Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پیام جوادیان سه‌شنبه ۱۰ دی با بیان این‌که حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر قم در حال حاضر توسط ۲۵ پیمان نگهداری انجام می شود، اظهار کرد: این پیمانکاران با تعداد حدود هزار و ۳۰۰ نیروی ثابت، سالانه با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال امور مرتبط با حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر قم را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات قابل توجهی که در سال‌های اخیر در راستای توسعه فضای سبز در شهر صورت گرفته است و شهرداری قم با افزایش ۴ برابری بودجه فضای سبز و تخصیص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال، نقش مهمی در اشتغال‌زایی این بخش داشته است.

جوادیان خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته برخی پیمانکاران در پیمان‌های نگهداری از تعدادی کارگر فصلی خارجی در عرصه‌های فضای سبز استفاده می‌کردند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، صدور اخطار و اعمال موارد قانونی، در حال حاضر هیچ کارگر خارجی در عرصه‌های نگهداری فضای سبز حضور نداشته و حتی به‌منظور اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت نیز از کارگران ایرانی و بومی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم عملیات نگهداری از فضای سبز شهر قم را شامل بوستان‌های شهری و جنگلی، میدان‌ها و رفیوژها به وسعت حدود ۲۵ میلیون مترمربع دانست که به دو بازه زمانی کم‌کار و پرکار تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در فصول پرکار که حدود ۸ ماه از سال است، با توجه به افزایش چشم‌گیر دفعات آبیاری، افزایش قابل‌توجه حجم نظافت بوستان‌ها به دلیل حضور حداکثری شهروندان، کاشت گسترده درختان، درختچه‌های و گیاهان زینتی و عملیات تخصصی نگهداری فضای سبز، پیمانکاران طبق نیاز فنی و مطابق با قوانین اداره کار و شرایط دفترچه‌های پیمان امکان جذب نیرو به‌صورت موقت دارند.

جوادیان بیان کرد: در فصول کم‌کار با کاهش عملیات نگهداری و خزان درختان و حضور حداقلی شهروندان در بوستان‌ها از تعداد این نیروها کاسته می‌شود و باوجود این اغلب آن‌ها در سایر پروژه‌های زیربنایی فضای سبز نظیر، پروژه‌های آب‌رسانی، توسعه جنگل‌کاری، باغچه سازی معابر و … به کار گرفته‌شده و اخراج کارگران به این طریق به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: طبق ضوابط و شرایط پیمان‌های نگهداری(نگهداری به‌صورت حجمی) دخالت مستقیم در فرآیندهای به‌کارگیری و جذب نیرو از سوی عوامل سازمان پارک‌ها صحیح نیست. همچنین سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم منحصراً وظیفه قانونی خود را که نظارت بر چگونگی حفظ و مراقبت از فضای سبز شهر قم است را انجام خواهد داد.

کد خبر 474464 برچسب‌ها کارگران فضای سبز استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگران فضای سبز استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • کشف یک قلاده «توله شیر» از خانه باغی در ساری
  • یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس