Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@10:36:28 GMT

دستگیری دو پزشک برای عمل‌های زیبایی غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۷۹۹۵

آفتاب‌‌نیوز :

نادر مرادی دراین‌باره گفت: اواخر ماه گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی و طرح شکایتی اعلام کرد که برای دریافت خدمات درمانی به یکی از مطب های جراحی زیبایی در شرق تهران رفته؛ اما پس از آن متوجه شده که پزشکان این مطب فاقد پروانه تخصصی جراحی هستند و به همین دلیل از ادامه مراحل درمانی خود منصرف و موضوع را به پلیس گزارش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت قرار گرفت، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، پرونده مشابه دیگری از سوی اداره بهداشت و درمان به این معاونت ارجاع شد.

وی گفت: تحقیقات تکمیلی به این موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه روز گذشته در بازدید مشترکی که به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از این مطب انجام گرفت، مشخص شد هر دو پزشک این مرکز درمانی دارای پروانه طبابت عمومی بوده و بدون داشتن پروانه تخصصی به صورت غیرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بیماران خود، جراحی زیبایی لیپوماتیک و لیپوساکشن را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: صبح روز نهم دی ماه هر دو پزشک عمومی دستگیر و این مطب توسط مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت پلمب و دستگاه و ادوات غیرمجاز جراحی نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقیف شد.
معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه تا کنون ۲ تن از شاکیان شناسایی شده‌اند، اضافه کرد: متهمان پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه این نوع جراحی در علم پزشکی از جمله جراحی های خطرناک و با ریسک بالا بوده و در صورت نداشتن تخصص لازم ممکن است منجر به مرگ بیمار شود، از شهروندان خواست: به مراکز درمانی و بهداشتی معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را سریعا با شماره گیری مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عمل زیبایی مطب غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی از کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس خبر داد و خواستار رفع این موضوع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، عباسعلی ملکی امروز در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با تشکر از اقدامات انجام شده توسط همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار داشت: همکاران بازرس ما قبل و بعد از عید نوروز بازدیدهای از مکان‌های مختلف مرتبط با مسافران نوروزی در شهرستان‌های خراسان جنوبی داشتند که خوشبختانه موارد نقص یا مشکلات موجود مشاهده شده، با تذکر رفع شده است.

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی که ریاست کمیته بازرسی و نظارت ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بر عهده دارد افزود: در زمینه نصب سیاه چادرها در نقاط مختلف استان،  اقدامات خوبی انجام شده و شهرداری‌ها هم کارهای خوبی در زمینه زیباسازی فضای شهری شهرهای خراسان جنوبی انجام داده‌اند به ویژه در بشرویه، نهبندان و سرایان کارهای که انجام شده نمود بیشتری داشته است.

عملکرد ضعیف ستاد اسکان شهرستان سرایان 

وی با انتقاد از انجام خط کشی در روز هفتم فروردین ماه سال جاری در 20 کیلومتری قاین، تصریح کرد: عملکرد ستاد اسکان شهرستان سرایان خیلی ضعیف بود به طوری که در زمان مراجعه همکاران بازرس ما محل اسکان بسته بود.

ضرورت استقرار پایگاه سلامت در خضری

ملکی بیان کرد: ضرورت استقرار پایگاه سلامت در خضری در این بازدیدها احساس می‌شد و رعایت ضوابط بهداشتی در بعضی از موارد مرتبط با مسافران نوروزی کم بود و اوقاف هم برای نظافت مزار سید علی باید جدیت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همکاران ما در هنگام حضور در بیمارستان فردوس شاهد کمبود پزشک طب اورژانس در این بیمارستان بودند که با توجه به ایام نوروز باید این مشکل به خوبی مدیریت می‌شد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری عاملان افیونی در شهرستان آمل
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • اماکن تاریخی پایتخت از پربازدیدهای نوروزی
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان