Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@09:52:27 GMT

عوارض خطرناک چهار زانو نشستن

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۰۱۷۸

عوارض خطرناک چهار زانو نشستن

خبرگزاری آریا - یک متخصص ارتوپدی گفت: چهار زانو نشستن در افراد باعث افزایش فشار به استخوان‌های زانو می‌شود و عوارض خطرناکی به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپدی، جراح استخوان و مفاصل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره عوارض چهار زانو و دو زانو نشستن گفت: وضعیت چهار زانو یا دو زانو نشستن باعث 3 الی 4 برابری شدن وزن انسان و فشار به نواحی استخوان‌های زانو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: افرادی که به صورت چهار زانو می‌نشینند بهتر است در زمان نماز، خوردن غذا یا کار‌های دیگر که به نشستن مربوط است از صندلی‌های مناسب استفاده کنند.
این متخصص ارتوپد با اشاره به عوارض چهار زانو نشستن اظهار کرد: نحوه نشستن در مواردی مانند بیومکانیک بدن، نحوه اعمال وزن ستون فقرات، افزایش یا کاهش قوس کمر به صورت طبیعی اثر گذار است.
حسن زاده ادامه داد: نشستن طولانی مدت روی صندلی باعث افزایش فشار شدید به کمر و در نهایت دیسک کمر خواهد شد؛ پس به این افراد توصیه می‌شود هر 20 دقیقه از روی صندلی بلند شوند و هنگام نشستن روی آن به منظور کاهش دردهای ستون فقرات و مهره‌ها فاصله کمر خود با تکیه گاه صندلی را به وسیله یک بالشتک مناسب پر کنند.
این متخصص ارتوپدی درباره درد زانو گفت: درد زانو یکی از شایع‌ترین بیماریی‌های سنین بالاست که افراد زیادی مخصوصا میانسالان از درد آن شکایت می‌کنند.
وی افزود: ابتدای درد زانو معمولا در سنین زیر 45 سال ناشی از نرمی غضروف‌های اطراف زانو است که با نام بیماری نرمی غضروف کشکک زانو یا کندرومالاسی شناخته شده است و به علت عضلات ضعیف بدن، نشستن‌های طولانی مدت، افزایش وزن، رانندگی‌های طولانی مدت، بالا رفتن از پله و تغذیه نامناسب در افراد به وجود می‌آید.
این متخصص ارتوپدی با اشاره به عوامل تشدید کننده آرتروز در افراد اظهار کرد: از سنین بالای 45 سالگی که آرتروز شکل می‌گیرد غضروف کشکک زانو دچار ساییدگی و افزایش استخوان سازی می‌شود.
حسن زاده اظهار کرد: برای کاهش درد کشکک زانو مصرف کلسیم، ویتامین D، ویتامین C، نحوه نشستن درست، پوشیدن کفش مناسب، گرایش به محصولات دریایی، لبنیات و تغییر سبک زندگی مناسب تاثیر بسیار زیادی دارد.
این متخصص ارتوپدی درباره درد زانو درباره تاثیر مصرف ویتامین D بر کاهش درد زانو گفت: ویتامین D یک هورمون بسیار سازنده و پیش نیاز برای جذب کلسیم است که در کاهش آرتروز زانو تاثیر بسیار زیادی دارد.
وی گفت: از نظر اکثر متخصصان ارتوپدی آب درمانی به مدت دوبار در هفته تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد آرتروز زانو دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از حد تخم مرغ برای بدن ما خطرناک است؟

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است، خوردن آن در حد اعتدال سالم در نظر گرفته می‌شود و هیچ خطر قابل توجهی برای سلامتی ندارد.

تخم مرغ منبع پروتئینی است که به طور منظم در بسیاری از خانواده‌ها مصرف می‌شود و سرشار از مواد مغذی ضروری مختلف از جمله ویتامین B ۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین B ۱۲، ویتامین D، کولین، آهن و فولات است که به حفظ سلامت کلی کمک می‌کند. اما مهم نیست که یک ماده غذایی چقدر سالم یا مغذی باشد، مصرف بیش از حد آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خطرات مختلفی برای سلامت ما داشته باشد.

تخم مرغ و کلسترول

تخم مرغ حاوی کلسترول است که طبق انجمن قلب آمریکا (AHA) ذاتاً «بد» نیست، زیرا بدن شما برای ساختن سلول‌ها و ساخت ویتامین‌ها و سایر هورمون‌ها به آن نیاز دارد.

کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) دو نوع اصلی کلسترول هستند؛ در حالی که سطوح بالای کلسترول LDL خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد، کلسترول HDL یا کلسترول «خوب» از سیستم قلبی عروقی محافظت می‌کند.

در حالی که تخم مرغ سرشار از کلسترول غذایی است، ناسالم نیست و با کلسترول موجود در غذاها، مانند آن‌هایی که دارای چربی ترانس بالا و چربی‌های اشباع هستند، متفاوت می‌باشد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول بد یا افزایش خطر بیماری قلبی نمی‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که تخم مرغ به طور مثبت بر عملکرد HDL و پروفایل ذرات لیپوپروتئین در بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد. در حالی که برخی تغییرات حداقلی را در سطح کلسترول خود مشاهده می‌کنند، برخی دیگر دارای افزایش LDL و HDL هستند و برخی دیگر نسبت LDL/HDL بدون تغییر باقی می‌مانند.

طبق بررسی منتشر شده در مجله کانادایی دیابت، محققان بررسی کردند که آیا خوردن ۶ تا ۱۲ تخم مرغ در هفته بر عوامل خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا در معرض خطر ابتلا به دیابت تأثیر می‌گذارد یا خیر. پس از بررسی، آن‌ها دریافتند که تخم مرغ هیچ تاثیر منفی بر عوامل کلیدی مانند کلسترول، انسولین یا التهاب ندارد.

جالب توجه است، برخی از مطالعات حتی افزایش کلسترول خوب (HDL) را با مصرف تخم مرغ مشاهده کردند.

خطر بیماری قلبی

محققان شرکت کننده در یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ که در شبکه JAMA منتشر شد، نزدیک به ۳۰۰۰۰ آمریکایی را به مدت بیش از ۱۷ سال دنبال کردند تا ببینند آیا کلسترول یا مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی بر خطر بیماری قلبی و مرگ آن‌ها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

محققان دریافتند افرادی که کلسترول یا تخم مرغ بیشتری مصرف می‌کنند، با خطرات کمی بیشتر مواجه بوده اند. با این حال، با در نظر گرفتن میزان کلسترول افراد از منابع دیگر، ارتباط با تخم مرغ به طور خاص ضعیف شد و نشان داد که کلسترول رژیم غذایی، نه فقط خود تخم مرغ، ممکن است عامل مهم تری باشد که باید در انتخاب‌های سالم برای قلب در نظر گرفت.

توجه به این نکته مهم است که واکنش‌های فردی به مصرف تخم مرغ متفاوت است و برای بسیاری، مصرف متوسط تخم مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بی خطر است.

افراد با شرایط سلامتی خاص، مانند دیابت، اختلال کلیوی یا بیماری قلبی، باید برای مشاوره شخصی با متخصص مشورت کنند. متعادل کردن مصرف تخم مرغ با یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی سلامت کلی را ارتقا می‌دهد و خطرات بالقوه را کاهش می‌دهد.

مصرف چند عدد تخم مرغ در روز بی‌خطر است؟

در حالی که تخم مرغ غنی از مواد مغذی است، هر زرده تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۱۸۶ میلی گرم کلسترول است که از حد توصیه شده روزانه ۳۰۰ میلی گرم فراتر می‌رود.

مصرف روزانه تخم مرغ بر اساس سلامت فردی، نیاز‌های غذایی و کالری دریافتی کلی متفاوت است. برخی تحقیقات محدود کردن مصرف تخم مرغ به ۲ تا ۴ تخم مرغ در هفته را برای افراد سالم و حتی مصرف محدودتر آن را برای افرادی که از بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) و دیابت نوع ۲ رنج می‌برند، توصیه می‌کنند.

مطالعه دیگری که در مجله کره‌ای علوم غذایی و منابع حیوانی منتشر شد، نشان داد که خوردن ۲ تا ۷ تخم مرغ در هفته به حفظ سطح کلسترول HDL و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

بحث در مورد اینکه آیا خوردن تخم مرغ می‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد یا خیر مدت زیادی است که ادامه دارد. در حالی که تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است، خوردن آن در حد اعتدال سالم در نظر گرفته می‌شود و هیچ خطر قابل توجهی برای سلامتی ندارد. اگر هنوز در مورد سطح قلب و کلسترول خود نگران هستید، صحبت با یک پزشک یا یک متخصص تغذیه می‌تواند بینش بهتری به شما ارائه دهد.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس + فیلم
  • هوای شهرستان‌های زیرکوه در وضعیت خطرناک
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ فروردین ۱۴۰۲ / امشب این ۱۱ استان به زیر صفر می‌روند
  • عادت‌ها و سنت‌های مفید مردم ژاپن
  • کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید
  • آیا قرص جی سی شیشه دارد
  • مصرف بیش از حد تخم مرغ برای بدن ما خطرناک است؟