Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مخاطبان سیمای البرز می‌توانند لیست برنامه‌های مورد نظر خود را تاریخ سه شنبه دهم دی ماه در این خبر مشاهده کنند.

ادامه سینمایی۰۰:۰۰ دانستنی ها۰۰:۳۵ مستند پزشکی (تکرار)۰۱:۰۰ سکو (تکرار)۰۱:۳۰ مستند فلسطین جنوبی (تکرار)۰۲:۱۵ شاید برای شما اتفاق بیفتد۰۲:۴۵ مستند نگارستان۰۳:۰۰ مسابقه فرمانده (تکرار)۰۴:۰۰ مستند فیروزه۰۵:۰۰ مناجات و اذان صبحگاهی۰۵:۳۰ نغمه۰۶:۰۰ کودکانه۰۶:۳۰ آب و رنگ۰۷:۱۵ مستند نگارستان۰۸:۱۵ مسابقه فرمانده۰۹:۰۰ دانستنی ها۱۰:۰۰ مستند پزشکی۱۰:۳۰ سریال شاید برای شما اتفاق بیفتد۱۲:۳۰ فیلم سینمایی۱۳:۳۰ پیام البرز۱۵:۰۰ کودکانه۱۶:۰۰ خونه زندگی۱۷:۰۰ خبر عصرگاهی۱۸:۰۰ سریال شاید برای شما اتفاق بیفتد۲۰:۰۰ بانوی بی نشان۲۱:۰۰ خبر شبانگاهی۲۲:۰۰ سینمایی۲۲:۱۵   انتهای پیام /  م .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
م              

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو و تلویزیون صداوسیما البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز زبان چینی 联合国中文日 + پوستر و دانستنی ها

روز زبان چینی 联合国中文日 هر سال در ۲۰ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرامی داشته می‌شود. این تاریخ به طور خاص برای بزرگداشت Cangjie انتخاب شد که یک شخصیت افسانه‌ای در چین است و اختراع حروف چینی به او نسبت داده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بیش از یک میلیارد نفر چینی را به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند که بیشتر از هر جمعیت دیگری در جهان است.

تاریخچه زبان چینی

سازمان ملل تصمیم گرفت تا ۲۰ آوریل را به عنوان روز زبان چینی در سال ۲۰۱۰ تعیین کند. این تاریخ به طور خاص برای بزرگداشت Cangjie انتخاب شد که یک شخصیت افسانه‌ای در چین است و اختراع حروف چینی به او نسبت داده می‌شود.

کتیبه‌هایی با حروف چینی در پوسته‌های لاک‌پشت پیدا شده‌اند که مربوط به سلسله شانگ ۱ (۱۷۶۶-۱۱۲۳ قبل از میلاد) است که ثابت می‌کند زبان نوشتاری برای بیش از سه هزار سال وجود داشته است.

دانستنی‌های زبان چینی ماندارین رایج‌ترین شکل زبان چینی است که به غیر از چین، زبان رسمی مناطقی مانند هنگ‌کنگ و تایوان است. با این حال، اشکال دیگری از چینی مانند Wu، Xiang، Cantonese، Putonghua، Min، Hakka، Gan وجود دارد که در چین نیز استفاده می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق افراد در چین، حدود ۹۵ درصد، توانایی صحبت کردن و درک ماندارین را دارند. کلمه ماندارین از کلمه پرتغالی mandarim گرفته شده است. مانداریم از کلمه مالایی منتری گرفته شده است که از کلمه سانسکریت mantrin به معنای وزیر گرفته شده است. با افزایش سن، مغز انسان به‌ویژه از درک موضوعات پیچیده طفره می‌رود. یادگیری زبان چینی یکی از بهترین اشکال تمرین ذهنی است که مغز انسان را با فعال کردن نیمکره چپ و راست برای متمایز کردن کلمات از یکدیگر هوشیار می‌کند. بر اساس بعضی از لغت‌نامه‌های چینی، تعداد نویسه‌ها (کاراکتر) در زبان چینی به طور قابل‌توجهی بیشتر از ۵۰ هزار کاراکتر است اما درک و صحبت چینی با دانش بیش از ۲۰ هزار کاراکتر امکان‌پذیر است.

کاراکتر چینی "Biang" به معنی نوعی نودل به دلیل طراحی پیچیده‌اش که شامل ۵۷ ضربه است و دو بار نوشته می‌شود به طور گسترده‌ای شناخته شده است. زیر و بم نحوه بیان یک کلمه به زبان چینی می‌تواند معنای کلمه را کاملاً تغییر دهد. زبان چینی دارای چهار تن است که هر کدام صدای خود را دارند. در زبان چینی، نه اصطلاحات زنانه و نه مذکر در نوشتار یا گفتار وجود ندارد. متون باستانی چینی از بالا سمت راست به پایین سمت چپ نوشته می‌شد. چینی، مانند هیروگلیف مصر باستان، یک زبان تصویری است.

کد خبر 746486

دیگر خبرها

  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • خشم بی سابقه رییس باشگاه بارسلونا: ال‌کلاسیکو را تکرار کنید
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی سوم اردیبهشت
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است
  • روز زبان چینی 联合国中文日 + پوستر و دانستنی ها
  • امروز و فردا تردد در کندوان مشکلی ندارد
  • بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستند‌های افق