Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار بین‌الملل- وکیل شخصی رئیس جمهور دونالد ترامپ یک تماس تلفنی مخفیانه و پشت پرده با رئیس جمهور ونزوئلا برقرار کرد که آخرین نمونه از دامنه نقش رودی جولیانی در دیپلماسی خارجی آمریکا را نشان می دهد.

 رودی جولیانی در تماس تلفنی با مادورو از یک تلاش دیپلماتیک برای سهولت وی از قدرت و بازگشایی ونزوئلا به مشارکت سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مت مککوویاک در مقاله ای که روز یکشنبه منتشر شد ، به روزنامه گفت که دلیل این تماس، پیگیری جلساتی است که در بهار با مادورو در ونزوئلا داشت.

یک مقام ارشد سابق دولت گفت: مقامات کاخ سفید نمی دانند که چرا جولیانی درگیر این ماجرا شده است و تماس گرفته است.

بیشتر بخوانید

 پمپئو: «اقدام دفاعی» آمریکا در عراق برای متوقف کردن ایران بود!

 هوک: آمریکا در سال ۲۰۲۰ تحریم‌ها علیه ایران را افزایش می‌دهد

تماس شهردار سابق نیویورک با مادورو در اواخر سال 2018 خلاف رویکرد روزافزون کاخ سفید به ونزوئلا در آن زمان بود.

رودی جولیانی در آن زمان برای بحث درباره طرح سهولت مادورو از قدرت ، با جان بولتون ملاقات کرد، اما بولتون این ایده را رد کرد.

مقاله روز یکشنبه روزنامه پست بر اساس گزارش قبلی این روزنامه مبنی بر اینکه جولیانی برای یافتن راهی برای مذاکره در زمینه کانال ارتباطی میان ترامپ و مادورو ، به توافق رسیده بود.

تماس های خارجی جولیانی در طول استیضاح مجلس از رئیس جمهور تحت بررسی های قابل توجهی قرار گرفت.

قبل تر نیز مقامات آمریکایی در مورد جولیانی و تماس وی با مقامات اوکراینی ابراز نگرانی کرده بودند.

برخی از مقامات آمریکا قبل از کنگره در استیضاح شهادت دادند که جولیانی مجرای پیام های رئیس جمهور بود و وی در راس مسئولیت "دور زدن فرایندهای تصمیم گیری در مورد امنیت ملی" است.

جولیانی پیش از این به سی ان ان گفته بود که درمورد این شکایت ها هیچ اطلاعی ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مادورو کاخ سفید رودی جولیانی استیضاح مجلس رئیس جمهور ونزوئلا دونالد ترامپ رودی جولیانی استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید سه‌شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای از گفت‌ وگوی تلفنی هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، هریس و هرتزوگ در این تماس تلفنی تحولات خاورمیانه را مورد بحث قرار داده و معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را تکرار کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: هریس در این تماس تلفنی از تصویب بسته کمک مالی تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری به تایوان، (رژیم) اسرائیل و اوکراین که ۲۶ میلیارد دلار از آن برای کمک به (رژیم) اسرائیل در نظر گرفته شده و پیش تر در مجلس نمایندگان تصویب شده، از سوی مجلس سنا ابراز خوشحالی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه تکرار و در مورد برداشتن گام‌هایی برای افزایش ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی برای غیرنظامیان در غزه و اطمینان از توزیع امن آن تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید پیش تر نیز با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی هریس و هرتزوگ خبر داده بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات نوار غزه با رئیس رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

هریس در این تماس تلفنی با تکرار دوباره حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، گفت: (رژیم) اسرائیل باید در جنگ با حماس به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان را مد نظر قرار دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر تمرکز خود و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر روی آزاد کردن گروگان‌ها (اسیران) در نوار غزه تاکید کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرتزوگ نیز در این تماس خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که تا زمان آزادشدن اسرای صهیونیست، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است