Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است، اظهار کرد: با وجود این موقعیت ویژه، به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و نیز مدیران استانی سرعت و حساسیت لازم را به خوبی برای خودشان معنی نکرده اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.

 استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران، ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال ۹۹ شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز باشیم.
 پورمحمدی افزود: امیدوارم با این اهتمام و جدیت در تکمیل شریان‌های ارتباطی، بتوانیم از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه ترانزیتی خارج شویم و از مزیت‌های فوق‌العاده استان در این زمینه استفاده کنیم.
 استاندار آذربایجان شرقی از توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون یک سوم پروژه‌های آزادراهی و بخش قابل توجهی از بزرگراه‌های کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
 
 پورمحمدی با اشاره به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند گفت: تامین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی ۱۴۰ هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه‌سازی و رفع موانع اجرایی آنها وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است، افزود: موضوع راه، از جهات مختلف چه از نظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه از نظر سلامتی و امنیت مردم دارای اهمیت است و نباید پروژه‌های راه‌سازی به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همراهی افرادی که به حساسیت موضوع واقف نیستند بلاتکلیف بماند.
 

وی تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسأله مقاومت می‌کنند.
 پورمحمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تنها یک ماه پس از افتتاح ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد، گفت: این سرعت عمل و جدیت و اهتمام نشان می‌دهد که اگر اراده انجام کار باشد، کار شدنی است.

امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن خاوران تبریز آغاز شد.

پایانه مسافری این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع احداث خواهد شد و سایبان پایانه مسافری آن ۱۴۰۰ متر مربع و سکوی مسافری نیز ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

 راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

برچسب‌ها تبریز راه آهن راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز راه آهن راه و شهرسازی تبریز راه آهن راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ نفر بر اثر انفجار گاز یک مسجد در آخمقیه تبریز مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی‌نیا شامگاه _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با بیان این مطلب اظهار کرد: ساعت ۲۱:۰۰ امشب گزارش انفجار ناشی از نشت گاز در محله آخمقیه به اورژانس استان اطلاع داده شد.

وی افزود: پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و سایر نیروهای امدادی و انتظامی در محل هستند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات تکمیلی، بر اثر انفجار گاز در محله آخمقیه، ۱۰ نفر مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان‌های سینا، طالقانی و امام رضا (ع) انتقال یافتند.

شادی‌نیا همچنین ادامه داد: خوشبختانه مصدوم بد حال وجود ندارد.

کد خبر 739520

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از طرح های شهری تبریز
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم