Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@13:32:10 GMT

اعدام ۵ تن از متمهان پرونده قتل خاشقچی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۲۳۷۳

۵ تن از متهمان پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار و منتقد میانه روی سعودی اعدام شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دادستانی عربستان با مخفی کردن عاملان اصلی این جنایت، هفته گذشته حکم به اعدام این ۵ نفر داد. ۳ نفر از متهمان این پرونده هم به حبس‌های تا ۲۴ سال محکوم شدند.
رئیس گروه ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از رای دادگاه عربستان گفت: هدف رژیم سعودی از اعدام این افراد، تبرئه کسانی است که دستور قتل وی را صادر کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل «جمال خاشقجی» نیز احکام دستگاه قضایی عربستان را «نمایشی مضحک» خواند.   بنابر اعلام سازمان عفو بین الملل و بسیاری از فعالان حقوق بشری دادستانی عربستان، دست داشتن مقام‌های سعودی در پرونده این جنایت هولناک را نادیده گرفته است.
با حکم دادگاه سعودی «سعود القحطانی» مشاور سابق «محمد بن سلمان»، معاون دستگاه اطلاعات عمومی و کنسول سابق عربستان در استانبول که از متهمان اصلی قتل خاشقجی بودند، تبرئه شدند.   " جمال خاشقچی " مهر پارسال در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اعدام متهمان قتل جمال خاشقچی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از سه سال
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز