Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه توقف تولید کارخانه های تراکتور را تایید می کنید، اظهار کرد: سال گذشته یکی از سال‌های سخت در حوزه تحریم بود چرا که علی رغم ارتباط خوب با شرکت‌های تامین کننده و تولیدکننده در زمینه مسائل فنی و ماشین‌های کشاورزی، اما به دلیل نقل و انتقال پول با مشکلاتی مواجه شدیم که همین امر بر نوسان قیمت در بازار دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کم نوسان‌ترین حوزه را ماشین‌های کشاورزی به خود اختصاص داده است، افزود: در مقطعی کارخانه‌های تراکتورسازی ظرف مدت یکسال قیمت محصولات خود را ۲ برابر افزایش دادند که بلافاصله موضوع را به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گزارش دادیم که درنهایت کارخانه‌های تراکتورسازی با مخالفت جدی افزایش قیمت وزارتخانه مواجه شدند.

عباسی ادامه داد: با توجه به آنکه قیمت برخی محصولات کشاورزی همچون گندم ۳۰ درصد افزایش یافته که جوابگوی رشد چندبرابری هزینه تولید نیست، به همین خاطر با گرانی قیمت تراکتور مخالفت کردیم که این امر موجب شد کارخانه‌های تراکتورسازی برای مقطعی سایت خود را ببندند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته صدور پیش فاکتور کارخانه‌های تراکتورسازی با محدودیت انجام می‌شد، بیان کرد: با توجه به آنکه کارخانه‌های تراکتورسازی به دنبال افزایش قیمت بودند، سال گذشته صدور پیش فاکتور را با محدودیت انجام می‌دادند و در مقطعی سایت بسته شد.

به گفته وی، بنابر آمار تا پایان آذر امسال بیش از ۱۳ هزار دستگاه انواع تراکتور در استان‌ها به کشاورزان توزیع شد، در حالیکه سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار دستگاه تحویل کشاورزان شده بود.

عباسی با اشاره به اینکه امسال تحویل تراکتور به کشاورزان از عملکرد مطلوب تری برخوردار است، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۴ هزار پیش فاکتور صادر شده و ۲ هزار و ۳۷۵ دستگاه دیگر مانده تعهد دارد که مقرر شده ۵ تا ۶ هزار فاکتور جدید به صورت ماهانه و برحسب واریز تقاضای مشتریان صادر شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که تولید تراکتور به مراتب فراتر از سال گذشته ایجاد شده است، بیان کرد: با توجه به آنکه تقاضا برای خرید تراکتور با مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه نیست، این تصور به وجود می‌آید که کارخانه‌ها در تحویل کم کاری می‌کنند، در حالیکه عملکرد استان‌ها نشان می‌دهد که علی رغم شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که برای تولید در کشور فراهم شده است، بیش از مدت سال قبل به تقاضای کشاورزان پاسخ داده می‌شود.

وی عملکرد ۹ ماهه کارخانه‌های تراکتورسازی را مطلوب دانست و گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سه ماه پیش رو ۵ تا ۶ هزار دستگاه دیگر تحویل کشاورزان داده شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به مراتب تحویل تراکتور به کشاورزان بیشتر است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون ادامه داد: در مقطعی سایت کارخانه تراکتورسازی به دلیل آنکه آن‌ها خواهان افزایش قیمت بودند، بسته شد، اما از آن جا که وزارت خانه در جلوگیری از نوسان مجدد قیمت به دلیل گرانی ۲ برابری نسبت به ماه‌های اخیر مصصم بود، از این رو بازار تراکتور به پایداری رسیده است که بدین ترتیب دیگر سایت قطع نمی‌شود.

