Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم تجمع گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه به رهبری جبهه النصره در ادلب برای مقابله با ارتش سوریه، نیرو‌های سوریه طی روز‌های اخیر شکست‌های سنگینی را به آن‌ها وارد کرده و تروریست‌ها را مجبور به عقب نشینی به عمق ادلب کرده‌اند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جنوب و شرق استان ادلب که نقاط تماس با گروه‌های تروریستی در استان ادلب (شمال غرب سوریه) محسوب می‌شود از بیست و هشتم آذر ماه شاهد عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه عمده تروریست‌ها در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارتش سوریه تاکنون موفق شده است بیش از ۳۳ روستا و نقطه مهم را در ادلب آزاد و پاکسازی کند.

عملیات سوریه در ادلب پس از آن آغاز شد که ترکیه در عمل به تعهداتی که در خلال نشست سوچی و آستانه درباره پایبندی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن به مفاد آتش‌بس داده بود، مرتبا تعلل نشان داد و اخیرا این گروه‌ها چندین بار به مواضع ارتش سوریه در سنجار حمله کردند. این اتفاقات انگیزه‌ای برای ارتش سوریه شد تا با یک عملیات نظامی هرچه زودتر به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان بدهد که این مهم به نوبه خود سنگ بنای محکمی در تحولات آتی مربوط به سوریه و توافقات سیاسی برای حل نهایی بحران این کشور است.

روزنامه سوری «الوطن» امروز سه شنبه نوشت: «با وجود اینکه نظام ترکیه از گروهک تروریستی جبهه النصره و متحدان آن با انواع مختلف سلاح حمایت می‌کند، ارتش سوریه روز گذشته این تروریست‌ها را بار دیگر در ادلب متحمل تلفات جانی و تجهیزات سنگین کرد.»

بر اساس داده‌های روزنامه الوطن، گروهک جبهه النصره گروه‌های تروریستی مسلح به انواع سلاح را از استان حلب به جنوب و جنوب شرق استان ادلب کشانده تا به مقابله با ارتش سوریه روند و تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی را که طی فقط چند روز گذشته از ضربات ارتش متحمل شده جبران کند.
الوطن به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد: «این گروه‌های تروریستی با وجود اینکه به انواع مختلف سلاح‌هایی که از ترکیه گرفته‌اند، مجهز شدند در برابر نیرو‌های ارتش سوریه دوام نیاوردند، زیرا ارتش سوریه در محور «طویل الحلیب» در ریف شرقی ادلب با آتش سنگین توپخانه‌ای وارد درگیری شدیدی با آن‌ها شد که در نتیجه آن شماری از این تروریست‌ها کشته و ادوات جنگی آن‌ها منهدم شد به نحوی که مابقی آن‌ها که از مرگ نجات یافتند به سمت عمق ادلب گریختند.»

به گزارش الوطن، واحد‌های ارتش در جنوب و شرق استان ادلب با توپخانه سنگین مناطق استقرار تروریست‌ها در محور‌های مختلف این منطقه را درهم کوبیده و شماری از آن‌ها را زخمی کردند.
از سوی دیگر با بهتر شدن هوا جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع جبهه النصره و متحدانش از میان دیگر گروه‌های تروریستی را در دیر الغربی، تلمنس، شهر معره النعمان، معرشورین، حومه الغدفه، معردبسه، خان السبل و منطف در جبل الزاویه را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از مواضع جبهه النصره تخریب و تروریست‌هایی که در آنجا مخفی بودند کشته یا زخمی شدند و ادوات نظامی آن‌ها هم منهدم شد.

به گفته الوطن جبهه النصره با سوء استفاده از شرایط آب و هوایی و بارش باران اقدام به تقویت صفوف گروه‌های تروریستی خود کرده و همه توان خود را بسیج کرده و به مواضع ارتش در استان ادلب حملات پراکنده‌ای انجام داده است، اما واحد‌های رزمی ارتش سوریه با کمین‌های محکمی که برای تروریست‌ها آماده کردند خسارت سنگین جانی و تجهیزاتی را به آن‌ها تحمیل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم روز گذشته ویدئویی از تروریست‌های کشته شده در جریان درگیری با واحد‌های ارتش سوریه در جنوب شرقی استان ادلب را به نمایش گذاشت که در بین کشته‌ها برخی نشان پرچم داعش روی لباسشان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جبهه النصره در ادلب نشست سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر