Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به وقوع پنج پس لرزه در منطقه تمام تیم های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز در منطقه اسکان اضطراری برپا خواهد شد.

وی افزود: تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و برای مقابله با هر بحرانی، به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان بندرعباس دستور و اعلام آماده‌باش کامل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان  آمادگی کامل برای مدیریت هرگونه بحران را دارد، گفت: طبق آخرین ارزیابی ‌های صورت گرفته زلزله ۵.۴ ریشتری قلعه قاضی تاکنون خسارت جانی و مالی در پی نداشته و تنها خسارت‌های جزئی به سازه های خشت و گلی در این منطقه وارد شده است.

استاندار هرمزگان از مردم منطقه خواست که نکات ایمنی را در شرایط زلزله رعایت و از حضور در بافت های ناایمن و غیر مستحکم پرهیز کنند.

آماده باش کامل تمام مراکز درمانی هرمزگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: به دنبال وقوع زلزله در منطقه قلعه قاضی، تمامی پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵، اتوبوس آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

دکتر حسین قاسمی شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم های ارزیاب مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس ۱۱۵ جهت ارزیابی شرایط، عازم منطقه زلزله شده و خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی افزود: نیروهای عملیاتی فراخوان شده و تیم های ارزیاب تا عادی شدن شرایط در منطقه خواهند ماند.

زلزله‌ای به بزرگی پنج و چهار دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بخش قلعه قاضی از توابع بندرعباس مرکز استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله ساعت ۱۷ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه عصر دوشنبه نهم دیماه در ۲۵ کیلومتری قلعه قاضی، ۲۶ کیلومتری تخت و ۳۴ کیلومتری جزیره هرمز در عمق ۲۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۲۷۷ عرض شمالی و ۵۶.۷۱۰ طول شرقی ثبت شده است.

تاکنون پنج پس لرزه به دنبال این زلزله بزرگ در این مناطق ثبت شده است.

بخش ۲۰ هزارنفری قلعه قاضی در ۳۰ کیلومتری شمال و بخش تخت در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اتوبوس زلزله شورای هماهنگی مدیریت بحران فوریت های پزشکی استان مدیریت بحران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داود مخلصی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم