Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@06:39:06 GMT

ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۸۳۴۹

ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه

ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه، دیجیتالی شدن فرآیند پذیرش و ارزیابی فیلمنامه در بنیاد فارابی و آغاز اکران «خنده در تاریکی» برخی اخبار سینمایی امروز را تشکیل می‌دهند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برخی اخبار سینمایی امروز بدین شرح است:
* ساخت پردیس سینمایی ۷ سالنه درکرمانشاه
سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» عنوان کرد: سینما پیروزی اولین سینمای شهر کرمانشاه بود که در سال ۱۳۹۶ بر اثر زلزله تخریب شد و به صلاحدید استانداری وقت، زمین آن را صاف کردند و از بهره برداری بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این سینما که متعلق به حوزه هنری بوده در حال حاضر زمینی خالی است که کلنگ ساخت آن اوایل سال ۱۳۹۹ خورده می‌شود.

وی تشریح کرد: این پردیس قرار است در ۸ طبقه در قالب یک مال تجاری فرهنگی احداث و با ۷ سالن سینما، که طبقه آخر سالن روباز چهار فصل است تا پایان ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.

پیش از این نیز حوزه هنری در کرمانشاه سینما آزادی را با یک سالن ۵۰۰ نفره داشت که در طرح تحول عمرانی و به سازی موسسه «بهمن سبز» در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن است.
* «خنده در تاریکی» رونمایی می‌شود
رونمایی و آغاز اکران فیلم «خنده در تاریکی» در گروه هنر و تجربه روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در سینما فردوس موزه سینما با حضور مژگان خالقی؛ پژوهشگر و کارگردان، عوامل فیلم و تعدادی از سینماگران برگزار می‌شود.
کیومرث پوراحمد؛ کارگردان سینما، پرویز پورحسینی؛ بازیگر، مرتضی کاظمی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمد الستی؛ استاد دانشگاه در حوزه سینما، جهانبخش سلطانی؛ بازیگر، افشین هاشمی؛ کارگردان و بازیگر و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله حاضران در رونمایی فیلم مستند «خنده در تاریکی» خواهند بود.
«خنده در تاریکی» مستندی در باره سیر تحولات تاریخ تئاتر اصفهان از آغاز تا امروز است که در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.
تولید «خنده در تاریکی» سال ۱۳۹۲ آغاز و به مدت ۵ سال به طول انجامید و پرویز پورحسینی گویندگی گفتار متن آن را برعهده داشته است.
* ارایه «ستاره بازی» به دبیرخانه فیلم فجر
نسخه‌ای از جدیدترین فیلم سینمایی هاتف علیمردانی به دفتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.
مراحل فنی «ستاره بازی» جدیدترین فیلم بلند سینمایی هاتف علیمردانی رو به پایان است و نسخه‌ای از آن به دفتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.
تهیه کنندگی این فیلم که نهمین اثر سینمایی علیمردانی است را علی سرتیپی برعهده دارد.
فرهاد اصلانی، مایکل مدسن، شبنم مقدمی، مارشال منش و ملیسا ذاکری در کنار لیندا جویز، هاوارد رسنزتین، دان لیستر، هیدی کدنبرگ، دان فورد، جان ویلر، حسن صنعتی، سامان اصلانی، هستی جوادی در «ستاره بازی» نقش آفرینی می‌کنند.
* فرآیند پذیرش و ارزیابی فیلمنامه در بنیاد فارابی دیجیتال شد
بنیاد سینمایی فارابی در راستای سیاست شفاف‌سازی سازمان سینمایی کشور و به منظور تسهیل در ارائه، ثبت و بررسی فیلمنامه‌های متقاضی خدمات یا مشارکت این بنیاد، سامانه فیلمنامه فارابی را به صورت آزمایشی افتتاح کرد.
این سامانه به منظور تسهیل و تنظیم روند ارائه و بررسی طرح و فیلمنامه و صیانت از حقوق پدیدآورندگان، پیاده‌سازی شده و معاونت فرهنگی بنیاد از این پس، فقط از طریق این سامانه به نشانی fcfscriptdepartment.ir طرح و فیلمنامه دریافت خواهد کرد. دسترسی به سامانه فیلمنامه فارابی از طریق سایت بنیاد فارابی نیز امکان‌پذیر است.
نسخه آزمایشی این سامانه در حال حاضر آماده بهره‌برداری است و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام، اعتبارسنجی و دریافت اطلاعات کاربری به سامانه فیلمنامه فارابی دسترسی پیدا کرده و نسبت به ثبت طرح و فیلمنامه مورد نظر اقدام کنند.
این سامانه خدماتی همچون امکان ارسال طرح و فیلمنامه به صورت استاندارد و بدون نیاز به تهیه نسخه پرینت شده و مراجعه حضوری به فارابی را فراهم می‌کند. برای ثبت یک طرح یا فیلمنامه در این سامانه، تهیه و ارسال خط داستانی (در ۲ سطر)، خلاصه فشرده فیلمنامه یا سیناپس (در ۱ صفحه)، طرح یا خلاصه داستان فیلمنامه (در ۴ صفحه) و سایر اطلاعات مرتبط، ضروری است و کیفیت تهیه این اقلام، برداشت‌ها را به منظور ارائه دهنده نزدیک‌تر و روند بررسی و پاسخگویی را سریع‌تر خواهد کرد.
بر اساس شیوه‌نامه حمایت‌های بنیاد، فیلمنامه‌های تهیه‌کنندگان متقاضی حمایت که دارای پروانه ساخت سینمایی باشند، در اولویت بررسی آثار دریافتی خواهند بود و نتیجه بررسی فیلمنامه‌های دارای پروانه ساخت، حداکثر ظرف مدت یک ماه به تهیه‌کننده، اعلام خواهد شد.
چنانچه، تهیه‌کننده‌ای متقاضی بررسی حمایت از فیلمنامه‌ای باشد که هنوز پروانه ساخت آن را دریافت نکرده است بنیاد، خلاصه فشرده فیلمنامه یا سیناپس (در ۱ صفحه) و طرح فیلمنامه (در ۴ صفحه) را بررسی و نظر مشورتی خود را اعلام خواهد کرد. همچنین اگر افرادی غیر از تهیه‌کنندگان حرفه‌ای سینما مایل باشند طرح یا فیلمنامه‌ای را برمبنای اولویت‌های اعلام شده در شیوه‌نامه حمایت‌های بنیاد، پیشنهاد کنند، می‌توانند خلاصه فشرده و طرح فیلمنامه خود را از طریق سامانه فیلمنامه فارابی برای بنیاد ارسال کنند. بررسی فیلمنامه‌های فاقد پروانه ساخت، صرفاً جنبه مشورتی دارد.
مرجع تصمیم و تشخیصِ حمایت یا عدم حمایت و میزان و نحوه حمایت از تولید فیلمنامه‌هایی که دارای پروانه ساخت باشند و موافقت شورا‌های تخصصی بنیاد را اخذ کرده باشند، کمیسیونِ فرهنگی هنری بنیاد سینمایی فارابی است.
مطابق با سیاست‌های سازمان سینمایی و نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی، حمایت‌های بنیاد به طور کلی، معطوف به آثاری با فضا و رویکرد‌های امیدآفرین و اخلاق‌گرا خواهد بود. همچنین حمایت از فیلمنامه‌ها و فیلم‌های تجربی و دارای مخاطب خاص و نیز آثار پویانمایی در حوزه مأموریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پردیس سینمایی بنیاد فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را ( که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:

1- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

2- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

3- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو

4- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

5- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

6- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

7- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران ( مستند ، انیمیشن و داستانی )

8-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی ( ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران )

9- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

10- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

11- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران ( حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد .

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف 100 میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف 150 میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت .

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی ( پروپوزال )، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار ، 30 /3 / 1403

درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها ، نزد سازمان امانت خواهند بود .

• شماره تماس : 38512234 - 09125366685

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما