Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «ینی شفق» ترکیه، تصویر بن زاید را با تیتر «شاهزاده تروریسم» منتشر کرد و وی را متهم کرد که شبه‌نظامیان سودانی را به لیبی می‌فرستد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خلیج آنلاین، یک روزنامه ترکیه‌ای در حمله‌ای شدید به «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، وی را «شاهزاده تروریسم» خواند و وی را به حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر» در حمله به طرابلس، پایتخت لیبی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «ینی شفق» ترکیه، روز یکشنبه، تصویر بن زاید را با تیتر «شاهزاده تروریسم» در صفحه نخست خود منتشر کرد و وی را متهم کرد که شبه‌نظامیان سودانی را از طریق خطوط هوایی امارات به لیبی می‌فرستد تا در کنار نیروهای حفتر بجنگند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که درگیری‌های شدید بین نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر و تیپ‌های دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در جنوب طرابلس در جریان است.

دو هفته پیش، رسانه‌های عربی گزارش دادند که دولت وفاق ملی لیبی خواستار حمایت ویژه و لجستیک ترکیه و اعزام نیروی نظامی این کشور به طرابلس شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، لیبی را میراث امپراتوری عثمانی و آتاتورک می‌داند، از همین رو تمایل خود را برای دخالت در این کشور ابراز داشته و تأکید کرده که آنکارا آماده است تا هر لحظه که دولت وفاق ملی نیاز داشت به آن کمک (نظامی و غیرنظامی) کند.

رئیس‌جمهور ترکیه و السراج در توافقی که ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ششم آذر) به امضاء رسید، توافقاتی نظامی را نهایی کردند.

نیروهای تحت امر ژنرال حفتر که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، ۹ ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج هستند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترکیه ولي عهد ابوظبي 1 تروریسم شبه نظامیان سودانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟

سریال «کلاس فشردۀ عاشقی» محصول سال ۲۰۲۳ یک سریال کمدی عاشقانه دربارۀ ارتباط بین یک زن آشپز و یک مدرس ریاضیات است.

به گزارش فرادید، در این سریال جونگ کیونگ هو که به خاطر بازی در نقش بزرگسالی «شاهزاده هودونگ» در سریال «پرنسس جامیونگ» (جومونگ ۳) شناخته شده است نقش چوی چی یئول معلم ریاضیات را بازی می‌کند.

دیگر خبرها

  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • (ویدئو) بازداشت فردی که در هواپیمای مسافربری نماز خواند