Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به بحث بازرسی‌ها از دستگاه‌های قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲۷ هزار و ۸۱۸ مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳۰۲ نفر از سردفتران و دفتر یاران به انفصال موقت محکوم شدند، ۳۳ نفر سلب صلاحیت و ۵۱۷ نفر از سردفتران به جزای نقدی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی قوه قضاییه گفت: همچنین ۷۰ پرونده دیگر در این خصوص برای سردفتران و دفتریاران در دست رسیدگی است که پیشنهاد شده است این‌ها نیز سلب صلاحیت شوند.

اسماعیلی افزود: فقط در استان تهران ۳۰ نفر از کارکنان اداره کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران بازداشت شدند.

وی گفت: دستگاه قضایی با فساد و تخلف در درون و بیرون دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و محکم پای کار ایستاده است.

پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور به دادگاه رفته است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: پرونده به دادگاه رفته و تا امروز تعدادی از جلسات دادگاه برگزار شده است که ادامه دارد.

اسماعیلی در نشست خبری گفت: نقایصی مدنظر ریاست دادگاه بود که قرار شد بیشتر بررسی کند.

مشکل قاچاق مربوط به ساختار‌های واردات و صادرات است

اسماعیلی در هفدهمین نشست خبری خود با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) و همچنین سالروز ولادت حضرت زینب (س) افزود: روز پرستار را به سفیدپوشان خدمت رسان به بیماران جامعه تبریک می‌گوییم و برای آن‌ها ادای احترام می‌کنیم.

وی همچنین سالروز حماسه ۹ دی را تبریک گفت و افزود: مردم در این روز با حضور خودشان در صحنه فتنه سال ۸۸ را خاموش کردند و حضور مردم در صحنه‌های نظام و انقلاب همیشه باعث اقتدار، صلابت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به نوبه خودم درگذشت دو نوجوان کوله بر کردستانی فرهاد و آزاد خسروی را به خانواده داغدار و مرزداران غیور کردستان تسلیت می‌گویم و امیدواریم این حادثه تلخ آخرین حادثه‌ای باشد که برخی برای بدست آوردن نان حلال مجبورند سخت‌ترین و کم مزدترین شغل را انتخاب کنند.

اسماعیلی افزود: قاچاقچیان عمده و سازمان یافته و کسانی که در مسیر قاچاق کالا فعالیت می‌کنند، بدانند اگر دیروز بارش برف و سرمای زمستان، جسم نحیف فرهاد و آزاد را اسیر کرد، اما با اقتدار و صلابت، دستگاه قضا و ضابطان قوه قضائیه تلاش خواهند کرد تا آتش اجرای عدالت دامن قاچاقچیان عمده را بگیرد و در اجرای رهنمود مقام معظم رهبری ضمن به آتش کشیدن کالای قاچاق این آتش جسم و جان فربه قاچاقچیان را خواهد گرفت و دست آن‌ها را از بن و ریشه قطع خواهیم کرد.

وی گفت: مشکل اصلی قاچاق در کشور ما مرزنشینان و کوله بران نیستند و باید دولت و دستگاه‌های متولی وظایف خود را در شناسایی قاچاقچیان انجام دهند.

اسماعیلی افزود: ما به یکایک همکارانمان که مأمور رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز هستند، اعلام می‌کنیم که سیاست کیفری ما در رسیدگی به این پرونده ها، مجازات قاطع و بازدارنده و افزایش هزینه ارتکاب جرم است و احکامی صادر کنند که برای مرتکبان قاچاق کالا بازدارندگی بالا داشته باشد.

شبنم نعمت زاده و شریک وی به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ​شبنم نعمت زاده و شریکش احمدرضا لشکری هر کدام به ۲۰ سال حبس تعزیری و رد مال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به بحث مبارزه با مفاسد اشاره کرد و افزود: عزم و اراده قوه قضاییه در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است و در دو هفته گذشته آرای خوبی در این محاکم صادر شده است.

وی به پرونده شبنم نعمت زاده و شریک وی احمدرضا لشکری و موسسه توسعه دارویی رسا اشاره کرد و گفت:​ متهمان این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده و اخلال در نظام اقتصادی و اخلال در توزیع مایحتاج دارویی در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی به این پرونده رسیدگی شد که شبنم نعمت زاده و شریکش احمدرضا لشکری هر کدام به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شدند.؟

همچنین شبنم نعمت زاده به رد مال در حق شاکیان پرونده و احمدرضا لشکری در حق برخی از شرکت‌های دارویی محکوم شدند و علاوه بر آن شرکت دارویی رسا نیز به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۹۸ ریال به عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رئیس قوه قضاییه و شورای عالی قضایی به استان البرز می‌روند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس قوه قضاییه و شورای عالی قضایی پنجشنبه این هفته به استان البرز می‌روند.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری افزود: استان البرز با انتزاع از تهران به استانی مهم در کشور تبدیل شده است و تلاش می‌کنیم ضمن بررسی وضع قضایی استان در مسیر حل مشکلات مردم قدم‌های مهمی برداشته شود.

