Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از نشست اخیر گروه ویژه اقدام مالی در پاریس پاکستان بار دیگر برای انجام اقدامات بیشتر در زمینه جلوگیری از تامین مالی تروریسم، پولشویی، مقابله با فرار مالیاتی و قاچاق مهلت گرفت و قرار شد نام این کشور در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ در لیست خاکستری بماند.

رسانه های پاکستانی امروز (دوشنبه) از اقدامات جدید دولت این کشور در مسیر اجرای خواسته های اف ای تی اف شامل تدوین قوانین جدید در حوزه مالیات و مبارزه با قاچاق خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، رئیس جمهوری پاکستان دستور تدوین لایحه اصلاحات در قوانین مالیاتی و اجرا روند جدید مبارزه با قاچاق را صادر کرده و قرار است به زودی دبیرخانه ویژه قانون و دادسری زیر نظر سازمان ملی درآمدات پاکستان تشکیل شود.

این گزارش ها حاکی از اقدامات جدید پاکستان برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، تشدید مجازات علیه قاچاقچیان است و منابع دولتی نیز تایید کرده اند که این کشور خواسته گروه ویژه اقدام مالی در این حوزه را اجرا کرده است.

رسانه های پاکستانی افزودند: بنابر خواسته اف ای تی اف، مدیریت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی پاکستان تشدید شده و قرار است به زودی دبیرخانه قانون و دادسری برای شناسایی عاملان قاچاق، محاکمه و مجازات این عناصر تشکیل شود.

اقدامات دولت پاکستان برای تبعیت از تمهیدات اف ای تی اف باعث شده تا این کشور موفقیت نسبتا خوبی برای مهار تروریسم و جلوگیری از تامین مالی این عناصر به دست آورد.

شناسایی عناصر گروه های منحل شده در پاکستان، اجرای قوانین کمیته تحریم سازمان ملل علیه افرادی که نام آنان در فهرست تحریم های قرار گرفته و بازداشت سرکرده های گروه های غیرقانونی از اقدامات اخیر دولت پاکستان برای جلوگیری از قرار گرفتن نام این کشور در لیست سیاه و نجات از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی ارزیابی می شود.

گروه ویژه اقدام مالی پیشتر حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری خود را به برخورد جدی تر این کشور با سرکرده های گروه های غیرقانونی و مجازات آنان مشروط کرد.

هفته گذشته دولت پاکستان گزارش جامعی از اقدامات اخیر خود را به بخش آسیا اقیانوسیه زیر مجموعه گروه ویژه اقدام مالی ارسال کرده بود و به نقل از منابع وزارت دارایی پاکستان، مسئولان اف ای تی اف با طرح ۱۵۰ پرسش از دولت اسلام آباد اعلام کرده است: گزارش جدید پاکستان باید تا ۱۸ دیماه جاری (هشتم ژانویه ۲۰۲۰) نهایی و ارسال شود.

گروه ویژه اقدام مالی سال گذشته پس از ارزیابی مکانیسم امنیتی و نحوه مقابله با تامین مالی تروریسم در پاکستان تصمیم به قرار دادن این کشور در فهرست خاکستری گرفت و از آن پس اسلام آباد زیر ذره بین این نهاد مالی قرار دارد.

طبق منشور گروه ویژه اقدام مالی، هر کشوری برای جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست سیاه نیاز به حمایت حداقل سه کشور عضو دارد.

برچسب‌ها پاکستان اف ای تی اف تروریسم قاچاق پروندهٔ خبری پیدا و پنهان تصویب لوایح FATF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان اف ای تی اف تروریسم قاچاق پاکستان اف ای تی اف تروریسم قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم

به نقل از الجزیره، اقدام رامی ابوطعیمه، کودک فلسطینی در جمع‌آوری ورق‌های قرآن از بین آوار مسجدی در شهر خان یونس در نوار غزه با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد.

این کودک فلسطینی نتوانست تحمل کند که صفحات قرآن در میان ویرانه‌های این مسجد که بر اثر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ویران شده بود باقی بماند.

رامی صفحات قرآن را از میان آوار جمع کرد و بر سکوی بلندی گذاشت. او در پاسخ به این سؤال که چرا این کار را کردی گفت: دارم صفحات قرآن کریم، کتاب پروردگارمان را جمع‌آوری می‌کنم و در کیسه‌ای می‌گذارم تا اشغالگران صهیونیست صفحات آن را پاره نکنند و آن‌ها را از هواپیما پرت نکنند.

کلیپی که رامی را در حال جمع‌آوری صفحات پاره‌شده قرآن نشان می‌دهد، مورد تقدیر و تمجید فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. مریم عطوی یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خداوند تو را یاری کند همانطور که تو او را یاری می‌کنی.

کاربر دیگری این اقدام را نشانه ایمان قوی کودکان غزه با وجود تحمل مصائب شدید در چند ماه گذشته دانست.

 از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۴۰۰۰ نفر از غیرنظامیان این منطقه شهید شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند. همچنین حدود ۷۷۰۰۰ نفر مجروح و صدها هزار نفر آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی در این حملات، به تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مساجد و کلیساها اقدام کرده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره