Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم باید در سیاست‌ انتخاب مدیران تجدید نظر کند، گفت: آقای وزیر هم انتقادها از فرصت نابرابر برای مردان و زنان در مدیریت نظام آموزش عالی را قبول داشتند و به زودی اقداماتی را در رفع این ایراد انجام ‌خواهند داد.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره انتقادهای وارده به وزارت علوم، اظهار داشت: وقتی اکثریت نمایندگان دو سوال را وارد می دانند به این معناست که وزارتخانه باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برداشتم از جلسه سوال نمایندگان از وزیر علوم این بود که تعامل وزارت علوم و مجلس باید افزایش یابد و دو قوه مجریه و مقننه باید دست به دست هم دهند.

 میرزاده گفت: اینکه دو سوال از وزیر پرسیده شود و هر دو سوال با رای بالایی قانع کننده محسوب نشوند، نشان دهنده ضرورت تجدید نظر در برنامه‌های وزارتخانه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای وارد شده، افزود: اینکه رئیس یک دانشگاه دخترانه، آقا باشد خیلی ایراد دارد و از منظر بازتاب بیرونی هم برای کشور خوب نیست؛ زیرا اگر ادعا داریم این همه خانم با لیاقت و هیات علمی خانم در کشور داریم اما مدیریت یک دانشگاه را هم به خانم نسپاریم پذیرفتنی نیست و توهین به خانم‌ها است. نمی‌گوییم که در همه پست‌ها حتما از مدیر خانم استفاده کنید اما حداقل در مواردی که واقعا امکان استفاده از خانم وجود دارد از خانم ها استفاده کنیم. 

میرزاده گفت: تعداد دانشجویان خانم و آقا در حال برابر شدن است؛ با این حال نمی‌گوییم که حتما تعداد اعضای هیات علمی آقا و خانم باید مساوی باشد اما باید مقداری فضا را برای خانم‌ها بیشتر فراهم کنیم؛ حتی در برخی دروس اساتید خانم می‌توانند بهتر از اساتید آقا عمل کنند. ۴۰ سال بعد از انقلاب با وجود خانم‌هایی با سطح سواد علمی بالا قابل قبول نیست که بگوییم نیروی مناسب خانم نداریم.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای وزیر هم این نظرات را قبول داشتند و تصور می کنم ان‌شالله بعد از این جلسه اقداماتی را در این باره انجام ‌دهند و در کل برنامه‌های وزارت علوم تجدید نظر شود.

به گزارش فارس، اخیراً منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سوالات نمایندگان در مجلس درباره علت انتصاب مدیر مرد برای یک دانشگاه دخترانه و تبعیض جنسیتی در انتصاب اعضای هیات علمی و مدیران زن پاسخ داد؛ اما پس از اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ‌های او قانع نشدند، وزیر علوم دولت دوازدهم دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است