Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی گزارش موثق ۴ نفر از فرهنگیان طبیعت دوست بردسکنی، مبنی بر مشاهده ۳ قلاده توله یوزپلنگ در عرصه‌های طبیعی شهرستان بردسکن، بلافاصله گروهی از کارشناسان و محیطبانان شهرستان‌های بردسکن، خلیل آباد، تربت حیدریه و کاشمر جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در پی پایش منطقه و پس از دو روز بررسی‌های میدانی در حد فاصل منطقه حفاظت شده درونه و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری، تیم اعزامی در چند نقطه موفق به تصویر برداری از ردپای یوز پلنگ شدند و با ثبت این رکورد، دومین حضور این گونه در زیستگاه‌های خراسان رضوی مستند شد.
همتی افزود: گزارشات متعددی در خصوص مشاهده یوزپلنگ در این شهرستان از سوی مردم دریافت شده و به نقل از منابع محلی در تیر ماه سال جاری نیز یک قلاده یوز پلنگ در همان حوالی مشاهده شده است که امکان حضور گونه یوزپلنگ و زاد و ولد آن درمنطقه وجود دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه در طول دوره پایش منطقه، جمعیت‌های متعددی از پرندگان همچون کبک و تیهو و بیش از ۲۰ سر خرگوش مشاهده شده که منبع غذایی خوبی برای این شاهکار طبیعت هستند گفت:خوشبختانه منطقه حفاظت شده درونه بردسکن، زیستگاه و مأمن مناسبی را برای یوزپلنگ فراهم آورده است و تائید رد پای این گونه از سوی کارشناسان امور حیات وحش، حضور یوزپلنگ را در این شهرستان قطعیت بخشیده است.
او تصریح کرد: نخستین بار در مردادماه سال ۱۳۹۱ یوزپلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده درونه مشاهده و توسط محیط بانان عکس برداری شده بود و پس از آن تاکنون هیچ سندی که حضور یوزپلنگ را در منطقه اثبات کند دریافت نکرده بودیم و این پیشامد، یک خبر خوب و انرژی بخش برای محیطبانان و دوستداران طبیعت بود.  
انتهای پیام//ح. ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست یوزپلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: طی گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کالمند، سه نفر شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان این منطقه دستگیر شدند. 

روح الله زارع افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز جنگی بی بی کلاش، آثار شکار یک راس کل وحشی، چاقو و دیگر ادوات شکار کشف شد. 

وی خاطرنشان ساخت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری