Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام ساخت ساختمان مدیریت بحران در شهر آفتاب گفت: ساختمان مدیریت بحران کشور که قرار بود مرکز فرماندهی و مدیریت بحران کشور در آنجا مستقر شود با یک سری موانعی روبرو شده است.

وی ادامه داد: زمینی که در ابتدا برای این منظور در نظر گرفته بودیم با مشکلاتی مواجه شده و از همین‌رو زمین را جابجا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه برخی از دستگاه‌‌ها به دلیل اینکه نگاه کاملا غیرکارشناسی نسبت به این موضوع داشته و نگاه‌شان بیشتر بخشی است، مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد کرده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اسامی این دستگاه‌ها را اعلام نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها همچنان بدنبال تفکر بخشی خودشان هستند، البته ما در حال تلاش هستیم تا این مشکلات یکی پس از دیگری را رفع کنیم.

نجار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز زمین مورد نیاز تملک شده و در حال دیوارکشی هستیم. نقشه مرکز فرماندهی و سازمان مدیریت بحران نهایی شده است و ان‌شاءالله با توجه به اهمیت موضوع می‌خواهیم نظر معاون اول رییس‌جمهور را در این زمینه داشته باشیم. از معاون اول درخواست ملاقات کردیم تا نقشه‌ها را به ایشان نیز توضیح دهیم و در جریان امور قرار بگیرند و از نقطه‌نظرات آقای جهانگیری هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم رفع موانع در بخش تامین اعتبارات داشته باشیم و بتوانیم ان‌شاءالله کار را ادامه دهیم. اگر اعتبارات تامین شود و سازمان‌های دیگر کم‌لطفی نسبت به این موضوع نداشته باشند، امیدواریم تا حدود ۳ سال آینده این مرکز ایجاد شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چرا برخی از سوله‌های مدیریت بحران تهران در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است، گفت: سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران در حقیقت چند منظوره است و باید از این سرمایه استفاده شود، البته باید نکاتی را در این زمینه نیز مد نظر قرار داد.

نجار خاطرنشان کرد: این سوله‌ها به هیچ‌وجه نباید تغییر کاربری دهند. همچنین نباید از این سوله‌ها به عنوان انبار استفاده شود. برخی از این سوله‌‌ها به صدا و سیما داده شده و در آنجا فقط فیلمبرداری می‌شود و هر زمان مدیریت بحران اراده کرد وارد این سوله‌ها شود، باید این امکان برای آنها فراهم باشد.البته یک کلید این سوله‌ها در اختیار مدیریت بحران است تا هر وقت خواست از آن استفاده کند.

وی همچنین درباره جامع نبودن قانون مدیریت بحران در خصوص کلانشهرها گفت: در حال حاضر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این قانون مورد بررسی قرار گرفته است تا چنانچه مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود