‌نماتر به نظر برسد.

کاربرد دوم حاوی بوتاکسی است که داخل جمجمه تزریق میشود. این نوعی کاربرد غیر متعارف مخصوص بوتاکس است، که بدین معنی است که این نوع استفاده از آن توسط FDA مورد تأیید قرار نگرفته است.

بوتاکس یکی از چـند گزینۀ درمانی در دسترس برای مردمی است که مایلند نمای ظاهری موی خود را تقویت کنند. درک اینکه این درمانها چطور کار می کنند میتواند به فرد کمک کند تا در مورد مفید بودن آنها تصمیم بگیرد

چه کسی باید از بوتاکس برای مو استفاده کند؟

کابرد‌های موضعی فرآورده های بوتاکس برای مو معمولاً برای افرادی تجویز می شود که دارای موهای شکننده، آسیب دیده یا مجعد هستند. مردمی که موهایشان توسط حالت دهنده‌های گرمایشی مثل سشوار یا چیزهایی مثل رنگ مو آسیب دیده است نیز می توانند از درمان های نرم و قوی کنندۀ مو سود ببرند.

تزریق‌های بوتاکس در جمجمه برای مردمی به بازار آمده است که دچار تعریق بیش از حد هستند زیرا تعریق میتواند باعث شود که مو به سرعت حالت رشته رشته پیدا کند و کثیف به نظر برسد.

مردمی که از این تزریقها میگیرند ممکن است بتوانند فاصلۀ بیشتری میان دورههای شستشوی موها ایجاد کنند. شایعاتی در مورد تقویت رشد مو توسط تزریق‌های بوتاکس جمجمه وجود دارد، اما این شایعات به اثبات نرسیده‌اند.

بوتاکس مو چطور کار می کند؟

ایدۀ بوتاکس برای مو از این نظریه می‌آید که درمان‌های موضعی میتوانند بخش‌های آسیب دیدۀ مو را پر کنند و این سبب نرمتر و سالم‌تر به نظر رسیدن مو می شود. همین نظریه در مورد بوتاکس تزریق شده در صورت برای کاهش میزان نمای ظاهری خطوط و چین و چروک مصداق دارد.

وقتی بوتاکس به داخل جمجمه تزریق میشود، کارکرد اککرین یا غدد تعریق را کاهش میدهد.

تزریق‌های بوتاکس میتواند باعث کم شدن میزان جعد مو شود و این امکان را فراهم می‌کند که بتوان فاصلۀ میان شستشوهای مو را کاهش داد. یکی از نامهای مستعار این رویکرد نسبت به بوتاکس برای مو "بلوتاکس" است زیرا میگویند که این تزریقها عمر انبوه‌نمایی مو را افزایش میدهد.

خطرات و ملاحظات

در حالی که عوارض بوتاکس صورت موضعی برای تزریق‌های مو به قصد قدت بخشیدن به مو و بهبود نمای ظاهری آن انجام میشود گاهی از اوقات نتیجه برعکس از آب درمیآید.

بسیاری از متخصصان مو استفاده از این درمانها را بیش از 3 تا 4 بار در سال توصیه نمیکنند. در غیر این صورت شکنندگی مو، باریک شدن مو و بیحالتی در آن ایجاد می‌شود.

در عین حال این احتمال وجود دارد که این درمانها کارآیِی نداشته باشند و باید توجه داشت که درمانهای مزبور بسیار پرهزینه هستند.

تزریق‌های بوتاکس به داخل جمجمه ممکن است راه حل کوتاه مدتی برای موهای خشک یا روغنی باشد. در نهایت بدن بوتاکس را به داخل سیستم جذب میکند که این بدان معنی است که فرد میتواند پس از تزریق اولیۀ بوتاکس تا 2 یا 3 ماه شاهد تأثیری کمتر از میزان مورد نظر باشد.

همانند همۀ درمانهای موضعی تزریقهای بوتاکس ممکن است گران قیمت باشد. برخی از درمانها ممکن است بیش از 1000 دلار هزینه روی دست فرد بگذارد.

مزوتراپی مو چیست ؟

مزوتراپی، به طور خلاصه به معنای تزریق مواد موردنیاز سلول‌های مو به لایه‌ی مزودرم پوست است. این مواد شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها، برخی از پروتئین‌ها، آمینواسیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. از مزوتراپی برای جوانسازی صورت، رفع سلولیت‌ها و درمان ریزش مو استفاده می‌شود. در طی مزوتراپی مو، مواد ذکرشده با کمک یک سوزن استریل و نازک به فولیکول مو منتقل می‌شود. تزریق این مواد مغذی، باعث تقویت ریشه‌ی مو و افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. این روش، روشی بدون درد و جراحی، موردتایید FDA آمریکا و وزارت بهداشت ایران و راهکاری موثر برای کاهش ریزش مو است.

اغلب افراد، در طول روز بین ۵۰ الی ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهند. این مقدار از ریزش مو، طبیعی است و باعث ایجاد تغییر در ظاهر فرد نمی‌شود. با این حال، در صورت ریزش شدید مو، ممکن است فرد دچار تغییرات چشمگیری در ظاهر موهای خود گردد که این تغییرات ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شود. مزوتراپی مو روشی مناسب برای کمک به این افراد است.

نتایج مزوتراپی مو

اولین آثار درمان مزوتراپی در حدود ۴ ماه بعد از پایان جلسات درمانی شروع به پدیدار شدن می‌کند. این نتایج می‌تواند به صورت مداوم و ماندگار باشد، ضمن آنکه توصیه می‌شود برای حفظ ماندگاری نتایج این عمل، استفاده از آن را در دراز مدت ادامه دهید. مهم‌ترین نتایج فرآیند مزوتراپی مو شامل موارد زیر است:

افزایش حجم، پرپشت شدن و تقویت رشد موها جلوگیری از ریزش شدید و سریع موها تحریک فولیکول‌های مو جهت ورود به فاز فعال در چرخه رشد خود تقویت موها و بازیابی موهایی که قبلاً ریخته است

عوارض مزوتراپی مو

عوارض مزوتراپی مو، در صورت انجام صحیح آن، ناچیز است. اندکی سوزش در ناحیه‌ی تزریق طبیعی است و جای نگرانی ندارد. تست مواد تزریقی پیش از انجام فرآیند مزوتراپی توصیه  می‌شود، چرا که باعث می‌شود از واکنش‌های آلرژیک احتمالی جلوگیری شود.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه‌ی انجام مزوتراپی، بسته به شرایط و نیاز فرد متقاضی، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع بیشتر درباره‌ی هزینه و فرآیند درمان با کارشناسان کلینیک تندیس در ارتباط باشید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اعتماد به نفس چین و چروک درمان مشکلات مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا ان‌شاالله در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد