Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه های پاکستان گزارش دادند: اسلام آباد خود را برای میزبانی نشست وزیران امور خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی در اواسط فروردین سال آینده (آوریل ۲۰۲۰) آماده می کند. تاریخ انتشار: 15:07 - 09 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۴۱۵

به گزارش خبرگزاری میزان، رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع دیپلماتیک حاکی از تصمیم "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی برای برگزاری نشست آتی وزیران خارجه کشورهای اسلامی با عنوان بررسی اوضاع کشمیرو تصویب لایحه شهروندی در هند، به میزبانی پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع دیپلماتیک پاکستان می گویند: نشست اخیر سران کوالالامپور تلنگری بود تا سازمان همکاری اسلامی جایگاه خود را پیدا کند به همین دلیل حاکمان سعودی تصمیم گرفتند تا اجلاس‌ ویژه‌ای در خصوص اوضاع در کشمیر و خشونت ها علیه مسلمانان در هند پس از تصویب لایحه شهروندی، برگزار کنند.

رسانه های پاکستان برگزاری نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی درباره کشمیر را پیروزی دیپلماتیک برای دولت اسلام آباد توصیف می کنند و نوشتند: پاکستان همواره بر مواضع خود مبنی بر فعال و سازنده بودن نقش سازمان همکاری اسلامی تاکید کرده است.

براساس این گزارش: فیصل بن فرحان آل سعود که هفته گذشته به پاکستان سفر کرده بود در دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، آنان را از طرح عربستان برا فراخواندن نشست آتی وزیران سازمان همکاری اسلامی مطلع کرد.

در این گزارش آمده است: سفر وزیر خارجه سعودی به اسلام آباد در حالی انجام شد که نشست کوالالامپور هفته گذشته با وجود ناخرسندی برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان برگزار و عدم حضور نخست وزیر پاکستان در این اجلاس باعث شد تا زمزمه هایی مبنی بر فشار ریاض بر اسلام آباد برای عدم حضور در این نشست اسلامی شنیده شود.

با توجه به تداوم تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی نو بر سر کشمیر و تلاش های پاکستان برای یارگیری در این خصوص، برگزاری نشست کوالالامپور با حمایت قابل توجهی در پاکستان روبرو شد زیرا پاکستانی‌ها با نارضایتی از عملکرد ضعیف سازمان همکاری اسلامی برای کمک به حل مناقشه کشمیر نسبت به توسعه روابط اعراب متحد پاکستان با رقیب سنتی این کشور هند نیز ناخرسند بودند.

 

بیشتر بخوانید: پاکستان نمونه تازه‌ای از جنگنده‌های خود را رونمایی کرد رئیس حزب مردم پاکستان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد

برخی از سیاستمداران در پاکستان حضور نیافتن نخست وزیر پاکستان در نشست اخیر کوالالامپور را نتیجه فشارهای خارجی به ویژه ملاحظات برخی از متحدان عربی دولت اسلام آباد از جمله حاکمان سعودی می دانند، اما عمران خان «منافع ملی» را دلیل انصراف خود از سفر به کوالالامپور اعلام کرد.

پیشتر نمایندگان مجلس ملی پاکستان به ویژه اعضای دو حزب قدرتمند مردم و مسلم لیگ نواز ضمن انتقاد از شرکت نکردن این کشور در نشست کوالالامپور، خواستار پاسخگویی دولت در این خصوص شدند.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاکستان اسلام آباد دهلی نو کشمیر پاکستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

کد خبر 6084871 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است