Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز شامل ۱۹ مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی است که در ۱۰ شهرستان فعال هستند و برنامه های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌کنند تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری، زمینه تحصیل موفق آنان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شناسایی بیش از یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی مدارس عادی افزود: این دانش آموزان دارای هوش پایینی نیستند بلکه در یک یا چند فرآیند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال هستند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی که در یک درس خاص از قبیل ریاضی، املا و خواندن دارای اختلال هستند با هدف کمک به افزایش موفقیت تحصیلی، توسعه خدمات آموزشی و توانبخشی، طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید قوانین و انتظارات از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهای این دانش‌آموزان در کلاس تعیین کرد.

رنجبر تاکید کرد: سنین اول تا سوم دوره ابتدایی زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات یادگیری در این دانش آموزان است که ۱۰ تا ۲۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: از جمله دلایل عمده بروز اختلال یادگیری ازدواج فامیلی، مصرف دارو، استفاده از اشعه ایکس در دوران بارداری، مشکلات روانی عاطفی مادر در دوران بارداری و سوء تغذیه و تغذیه نامناسب مادر در دوران بارداری است.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها کردستان سنندج سازمان آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج سازمان آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش دانش آموزان کردستان سنندج سازمان آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است

به گزارش «تابناک»، صالح بهرام‌پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است