خوداتکایی ۹۵  درصدی حوزه ماشین‌های کشاورزی از تولید داخل

عباسی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد در حوزه ماشین‌های کشاورزی خوداتکا هستیم، اظهار کرد: البته در خوداتکایی ۹۰ تا ۹۵ درصدی بخشی از نیازمندی‌ها اجزا و قطعات از مبادی خارج تامین می‌شود که با این وجود ارز بری ماشین‌های کشاورزی تولید داخل ۲۰ درصد از اجزا و قطعات خارجی است که امیدواریم قطعه سازان با فعالیت بیشتر، تامین قطعات مورد نیاز تولید داخل را با نحو مطلوب انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به آنکه برخی ماشین‌های مورد نیاز همچون نشاکار برنج و فناوری‌های نوین به طور کامل وارد می‌شوند، به همین خاطر به دنبال آن هستیم که در ۵ تا ۶ درصد نیاز کشور در حوزه ماشین آلات به خوداتکایی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه تامین ۵ تا ۶ درصد نیاز ماشین آلات کشور از طریق واردات تاثیری در فرآیند تولید محصولات اساسی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه بخشی از نیاز‌های اساسی کشور همچون گندم و جو با بذرکار‌های داخل کشت و کار و با کمباین‌های داخل برداشت می‌شود، همچنین در حوزه ماشین آلات برنج به سمت و سوی تولید داخل رفتیم، از این رو امیدواریم در مجموع ۵ تا ۶ درصد نیاز کلی به واردات ماشین آلات و برای ماشین آلات تولید داخل که ۱۵ تا ۲۰ درصد ارز بری دارند، خوداتکا شویم.

۲۵۰ هزار دستگاه کمباین و تراکتور صاحب پلاک راهنمایی و رانندگی شدند

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت صدور کارت سوخت به ماشین‌های کشاورزی گفت: از تیرامسال برای اولین بار در سه استان به صورت پایلوت بحث صدور کارت سوخت در حوزه ماشین آلات کشاورزی را آغاز کردیم به طوری که در کارت بانکی کشاورزانی که صاحب تراکتور و کمباین هستند سهمیه سوخت را تخصیص داریم و به عبارتی این امر موجب شد حواله‌های کاغذی از بین رود و امکان ذخیره سازی سوخت در کارت‌ها برای دارندگان ماشین آلات کشاورزی مهیا شود که به این ترتیب دیگر نیازی به جابجایی سوخت به منظور جلوگیری از سوخت حواله‌ها ندارند.

عباسی با بیان اینکه هم اکنون صدور کارت سوخت به استان‌ها تعمیم یافته است، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دستگاه کمباین و تراکتور صاحب پلاک راهنمایی و رانندگی شدند وبرنامه‌ریزی شده که تمامی این تراکتور‌ها و کمباین‌ها کارت سوختشان از طریق کارت بانکی فعال سازی شود تا امور توزیع سوخت در حوزه کشاورزی تسهیل شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه ۸ درصد گازوئیل کل کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، تصریح کرد: از این ۸ درصد نیمی در حوزه‌های ماشین‌های کشاورزی مصرف می‌شود که با ایجاد کارت سوخت برای دارند این ماشین‌های کشاورزی فرآیند تامین تخصیص و توزیع سوخت مطلوب می‌شود و همواره در نظر داریم که تا سال ۱۴۰۰ تمامی کمباین‌ها و تراکتور‌ها صاحب پلاک و مجهز به کارت سوخت شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مجتبی گوهری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش سالار ایرانیان از طراحی و تولید فوت مدیسنس برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی، عنوان کرد: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

وی درباره نحوه عملکرد محصول فوت مدیسنس توضیح داد: این دستگاه با ارائه نمودار های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می توان اطلاعات کاملی را برای آنالیز عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین جهت شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار ایرانیان با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه فوت مدیسنس در کلینیک های ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت‌ مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده‌ پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی محصول فوت مدیسنس ایران‌ساخت، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم و با توجه به قیمت تمام شده این دستگاه، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی به ارمغان آورده است. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشورها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار، عنوان کرد: فوت مدیسنس محصولی است که کار تولید می کند به ازای هر دستگاه می توان کسب و کاری راه انداخت و به طور مستقیم برای ۴ نفر کار ایجاد کرد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به ظرفیت بالای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: معاونت علمی از ظرفیت بسیارخوبی برای برای معرفی شرکت های دانش بنیان برخوردار است و برای رونق تولید دانش‌بنیان می‌تواند بزرگ‌ترین کار را در توسعه بازار این شرکت‌ها انجام دهد.

کد خبر 6080588 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است