Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:27:00 GMT

۱۴۶ میلیون دلار صنایع‌دستی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۵۲۸۸

۱۴۶ میلیون دلار صنایع‌دستی صادر شد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در هشت ماهه سال جاری ۱۴۶ میلیون دلار صنایع‌دستی صادر شد.

پویا محمودیان، امروز سه‌شنبه 10 دی، در حاشیه بازدید از روستای خراشاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صنایع‌دستی بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از هنرمندان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد به آنان اعطاء می‌شود، ادامه‌ داد: امیدواریم با معرفی پتانسیل‌های صنایع‌دستی کشور شاهد جلوه این محصولات در خانه‌های ایرانی و به ویژه جهیزیه جوانان ایرانی باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یکی از دغدغه‌های به حق فعالان حوزه صنایع‌دستی موضوع خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که خراسان‌جنوبی در این زمینه پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد.

محمودیان بیان کرد: آرزوی ما رسیدن به نقطه‌ای است که با فرآوری سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از خام‌فروشی ارزش افزوده در این حوزه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: همکاری و تفاهم میراث فرهنگی و وزارت صمت در راستای جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان‌ کرد: خراسان‌ جنوبی، یکی از مناطق توانمند کشور در حوزه صنایع‌دستی است که نمونه آن را در روستای جهانی خراشاد و شهر خوسف بابت پنبه و پارچه مله می‌توان دید.

محمودیان با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای ثبت جهانی خوسف به عنوان شهر پنبه مله تلاش خواهیم کرد، یادآور شد: ثبت جهانی یک منطقه با محوریت یک صنایع‌دستی به معنای حضور گردشگری بازاریابی بیشتر و تولید سود و درآمد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است، زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند، اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند، اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است؛ که در کنار آن رویداد‌ها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است