اسماعیلی افزود: جمعه این هفته نیز به همه روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها و اعضای شورای عالی قضایی فراخوان شده است تا از ابتدای صبح تا قبل از نماز جمعه در نشست تخصصی حضور یابند تا تدابیری برای رسیدگی به پرونده‌های معوق و انجام کار جهادی و رسیدگی به پرونده‌های مردم در ماه‌های پایانی سال اجرایی شود تا به نوعی عیدی خدمت در نوروز ۹۹ به مردم باشد.

وی گفت: عزمی در قوه قضاییه شکل گرفته است که در ماه‌های پایانی سال، کار چند برابر شود و بسیاری از پرونده‌هایی که رسیدگی نشده است، رسیدگی شود و اخیراً رئیس قوه قضائیه دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف آن‌ها را صادر کرد و در جلسه‌ای راهکار‌های عملیاتی و اجرایی شدن آن نیز به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

اسماعیلی افزود: در دوره تحول خدمت رسانی بی وقفه به مردم و فرهنگ سازی برای کار جهادی و خدمت بی منت برای، ولی نعمتان یعنی مردم، شعار و راهکار اصلی قوه قضائیه است و تبلیغاتی نیست.

وی افزود: کار و عمل واقعی بر اساس باور و اعتقاد است و بازدید رئیس قوه قضائیه در پنچ شنبه گذشته از دادگستری پیشوا و همچنین از دادسرای شهرستان ورامین این پیام را داشت که الودگی هوا، تعطیلی پنجشنبه ها، فراخوان‌های بی اثر ضدانقلاب برای برقراری تجمع در روز ۵ دی ماه هیچ کدام مانعی برای ارائه خدمت به مردم نیست.

اسماعیلی اظهار کرد: می‌شود قبل از طلوع افتاب از خانه بیرون آمد، نماز آیات را در ضمن بازدید از یک مجموعه درمانی در وقت خود اقامه کرد و به سراغ مردم و حوزه ماموریتی رفت و پای درد و دل آن‌ها نشست و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: این سیاست و برنامه، برنامه مستمر قوه قضاییه است و پنجشنبه این هفته رئیس قوه سفری به استان البرز خواهد داشت و با بررسی وضع قضایی البرز و مشکلات اجتماعی مردم تلاش می‌کنیم در مسیر حل مشکلات قدمی برداریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضائیه سخنگو غلامحسین اسماعیلی دادگاه حبس قاچاق سازمان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر نصراللهی روز دوشنبه اظهار داشت: با شکایت سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، میثم نیلی‌احمدآبادی مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز به نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع در تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۲ متهم بود که با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، رسیدگی منتفی اعلام شد.

وی افزود: امروز همچنین پرونده دانیال حاجی ابوالحسن معمار مدیر مسئول همشهری آنلاین به اتهام افترا و نشر اکاذیب موضوع شکایت میلاد حاتم آبادی فراهانی رسیدگی شد. در شکایت شاکی و اظهارات وکیل اعلام شده است همشهری آنلاین در تاریخ شانزدهم آبان ۱۴۰۲ ، محتویات حکم دادگاه در مورد آقای میلاد حاتم آبادی فراهانی و اتهامات ایشان را بر خلاف قانون، پیش از قطعیت دادنامه منتشر کرده است.

نصرالهی ادامه داد: مدیر مسئول همشهری آنلاین و وکیل موسسه همشهری در دفاعیات خود گفته که مطلب همشهری آنلاین بعد از انتشار در رسانه‌های رسمی دیگر و نام بردن سخنگوی وقت قوه قضاییه از میلاد حاتمی، بدون سوءنیت و در راستای وظیفه حرفه‌ای و اطلاع رسانی، بازنشر داده شده‌ است. اعضای هیات منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آراء مجرم ندانسته‌اند.

وی افزود: آخرین پرونده‌ای که امروز(دوشنبه) بررسی شد، پرونده مهدی گیوه کی مدیر مسئول روزنامه جام جم و علی‌اکبر عبدالعلی زاده بود. مشتکی عنهم با شکایت شرکت فناوران ایده پرداز صبا به نشر مطالب خلاف واقع متهم هستند. در تاریخ دهم بهمن ۱۴۰۱ در روزنامه جام جم با مدیر مسئولی مهدی گیوه کی و با نویسندگی علی اکبر عبدالعلی زاده‌، تبلیغ سکس دگرباشی، اباحه گری افکار الحادی اندیشه‌های صهیونیسم رواج روابط آزاد و خارج از عرف و باروهای دینی عادی‌سازی بی‌اخلاقی لطمه به پیکره جامعه تخلفات فرهنگی عوام فریبی و تخلفات اجتماعی را به شاکی منتسب دادند که هیات منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های میثم نیلی، دانیال حاجی ابوالحسن معمار، مهدی گیوه کی و علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد