Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره مراسم بدرقه ورزشکاران اسکی اظهار کرد: اسکی رشته مفرحی است. من در روز‌های گذشته به اتفاق افتخاری رئیس فدراسیون اسکی به اردوی تیم ملی  رفتم و مدیرمجموعه ورزشی توچال اعلام کرد که در تعطیلات جمعیت حدود ۵۰ هزار به اینجا می‌آیند و اسکی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی در تهران و استان‌ها برای توسعه اسکی وجود دارد و سیاست وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکی توسعه این رشته ورزشی است.

او درباره اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند، گفت: به مزاح‌ها و شوخی‌های رسانه‌ای توجه نکنید. من تعهد اخلاقی به کمیته ملی المپیک دارم و نیمی از ۴ سال ریاستم در این کمیته گذشته است و ۲ سال دیگر باید در این کمیته فعالیت کنم. من براساس برنامه مشخص در کمیته ملی المپیک حاضر شدم و باید برنامه خود را به پایان برسانم. برنامه‌ای به غیر از کمک به مجموعه فدراسیون‌ها در حوزه کمیته ملی المپیک ندارم.  

جلسه ام با وزیر ورزش و جوانان درباره فوتبال نبود 

صالحی امیری درباره اینکه جلسه اش با وزیر ورزش و جوانان درباره فوتبال بود، گفت: ما بحثی درباره فوتبال نداشتیم و جلسات ما برای کار‌های جاری ورزش است و امروز بحث آمادگی تیم‌ها برای اعزام به المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ورزش اسکی بود. بازدید مشترکی از یکی از ورزشگاه‌هایی که یک ایرانی باغیرت  سرمایه گذاری کرده بود، داشتیم.   به هر حال از وزارت ورزش درباره فدراسیون فوتبال سئوال کنید.

انسجام تیمی در تیم ملی امید ایجاد نشده است 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تیم فوتبال امید گفت: من و استیلی دیشب و امروز صحبت کردیم و خوشبختانه با همه توان در حال آمادگی برای اعزام هستند و چهارشنبه هفته جاری مراسم بدرقه  انجام می‌شود. درباره تیم امید باید  به سه نکته توجه‌کنیم  اول اینکه این تیم نیاز به حضور بازیکنان باشگاهی داشت که در  ۲ ماه گذشته در این مورد مشکلاتی بود و به طور عملی  نتوانستند انسجام تیمی که  لازمه حضور بود را فراهم کنند. البته  سرمربی و کادر فنی تلاش لازم را کردند. نکته دوم رقبای تیم ملی امید است با ازبکستان، چین و کره مسابقه‌های سخت و جدی دارند  و عبور از این مرحله کار سختی است، اما کاملا امیدوار به صعود هستیم تا با صعود پس از نیم قرن کام ملت شیرین شود.   نکته سوم هم  منابع مالی و بودجه است که  با وزارت ورزش  و فدراسیون جلساتی داشتیم که تعهد کردند نیاز‌های مالی تیم ملی امید را تامین کنند. در مرحله اول وزارت یک میلیارد تومان کمک کرد و ما هم کمک می‌کنیم.

انتظار زیادی از اسکی بازان در لوزان سوئیس نداریم 

او تصریح کرد: انگیزه‌ای در جوانان وجود دارد و باید رشته اسکی را توسعه و رشد بدهیم و برای حضور  تیم ملی اسکی به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ لوزان مقدمات لازم از سوی فدراسیون انجام شده است و در مجموع کاروان ۱۴ نفره ما به این مسابقات اعزام می‌شوند. ما همه سهمیه‌ها را کسب کردیم و خوشبختانه تیم با انگیزه و جدیت در این مسابقات شرکت می‌کند و ما نباید توقعات خاصی از این کاروان داشته باشیم، چون اعضای تیم قرار است کسب تجربه کنند. همچنین رقبای جدی اروپایی در لوزان سوئیس حضور دارند و نباید انتظار زیادی از اسکی بازان خود داشته باشیم. ما باید بستر‌های لازم و فضا برای تشکیل اردو‌های مختلف به وجود آوریم و اسکی بازان را به اردو‌های آسیایی و اروپایی اعزام کنیم.

انتظار حضور اسکی در سکوی قهرمانی در سال های آینده داریم 

صالحی امیری بیان کرد: تجهیزات استاندارد باید در اختیار اسکی بازان قرار بگیرد و این تجهیزات وارداتی است و به سختی به کشور وارد می‌شود. من از همه اعضای تیم ملی اسکی خواستم که دغدغه و مشکلات خود را بگویند و خوشبختانه آن‌ها ابراز رضایت می‌کردند. ما هم خوشحال هستیم این کاروان به لوزان سوئیس اعزام می‌شود و در مجموع آینده اسکی را رو به جلو می‌بینم و معتقدم  در رویداد ۲۰۲۲، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸  انتظار حضور اسکی بازان در سکوی قهرمانی را داریم و انشالله این اتفاق رخ می‌دهد. در حال حاضر حمایت همه جانبه مالی، تهیه تجهیزات استاندارد برای اسکی بازان و ایجاد فضای لازم برای برگزاری اردو‌های تمرینی در داخل و خارج از کشور نکات مورد توجه ما در این رشته ورزشی است.  

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تهیه تجهیزات ورزشی استاندارد برای رشته‌های ورزشی و زیر ساخت‌های لازم بیان کرد: تهیه تجهیزات ورزشی مسئله مهم و جامعی و کاملی است و تجهیزات در حوزه قهرمانی الزام به رعایت استاندارد‌ها دارد.   من به همراه روسای فدراسیون‌های ورزشی به مجموعه علمی ریاست جمهوری و مجموعه فناوری‌های نو ستاد اجرایی فرمان امام خمینی رفتیم و دیدار‌ها و جلساتی با اعضای این مجموعه‌ها داشتیم و تولیدات بسیار خوبی داشتند. نمونه آن دوچرخه کربنی بود که ۲ هفته قبل به نمایش گذاشتند و این تجهیزات به شدت هزینه‌های ارزی را کاهش می‌دهد و ما باید به سمت تجهیزات داخلی برویم و شرطش این است که استاندارد‌های بین المللی را داشته باشیم. ما در اسکی تجهیزات را مطابق با استاندارد‌های بین المللی باید خریداری کنیم. قیمت تجهیزات با افزایش نرخ ارز ۳ برابر شده  و تامین منابع مالی کار سختی است، اما تاکنون ما و وزارت ورزش و جوانان تلاش کردیم هزینه‌های ارزی و ریالی تامین کنیم تا تجهیزات استاندارد را فراهم کنیم.  

بازسازی مجموعه های اسکی نیاز به سرمایه گذار بزرگ دارد 

صالحی امیری بیان کرد: مسئولان اسکی بیان کردند: برای حضور در مسابقات لوزان سوئیس مشکل تجهیزات نداریم و  این تجهیزات را در لوزان تحویل می‌گیرند. خوشبختانه رئیس فدراسیون اسکی باتجربه است و از قبل پیش بینی این مسائل را کرده بود و تجهیزات را آماده کرده است. تهیه تجهیزات داخلی سیاست نظام جمهوری اسلامی و فرمایش رهبر معظم رهبری است و موظف هستیم به سمت تجهیزات داخلی با تاکید بر استاندارد‌های بین المللی   حرکت کنیم. من با فتاح رئیس بنیاد مستعفان درباره بحث زیر ساخت‌ها صحبت کردم و مجموعه‌های شمشک، دیزین و توچال موقعیت‌های خوب و بزرگی دارند که سالیان سال این مجموعه‌ها بازسازی و نوسازی نشدند و هزینه‌های سنگین برای بازسازی نیاز دارند که سرمایه گذار بزرگ باید این هزینه‌ها را تامین کند. فتاح بیان کرد در صورت آمدن  سرمایه گذار حاضر هستند که با سرمایه گذار توافق کنند و از این موضوع استقبال می‌کنند.  

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: به هر حال صرف هزینه برای بازسازی مجموعه‌های اسکی از عهده دولت خارج است و تخصیص ۲۷ درصد ارزش افزوده یک جنبش و سیع در سطح استان‌ها انجام شد و این کار باارزشی است و بازسازی مجموعه‌های اسکی بسیار پرهزینه هستند و به سرمایه گذار نیاز داریم، چون باید بازگشت سرمایه و درآمد زایی صورت بگیرد. ما و وزارت ورزش و جوانان به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار مناسب هستیم که اگر این اتفاق رخ بدهد اردو‌های خود را در تهران می‌توانیم برگزار کنیم.  

حمایت حداکثری از بسکتبال می کنیم 

او درباره  حل مشکل سالن بسکتبال  گفت: طباطبایی یکی از روسای توانمند ماست و اکنون بسکتبال جزء ورزش‌هایی است که کسب سهمیه کرده است و من روز گذشته با وزیر ورزش درباره بسکتبال صحبت کردم  و سلطانی فر تاکید جدی بر حمایت از فدراسیون بسکتبال داشت. همچنین  با طباطبایی هم جلساتی داریم و ما و وزارت ورزش و جوانان حمایت حداکثری از بسکتبال  به عنوان رشته ورزشی المپیکی خواهیم داشت.

او همچنین درباره سفر به لوزان با وزیر ورزش گفت: پیام روشن این است که در ایران وفاق  و همدلی حداکثری بین  روسای وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته پارالمپیک وجود دارد این یک حرکت نویی  است.   تلاش می‌کنیم تا کمک‌های لازم را بگیریم و موانع را در مسیر فدراسیون‌ها برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: صالحی‌امیری: اسکی باید گسترش پیدا کند/ در این رشته می‌توانیم ظرفیت‌های بزرگی ایجاد کنیم

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون اسکی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی

به گزارش خبرگزاری مهر ، نخستین نشست هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی به منظور بررسی برنامه اجرایی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ به ریاست علی خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد و در پایان این نشست شهرام علم، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ناهیده جباری، سرپرست آکادمی فدراسیون به عنوان ۲ عضو جدید هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی معرفی و منصوب شدند.

کد خبر 6080865

دیگر خبرها

  • صحبت‌های فردوسی‌پور درباره جنگ قهرمانی استقلال و پرسپولیس و بیانیه‌نویسی‌ها
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی
  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!