Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ماهانه ۷۰۰ تومان صدقه پرداخت می‌کند. ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه 142 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌شده است، گفت: مردم نوع‌دوست استان یزد طی 9 ماهه سال جاری شش میلیارد و 950 میلیون تومان صدقه دادند، این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال 97 حدود 22 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه به‌هیچ‌عنوان از کمک‌های مردمی برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود، افزود: هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ماهانه 700 تومان صدقه پرداخت می‌کند.

آغاز عملیات لوله گذاری فاضلاب معابر فرعی سطح شهر اردکان

مدیر امور آبفای اردکان از آغاز عملیات لوله گذاری شبکه فاضلاب معابر فرعی در شهر اردکان خبر داد.

داود مخلصی گفت: با توجه به درخواست های مردمی در خصوص اتصال به شبکه فاضلاب شهری، عملیات لوله گذاری پراکنده شبکه فاضلاب شهری به طول تقریبی 1000 متر در این شهرستان آغاز شد.

مخلصی اظهارداشت: این عملیات با اعتباری بالغ بر 4000 میلیون ریال و از محل منابع داخلی در حال اجرا است.

وی افزود: شهراردکان دارای 340 کیلومتر شبکه فاضلاب بوده که درحال حاضر حدود  سه هزار و  100 فقره انشعاب متصل به شبکه فاضلاب شهری می باشند.

عملکرد یک ماهه آبفای زارچ

رییس اداره آب و فاضلاب زارچ عملکرد این امور در آذر ماه را شرح داد.

محمد رضا ذاکری تولید 138هزار و 94  متر مکعب آب،نصب 16 فقره انشعاب آب، تعویض 15 عدد کنتورخراب،رفع 21 مورد حوادث انشعاب،43 مورد قطع ووصل  را از فعالیت های آبفای زارچ در ماه گذشته عنوان کرد.

ذاکری دیگر اقدامات انجام شده توسط این امور را، رفع3 مورد حوادث شبکه اصلی وفرعی، 6 مورد تغییر سطح وتغییر مسیر کنتور آب، 26 عدد سرویس حوضچه شیرفلکه را از فعالیت های آبفای زارچ در ماه گذشته معرفی کرد.

از گوشه و کنار یزد | طرح باشگاه کارآفرینان در یزد اجرا می‌شوداز گوشه و کنار یزد | شکارچی سابقه‌دار در تفت دستگیر شد‌از گوشه و کنار یزد | سانحه رانندگی درکمربند غربی میبد 3 کشته و یک مجروح بر جا گذاشت

170 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی مددجویان بافقی هزینه شد

رئیس کمیته امداد شهرستان بافق گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون 170 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی به 260 خانوار تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

سید رضا هاشمی پور، رئیس کمیته امداد شهرستان بافق با اشاره به مجموعه فعالیت‌های این نهاد در بخش درمان گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون 170 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی به 260 خانوار تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی افزود: طی این مدت 170 میلیون تومان در قالب بیمه مکمل درمان، ارتقای شاخص بهداشتی مددجویان، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال، پرداخت سرانه حق بیمه‌های تأمین اجتماعی، پرداخت فرانشیز خدمات بستری، دارو، دندانپزشکی، خدمات ویژه سالمندان و بیماران صعب‌العلاج و هزینه بیماران نیازمند نگهداری هزینه شده است.

 رئیس کمیته امداد شهرستان بافق ادامه داد: هم‌اکنون 37 خانوار از مجریان طرح‌های اشتغال وزنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون 48 میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها پرداخت‌شده است.

بازدید اعضای شورای شهر یزد از مراحل ساخت مخزن 15 هزار متر مکعبی یزد

اعضای شورای شهر یزد به همراه سرپرست شرکت آبفا و جمعی دیگر از مدیران از مراحل ساخت مخزن ذخیره آب  15 هزار مترمکعبی شهر یزد بازدید نمودند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزدگفت: عملیات ساخت مخزن 15 هزار مترمکعبی یزد با هدف افزایش حجم ذخیره آب شهر یزد در حال اجرا می باشد.

محمد فاتحی با بیان این که تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبار تبصره 3 قبوض آب صورت می‌گیرد گفت: هزینه اجرای این پروژه 110 میلیارد ریال برآورد شده است.

فاتحی تاکید کرد: ساخت این مخزن باعث پایداری تامین آب شرب در مواقع اضطراری می شود.

نجات راننده تریلر در خرانق

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از برخورد دو دستگاه تریلی در جاده اردکان – خرانق و نجات جان راننده توسط نجاتگران هلال احمر خبر داد.

جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان اظهار داشت: دو دستگاه تریلی در محور اردکان – خرانق ( 29 کیلومتری خرانق به ساغند) با هم برخورد که این تصادف دو حادثه  دیده در پی داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: با اعلام این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه جاده‌ای خرانق با خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند و بوسیله ست نجات، راننده تریلی را رهاسازی و جان وی را نجات دادند.

کمال‌آبادی گفت: پس از رهاسازی و اقدامات اولیه درمانی، حادثه دیدگان توسط آمبولانس اورژانس به اولین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

ضرورت ارزیابی شاخص بهره‌وری بخش صنعت

در راستای سیاست‌های اجرایی ارتقای بهره‌وری استان یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به همراه اعضای کمیته بهره‌وری استان از صنایع شیشه اردکان بازدید کردند. 

سید‌مجتبی حسینی‌پور در این بازدید ارتقای بهره‌وری را از زمینه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در استان  برشمرد.

وی انتخاب حوزه‌های مناسب در بخش بهره‌وری را در راستای سیاست‌های اجرایی ارتقای بهره‌وری استان دانست و افزود: در استان یزد با توجه به فرهنگ صرفه‌جویی از نسل‌های گذشته نگاه مناسب‌تری نسبت به ضرورت بهره‌وری وجود دارد.

عرضه طیور زنده در سطح شهر ممنوع می‌باشد

برای تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط ویژه بهداشتی برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است و تخطی از این قوانین آثار نامطلوبی داشته و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود در همین راستا عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ممنوع است.

سید‌مهدی موسوی‌پور با اعلام این خبر گفت: زنده فروشی و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهرها به دلیل نامشخص بودن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری‌های خطرناک واگیردار و مشترک فراهم می‌آورد و چه بسا سلامت و سرمایه افراد به دلیل اینگونه اقدامات با خطر جدی روبرو شود؛ به همین دلیل لازم است از فعالیت موارد غیر مجاز ممانعت به عمل آید.

وی افزود: در همین راستا بازرسین دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره ای منظم از سطح شهر، نسبت به برخورد قانونی با عاملین عرضه و کشتار غیر مجاز طیور اقدام می‌نمایند و پس از جمع‌آوری طیور، متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

این مقام مسئول ضمن اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس همشهریان، از مردم خواست در خصوص اعلام موارد تخلف بهداشتی به ویژه مشاهده هر گونه زنده فروشی و یا کشتار غیر مجاز مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

اهدای خون فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه شهید صدوقی یزد

به مناسبت 5 دی سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، فرمانده و تعدادی از مسئولین سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه شهید صدوقی یزد خون اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با فرمانده و مسئولین سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه شهید صدوقی یزد ضمن تشریح جایگاه انتقال خون استان، درباره محصولات نوین سازمان انتقال خون مثل اهدای پلاکت و پلاسما به روش آفرزیس و پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز صحبت نمود.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی در ۶۰ ثانیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این بسته ۶۰ ثانیه‌ای چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی مرور می‌شود.

 

*ساماندهی زندان ها

رئیس کل دادگستری استان در جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری  بر صدور قرارهای تامینِ متناسب و جایگزین برای بازداشت متهمان تاکید کرد.

آقای عتباتی افزود: برای تسریع در روند رسیدگی به امور زندانها، بازدیدهای دوره ای از زندانها صورت می گیرد.

خوی- جشن گلریزان 
به همت خیرین در بخش ایواوغلی خوی 900 میلیون تومان کمک نقدی برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک مالی جمع آوری شد.
در شهرستان خوی 125 محکومِ جرائم مالی غیرعمد وجود دارد.

سلماس- نوسازی مساجد

طرح توسعه و نوسازی مسجد روستای چیچک سلماس آغاز شد.
برای اجرای این طرح 7 میلیارد توان از محل کمک های مردمی و خیرین هزینه خواهد شد.

خبر ورزشی

بانویِ قایقرانِ در مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا در کره جنوبی مدال برنز کسب کرد.
بادریافت این نشان، خانم مجلل موفق شد سهمیه المپیک2024 پاریس را کسب کند.
استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی این موفقیت را به خانم فاطمه مجلل بانویِ قایقران استان تبریک گفت.

آب و هوا
هوای استان نیمه ابری و در برخی مناطق با رگبارهای موقت باران همراه خواهد بود.

اوقات شرعی

امروز سه شنبه  4  اردیبهشت ، برابر با 14  شوال    و  23 آوریل

دیگر خبرها

  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • مروری بر چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی در ۶۰ ثانیه
  • امروز با حافظ: کس نیست که افتادهٔ آن زلفِ دوتا نیست
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • (ویدئو) مردم ایران چقدر صدقه می‌دهند؟
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مردم ایران چقدر صدقه می‌دهند؟ (فیلم)
  • چطور با تکه‌ای کاغذ بچه‌ها را سرگرم کنیم؟