Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد، در حالی که در ۹ ماه سال ۹۷ میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد چشمگیر صادارت کالای غیر نفتی از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بیان کرد: واردات کالای غیر نفتی نیز در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی روبه رو بوده است.

آقایی اضافه کرد: همچنین میزان رشد کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی تا پایان آذر ماه امسال در بندر چابهار به ترتیب ۶۳ و ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

او با اشاره به عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اعطای بسته‌های تشویقی برای صاحبان بار و کالا در بندر چابهار شاهد روند رو به رشد عملکرد این بندر هستیم که با برنامه ریزی‌های انجام شده این سیر صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و جایگاه ویژه آن در مبادلات ایران با سایر کشور‌های منطقه اظهار کرد: افزایش خطوط لاینر و اعطای تخفیف‌های بین المللی از دیگر دلایل افزایش چمشگیر صادرات و واردات کالا از این بندر است.

انتهای پیام/گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بندرچابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار به کسب رتبه هفت کشوری گمرکات استان در مبادلات تجاری اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات سال گذشته از گمرکات استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بود و این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد برشمرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای کرمانشاه