Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، جبار کوچکی نژاد با اشاره به تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر جایگزینی برگزاری کلاس‌های جبرانی در روز پنجشنبه برای دانش آموزان به علت تعطیلی مکرر در روزهای آلوده سال، اظهار کرد: چنین تصمیماتی در آموزش و پرورش باید با در نظر گرفتن همه جوانب باشد، چرا که تعطیلی یا بازگشایی مدارس در روزهای تعطیل همه خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‎‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم بر اساس تقویم آموزشی آموزش و پرورش که در روزهای پنجشنبه تعطیل است، برنامه‌‎ریزی کرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش باید برای جبران عقب ماندگی برنامه آموزشی دانش آموزان راهکارهای دیگری بیندیشد.

وی پیشنهاد کرد که امسال برگزاری زودهنگام آزمون‌ها در خرداد با 10 روز تأخیر برگزار شود تا دانش آموزان با آمادگی کامل در امتحانات پایان ترم حاضر شوند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه خردادماه هم جز تقویم آموزشی به شمار می‌آید و در این زمینه آموزش و پرورش نیازی به اخذ مجوز از نهادی همچون مجلس ندارد، افزود: هر تصمیمی درباره تعطیلات مدارس با توجه به جمعیت 13 میلیونی دانش آموزی و همه خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا برای تغییر تقویم آموزشی باید تقویم کل کشور تغییر کند اما تعویق 10 روزه امتحانات ضربه‌‎ای به تقویم آموزشی نمی‌‎زند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در زمینه تغییر تقویم آموزشی تاکنون لایحه‌ای که همه جوانب در آن دیده شده باشند، به مجلس ارائه نشده بنابراین نمی‌توان گفت که مجلس با تغییر تقویم آموزشی به طور کلی مخالف است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آموزش و پرورش مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس 98 آلودگی هوا مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد

رئیس جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» را که در جلسه علنی 21 اسفند ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23 اسفند 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

  طرح مذکور در راستای تاسیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی» وابسته به وزارت آموزش و پرورش، برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور با تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره‌گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست‌های کلی ابلاغی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور طراحی و تدویل شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • جدیدترین جزئیات درباره تعطیلی پنجشنبه ها | بانک ها مستثنی شدند | تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟ + فیلم
  • ببینید | جزئیات تازه از تغییر تقویم آموزشی مدارس
  • (ویدئو) تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟!
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد