Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در بازگشت از خراسان جنوبی، موضوع اختصاص سهمیه بنزین سفرهای نوروزی را به دولت ارائه خواهم داد.

به‌گزارش ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی‌اصغر مونسان که به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، پیش از ظهر امروز _دوشنبه 9 دی ماه_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی زیادی است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش سفرها در تعطیلات نوروزی، بیان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درخواست سهمیه ویژه برای سفرهای نوروزی داشته که در بازگشت از خراسان جنوبی نیز این درخواست به دولت داده می‌شود تا تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

مونسان با اشاره به اینکه این وزارتخانه از دو سال قبل موضوع تعطیلات زمستانی را مطرح کرده بود، افزود: پیشنهاد ما تعطیلات پنج روزه در نیمه دوم دی ماه بود که با توجه به تعطیلات مدارس در پی  آلودگی هوا، این تعطیلات می‌تواند ظرفیت خوبی در بخش گردشگری باشد.

مونسان با بیان اینکه در گذشته این پیشنهاد به وزارت آموزش‌وپرورش نیز داده شد اما به‌صورت رسمی موافقتی اعلام نشد، افزود: اخیراً وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که با آن موافق است و امیداریم در سال آینده به‌صورت سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی‌شده تعطیلات زمستانه را به یک مزیت گردشگری تبدیل کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه طرح سهمیه‌بندی بنزین بر روی گردشگری خارجی تأثیر کمی داشته است، گفت: تأثیر آن در بخش گردشگری داخلی بیشتر بوده که آن نیز موقتی است و بعد از مدتی به حالت نرمال بازمی‌گردد.

مونسان به کارکرد بالای فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: در این راستا مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کنار اداره‌کل این استان به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم تورهای گردشگری را در قالب آژانس‌های گردشگری به سمت استان هدایت کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه طرح احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی شروع شده است، بیان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم در هر شهر یک نمایشگاه دائمی را داشته باشیم.

کد خبر 403477

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنزين سهمیه بنزین سفر سفرهای نوروزی گردشگران سهمیه بندی بنزین سهمیه بنزین علی اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی