Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@13:17:32 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۸۲۴۴

پنج رویداد جهان

پاپ: موبایل‌ها را کنار بگذارید «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی متفاوت به مناسبت سال نو میلادی از مردم خواست از وقتی که برای  گوشی‌های‌شان می‌گذرانند، کم کنند و وقت بیشتری را با خانواده‌هایشان بگذرانند. او در جمع حاضران در میدان «سن پیتر» واتیکان با تأکید بر این توصیه گفت: «گاهی از خودم می‌پرسم آیا خانواده‌ها راهی برای ارتباط با یکدیگر می‌دانند! یا اینکه آیا آنهایی که حتی سر میز غذا با گوشی‌های‌شان درگیر هستند، علاقه‌ای به فرزندانشان دارند!»   --- محکومیت دانشمند ژنتیک چینی «هی جیانکویی»، دانشمند چینی که در سال 2018 اعلام کرد، با اصلاح دی‌ان‌ای دو نوزاد دختر دوقلو؛ بدن آنها را نسبت به ویروس اچ‌آی‌وی مقاوم کرده است، به سه سال زندان، 430 هزار دلار جریمه نقدی و ممنوعیت ابدی کار در زمینه باروری محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به عقیده دادگاهی که این محکومیت را برای این دانشمند چینی در نظر گرفته، این دانشمند با دستکاری دی‌ان‌ای و ژنتیک انسان از خط قرمزهای اخلاق پزشکی و اخلاق علمی عبور کرده است. این در حالی است که «هی جیانکویی» در سال 2018 با ابراز رضایت از عملکرد خود گفت که به این دستاورد «افتخار» می‌کند و از وجود زن دومی که چنین جنین‌های اصلاح شده‌ای را در شکم دارد، خبر داد.     --- ویرانه‌های سوریه، مأمن گربه‌ها پس از فرار 40 هزار سکنه شهر«کفر نبل» سوریه در پی‌درگیری‌های شدید ارتش این کشور با گروه‌های تکفیری، ویرانه‌های شهر تبدیل به پناهگاهی امن برای گربه‌ها شده است. یکی از 100 بازمانده این شهر گفت:«دیدن این گربه‌ها، وحشت از ویرانه‌ها را کمتر می‌کند. در حال حاضر هر خانه‌ای بیش از 15 گربه دارد و بازمانده‌های شهر از آنها مراقبت می‌کنند.»   --- اعتصاب سه روزه در لوفت هانزا از امروز دوشنبه به مدت سه روز میهمانداران و خدمه خطوط هوایی لوفت هانزا (آلمان) اعتصاب می‌کنند و در نتیجه این اعتصاب بیش از 170 پرواز لغو می‌شود. البته این اعتصاب سه روزه شامل تمام قسمت‌های شرکت لوفت هانزا نیست بلکه شامل بخش پروازهای ارزان قیمت این شرکت موسوم به «یورووینگز» است.     سانسور ترامپ در توئیتر حذف توئیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا درباره افشای نام عامل اصلی استیضاحش، جنجالی شد. روز شنبه هفته جاری ترامپ در توئیتی لینک خبری را توئیت کرد که در آن فردی که مدارک لازم برای اثبات جرایم او در جلسه استیضاح را در اختیار نمایندگان مجلس امریکا گذاشته بود، معرفی شده بود. او در پست بعدی خود نام آن فرد را نیز نوشت اما ناگهان این توئیت برای تمامی 65 میلیون فالوئر او ناپدید شد. در حالی که گمانه زنی‌ها درباره این اتفاق آغاز شده بود، صبح یکشنبه این پست بار دیگر ظاهر شد. اما این بار دیگر نامی از مقام افشاگر وجود نداشت. با افزایش واکنش‌ها به این اتفاق مسئولان توئیتر مجبور به پاسخگویی شدند. یکی از مسئولان توئیتر گفت: «قطع برق یکی از سیستم‌ها سبب شد بسیاری از پست‌ها برای برخی کاربران قابل دسترس نباشد.»      

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم داودی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مؤمن و انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر پرویز داودی از مدیران مومن و انقلابی و دانشمند را به خاندان محترم ایشان و به جامعه‌ی علمی کشور تسلیت عرض میکنم.
خدمت مخلصانه و بی‌شائبه در مسئولیت پذیری ایشان در مسئولیت‌های بزرگ در طول سالیان طولانی، چهره‌ی یک مدیر با اخلاص و کارآزموده و پرتلاش از آن مرحوم را نشان داد و این در محاسبات الهی ارزشی والا است.
رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای

دیگر خبرها

  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • کشف راز عمر طولانی آلیاژهای حافظه‌دار توسط دانشمند ایرانی
  • (ویدئو) لحظاتی از زاویه دید گربه را ببینید
  • فیلم/ اعتصاب سراسری در شهر نابلس در سوگ شهدای طولکرم
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی
  • رهبر انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم داودی را تسلیت گفتند
  • تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت پرویز داودی
  • تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت پرویز داودی