Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: ایلام در غرب ایران با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق گفته‌های مسئولان استان ایلام، رئیس جمهور و هیئت دولت به زودی به استان سفر خواهد کرد و قطعاً در این سفر اولویت‌هایی برای حل مشکلات استان در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان دارای پروژه‌های نیمه تمام متعددی در بخش راه، مسکن، هنری، اقتصادی، ورزشی، سدسازی، کشاورزی و… است که تکمیل هر یک از آنها منجر به حل بخش زیادی از مشکلات مردم استان خواهد کرد.

قطعاً بخش زیادی از مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در استان به کمبود اعتبار بر می‌گردد، لزوم اختصاص اعتبارات ویژه در این سفر برای تکمیل بخش مهمی از پروژه‌ها بسیار ضروری است.

پروژه‌های درمانی

به طور مثال بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام که هشت سال از ساخت آن می‌گذرد و فعلاً حتی فضای فیزیکی ساختمان بیمارستان هم تکمیل نشده، این بیمارستان قطعاً بعد از تکمیل فضای فیزیکی نیازمند تجهیزات و امکانات بسیار زیادی است.

مردم ایلام سال هاست در بخش پزشکی با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند، تکمیل و تجهیز این بیمارستان شاید یکی از مهمترین خواسته‌های مردم استان باشد.

تکمیل بیمارستان ۲۲ تختخوابی شهرستان ملکشاهی از دیگر موارد بسیار مهم در استان ایلام است، این بیمارستان نیز بعد از شش سال هنوز تکمیل نشده و مردم شهرستان ملکشاهی سالهاست از نبود بیمارستان رنج می‌برند.

این شهرستان جزو محروم‌ترین مناطق استان در بخش بهداشت و درمان است که تکمیل این بیمارستان کمک قابل توجهی به مردم این شهرستان در این زمینه خواهد کرد.

پروژه‌های راهسازی

پروژه‌های راهسازی نیمه تمام نیازمند توجه ویژه هستند چراکه این استان کوهستانی هنوز با دارای راه‌های غیر استاندارد زیادی است که در صورت تکمیل پروژه‌های راهسازی می‌توان شاهد حذف نقاط حادثه خیز و استانداردسازی راه‌های استان بود.

نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب همیشه یکی از پاشنه آشیل‌های توسعه استان ایلام بوده است، وعده‌های مسئولان برای احداث بزرگراه و آزادراه در استان هنوز تحقق نیافته است.

۴ بانده کردن جاده ایلام-مهران سرآمد پروژه‌های نیمه تمام استان در حوزه راهسازی است، بیش از ۹۲ کیلومتر از این مسیر ۱۰۲ کیلومتری چهاربانده شده و طبق گفته مسئولان برای اربعین سال آینده این پروژه باید تکمیل شود.

تکمیل این پروژه که سال‌ها وعده آنها داده شده، نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک در ایام اربعین و توسعه این محور بین المللی دارد.

پروژه راهسازی قاضی خان -بدره از دیگر پروژه‌های استان است که ۱۴ سال از ساخت آن می‌گذرد و مردم شهرستان‌های بدره و سیروان در انتظار بهره برداری از این پروژه هستند.

جاده چم سرخ، حاضرمیل-دهلران از دیگر پروژه مهم حوزه راه استان است که به عنوان محور جایگزین زرین آباد-دهلران شناخته می‌شد، اما این پروژه بعد از ۱۶ سال همچنان بلاتکلیف است.

محور زرین آباد-دهلران دارای نقاط حادثه خیز فراوان مشکلات زیادی را برای مردم بخش زرین آباد و دیگر مناطق روستایی از توابع شهرستان دهلران به وجود آورده است.

تونل کبیرکوه به عنوان یکی از بزرگترین تونل‌های حوزه راهسازی کشور نیز در حال حاضر حفاری آن به اتمام رسیده و برای تکمیل نیازمند تزریق اعتبارات کلان است.

آزاد راه کرمانشاه، حمیل به ایلام، بزرگراه مهران-دهلران-اندیمشک، آزاد راه پل زال-مورموری-دهلران-چیلات-نجف از دیگر پروژه‌هایی است که نیز نیازمند توجه ویژه هستند.

پروژه‌های مختلف دیگری در حوزه راهسازی در بسیاری از مناطق استان وجود دارد که همگی به دلیل کمبود اعتبارات با کندی پیش می‌روند.

کلنگ زنی راه آهن خواسته اصلی مردم استان

یکی از طرح‌های مهمی که قرار بوده در سال‌های اخیر در استان ایلام کلنگ زنی شود، طرح راه آهن استان بود که این طرح هنوز به سرانجام نرسیده و طبق گفته مسئولان راه و شهرسازی استان در سفر رئیس جمهور قرار است کلنگ زنی شود.

طرح راه آهن استان قرار است در دو فاز از سمت اسلام آباد کرمانشاه اجرایی شود که قطعاً با توجه به موقعیت کوهستانی استان و مرز مهران، وجود این طرح باعث خروج استان از بن بست جغرافیایی است.

عملیات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور کلنگ زنی می‌شود

در همین ارتباط روز گذشته مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: عملیات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به زودی توسط رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

علی اصغر کاظمی، اتصال ایلام به شبکه ریلی را هدف مهم اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه قطعه چهارم راه آهن غرب کشور و قطعه اول اسلام آباد به سمت ایلام به طول ۱۸ کیلومتر پس از پیگیری‌های فراوان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به فراخوان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار این قطعه مشخص و قرارداد نیز در ماه گذشته ابلاغ شد، پیمانکار هم‌اکنون در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی پروژه به طور رسمی با حضور رئیس‌جمهوری آغاز خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه مطالعات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از شمال و جنوب استان انجام شده است، گفت: فاز اول از اسلام‌آباد به ایلام به طول ۸۰ کیلومتر و فاز دوم به طول ۳۴۸ کیلومتر تا اندیمشک تعریف شده و با توجه به مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، فاز اول یعنی مسیر ایلام به اسلام‌آباد به طول ۸۰ کیلومتر برای احداث در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با پیگری‌هایی که خواهیم کرد تلاش می‌کنیم یک قطعه از دهلران-اندیمشک به طول ۱۲۰ کیلومتر نیز در برنامه قرار گیرد تا بتوانیم از سمت جنوب استان ایلام نیز اتصال به شبکه ریلی را برقرار کنیم.

ایلام همچنان بدون بالگرد هلال احمر

استان ایلام به رغم حادثه خیز بودن، وجود مرز مشترک و توپوگرافی کوهستانی، آتش سوزی‌های مکرر در جنگل‌ها از وجود یک بالگرد دائم هلال احمر محروم است.

سالهاست وعده استقرار یک بالگرد دائم هلال احمر در ایلام داده می‌شود، به رغم اینکه طی سال‌های اخیر شاهد زلزله، سیل، آتش سوزی مکرر در استان ایلام بوده‌ایم اما این استان از وجود یک بالگرد دائم بی نصیب بوده است.

رایزنی‌های مختلف پیش از سفر برای جذب اعتبارات

روزهای گذشته نشست‌های مختلفی از سوی مسئولان استان ایلام با مسئولان کشوری پیش از سفر رئیس جمهور به استان در راستای اختصاص اعتبارات به استان انجام شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در این زمینه گفت: در جهت اختصاص اعتبارات پروژه‌های دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان در بخش‌های مختلف از جمله راه، آب و فاضلاب، کشاورزی، آموزش عالی و آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشکری و امور فرهنگی، بهداشت و درمان و … بحث و رایزنی شده است.

وی عنوان کرد: در این نشست‌ها که مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور، مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند، در خصوص اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌های سفر دور دوم رئیس جمهور، تخصیص اعتبارات این سفر در بخش‌های مختلف بحث و گفتگو شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری استان برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: انشاء الله سفر رئیس جمهور به استان منشاء خیر و برکت برای استان و فرصتی مناسب جهت معرفی ظرفیت‌های استان برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها مهم استان در بخش‌های مختلف پرداخت و طرح‌های اولویت دار، طرح‌های نیازمند سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، طرح‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و … برای سرمایه گذاری شرکت‌ها و بانک‌ها تشریح شده است.

در گزارش‌های بعدی بخش دیگر از خواسته‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان منتشر خواهد شد.

کد خبر 4811959

منبع: مهر

کلیدواژه: ایلام هیئت دولت سفر استانی 9 دی بوشهر آلودگی هوا ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند شیراز شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان مشهد استانداری سمنان تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی