Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار برای دریافت خدمات غیرحضوری در دفاتر پیشخوان دولت آغاز شده است، افزود: با ثبت قراردادهای کار، تکلیف قراردادهای سفید امضا روشن شده و کارفرمایان متخلف شناسایی می شوند.  

وی یادآورشد:با راه اندازی این سامانه تمامی امور مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت کاملا شفاف و بدون مراجعه حضوری آنها انجام می پذیرد و کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است و بیش از ۴۸ زیرسامانه در آن پیش بینی شده که در حوزه های روابط کار و جبران خدمت، بازرسی کار، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی، ثبت و پیگیری قراردادهای کار، سازمان های کارگری و کارفرمایی و طبقه بندی مشاغل به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: مهمترین مزیت راه اندازی سامانه روابط کار این است که کارگران برای ثبت الکترونیکی شکایات (دادخواست) بدون مراجعه حضوری به اداره  های کار یا مراجع حل اختلاف، شکایات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار به ثبت می رسانند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت شغلی کارگران از دیگر مزایای سامانه است به طوری که با هربار ورود به سیستم امکان مشاهده قرارداد کار، میزان دستمزد و حق بیمه واریزی برای کارگران فراهم می شود و اگر کارگری از کارفرمای خود شکایت داشته باشد در کمترین زمان و از طریق این سامانه می تواند نسبت به طرح شکایت اقدام و مراحل ثبت و رسیدگی شکایت را پیگیری کند.

سامانه جامع روابط کار به آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir/ در دسترس کارگران و کارفرمایان است.

برچسب‌ها زنجان شفافیت معاونت روابط کار وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنجان شفافیت زنجان شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کارفرمایان حق کارگران را به خوبی ادا کنند
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • خداقوت کارگر
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان