Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین رویداد کار آفرینی مسابقه میدون پنجشنبه دوازدهم دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا نشست خبری «اولین رویداد کارآفرینی مسابقه میدون » با حضور سیدمحمدحسین هاشمیگلپایگانی تهیه‌کننده، علیرضا یونچی داور برنامه و کارآفرین و مینا  مهرنوش  داور این برنامه پیش از ظهر امروز در محل ضبط این مسابقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده این برنامه به برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌های این مجموعه در روز پنج شنبه، 12 دی ماه اشاره کرد و گفت: 76نفر از کارآفرینان برتر مسابقه میدون در این رویداد که پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدظهر برگزار می شود، حضور دارند که با مردم به گفتگو می پردازند. از صندوق کارآفرینی امید هم نماینده‌ای در این رویداد حضور دارد و همچنین دو سخنران ازمسئولان داریم که با مردم به گفتگو می نشینند.

در ادامه این نشست؛ علیرضا یونچی، داور این مسابقه خبرنگاران را جستجوگر معرفی کرد که باید دنبال انتشار واقعیت باشد و بیان داشت: دروغ و افترا یکی از مواردی است که خبرنگار باید از آن  پرهیز کند و تا وقتی خبرنگار از این موضوع مبری نباشد، نمی تواند کار خود را به درستی ایفا کند.

این کارآفرین و فعال حوزه کسب و کار و تجارت ادامه داد: بعد از 40 سال کار، این هیجان را در مسابقه دیدم. شخصی از نقطه دور افتاده‌ای در خراسان شمالی در این مسابقه حضور داشت که نفر دوم این مسابقه شد. بعد از این اتفاق در آن منطقه پیگیری کردیم و در عرض دو روز 120 شغلی که فراموش شده بود توسط مسئولان شهر شناسایی شد و کارگروهی تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم و این امید را در مردم به وجود اوردیم که کار وجود دارد ولی باید کمی با فکر و نگاه بازتر به اطراف خودشان نگاه کنند. این که خیلی‌ها می‌گویند کار نیست اشتباه هست و یا تنبل هستند و یا نمی‌خواهند خودشان را به زحمت بیاندارند.

وی ادامه داد: افراد مشتاق کارآفرینی باید برای خود طرح مسئله کنند و کسانی که می‌گویند شغل نیست اگر به توانایی های خوشان ایمان دارند، حتمأ بیکار نمی کنند. برای نمونه در بجستان ما این فعالیت را انجام دادیم که مردم چه استقبال خوبی از این طرح کردند.

یونچی با اشاره به اینکه ما در اقصی نقاط کشور سرمایه های بسیاری داریم که از نظر مردم مغفول مانده است گفت: سعی کردیم مردم را به تحرک واداریم و ان ها را به این سمت سوق دهیم که نسبت به محیط اطراف خود نگاه ویژه ای داشته باشند و با نگاه کار آفرینی به محیط پیرامون خود نگاه کنند.

رونق «میدون» با اهدای جایزه ویژه 1 میلیاردی

مینا مهرنوش داور این مسابقه در خصوص استفاده از تلویزیون برای ظرفیت سازی در حوزه کسب و کار و پتانسیلی که در این خصوصر وجود دارد اشاره کرد و گفت: در میدون پشتکار و توجه به جوانان و ایده های برتر وجود دارد و باید از همین تریبون از زحمات رییس صدا وسیما و مدیر شبکه سه تشکر ویژه کنم.

وی ادامه داد: پیش از این در تلویزیون برنامه‌های گفت و گو محور بود و با توجه به حضور برنامه‌های مشابهی مثل پایش که مردم محور است ما در میدون سعی کردیم که به نیاز مردم توجه کنیم و الگو سازی کنیم و با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی کسب و کار را پویا کنیم به طوریکه عموم مردم بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

در این مسیر مدیرعامل صندوق کار افرینی امید هم کمک ویژه ای کردند و با اهدای جایزه یک میلیاردی میدون رونق خاصی به برنامه داد که برای مردم جذاب بود و باید از او هم تشکرکنیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: افرادی که نمی دانند چگونه کسب و کار را انجام دهند؛ ما در این برنامه فرصت شناسایی  آن ها را فراهم آوردیم و الگو سازی کردیم  به عنوان مثال حیواناتی در اطراف ما هست که فرصت کسب سود دارند  و در این برنامه نمونه هایی این چنینی را نشان دادیم که از همین فرصت می توانند برای کسب درآمد استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مسابقه در بچه های دبیرستانی این الگو را ایجاد کرد که در این راه قدم بردارند. برای زنان خانه دار هم این ایده را ایجاد کرد. در این مدت کوتاه علاوه بر موارد فوق برای دانشجویان فارغ‌التحصیل این روزنه امید را ایجاد کرد که به دنبال کار آفرینی باشند.

در کشورهای مختلف تجربه کسب و کار داشتم که گفتند که رمز اول کسب و کار، شبکه سازی است و نیازمند توجه رسانه ها و نهادهای حامی است.

یک زنجیره از ارزش در رسانه وحود دارد که توسط رسانه ها غفلت شده است و هر الگویی که از طرف رسانه بتواند به توسعه فردی کشور کمک کند از آن استقبال می کنیم. در میدون اصلا پولی دریافت نمی شود و بیشتر سعی شده تا به افراد خلاق کمک کنیم.

مافیای کسب و کار اجازه عرض اندام به طرح های نو را نمی دهد

یکی از خبرنگاران به مافیایی که در این حوزه وجود دارد که اجازه تولید کسب و کار را نمی دهند اشاره کرد و مهرنوش داور این مسابقه در این خصوص اظهار داشت:ما موافق هستیم که مافیا در بخش های مختلف وجود دارد و ما هم از شما به عنوان رسانه از ظرفیت استفاده می کنیم تا با حضور به موقع خئود زمینه رشد این افراد را کاهش دهید.

تهیه کننده این برنامه هم در این خصوص اظهار کرد: ما سعی کردیم تا سبک دیگری را برای این کار افرینی انجام دهیم و فضا را برای کار افرین مهیا کنیم و به اندازه خودمون آن را برای رشد و پرورش ایده معرفی کنیم.

پنج شنبه میزبان مردم در مجتمع 13 آبان هستیم

هاشمی گلپایگانی اشاره کرد: تاکنون 100 میلیارد توسط مردم به انجام این طرح ها کمک شده است و همچنین صندوق کار افرینی 13میلیارد مصوبه برای این موضوع اختصاص داده شده است. تا پیش از این در صدا وسیما وقتی می گفتند کسب وکار ذهنشون به سمت شرکت هایی که فعال بودند می رفت ولی در میدون سعی کردیم به سمت افرادی که با سرمایه کم و کارهای کوچک روی پای خود ایستادند برویم و برای آن ها نماینده باشیم و آن ها را نمایش دهیم .

در ادامه این برنامه تهیه‌کننده این برنامه در خصوص برنامه میدون و نحوه کار ان گفت: نمی خواهیم فقط بگوییم انیمیشن چیست و در کجا بیشتر متقاضی دارد و چکارباید کنیم بلکه می خواهیم خود انیمیشن و بازار ان و نقاط ضعف و وقوت کار ان را بشناسیم و معرفی کنیم تا برای مردم  کاربردی باشد به همین خاطر از داورانی استفاده کردیم که هم کاربردی و اکادمیک هستند.

وی در خصوص ویژه برنامه نمایشگاه  گفت:  روز پنج‌شنبه در مجتمع 13 آبان از ساعت 10 صبح تا ساعت 18 نمایشگاهی از دستاوردها و کسب و کارهایی که در این مدت در «میدون» معرفی شدند را خواهیم داشت.بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.از ساعت 18 تا ساعت 21 ویژه برنامه‌ای با حضور علی عسگری رئیس صدا وسیما و شریعتمداری وزیر کارو امور اجتماعی و سایر مسئولان دیگر و همچنین اجرای کارافرینان برگزار می شود.

هاشمی گلپایگانی به ثبت نام بیشتر از 3هزار نفر  در این مسابقه اشاره کرد و گفت: ما تقریباً کار 1500 نفر از این افراد را تا الان دیده‌ایم و  با آن ها مصاحبه می کنیم و در صورت داشتن فاکتورهای لازم از انها برای حضور د ر برنامه دعوت به عمل می آوریم.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: مینا مهرنوش برنامه میدون مسابقه میدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

تلویزیون در حالی امسال به استقبال نمایشگاه کتاب می‌رود که در دو سال اخیر ویژه‌هایی را تعریف می‌کند و همچون سال گذشته چندین ساعت برنامه زنده را به این نمایشگاه اختصاص می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن برمهانی معاون سیما اعلام کرد که برنامه‌هایی را به طور ویژه برای سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران تدارک دیده‌اند. چرا که او این نمایشگاه را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می‌داند همچون که در دو سال گذشته سازمان صداوسیما یک نگاه ویژه‌ای به این نمایشگاه داشته است.

به تعبیر برمهانی رویداد فرهنگی همچون نمایشگاه کتاب وجود ندارد که چهار میلیون بازدیدکننده داشته باشد. او به ضبط دو هزار آیتم برنامه در طول برگزاری دوره سی و چهارم نمایشگاه کتاب اشاره کرد که  تمام این تولیدات در طول سال از رسانه ملی پخش شده‌اند. برای هر شبکه در نمایشگاه جایگاه ویژه ایجاد شد تا متناسب با مخاطبان بتواند برنامه خاص و ویژه تولید کنند.

اما او از تدارک ویژه برنامه‌های تلویزیونی برای سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 19 اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز کار خودش را در مصلی امام خمینی(ره) آغاز می‌کند خبر می‌دهد. برمهانی می‌گوید: «امسال کارویژه‌هایی برای تمام شبکه‌های تلویزیونی تعریف شده تا خروجی ویژه با محوریت کتاب و نمایشگاه کتاب تهران برای مخاطبان با سلیقه‌های متفاوت تولید شود.»

66 درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین

معاون سیما همچنین به برنامه‌سازی تلویزیونی از نمایشگاه کتاب اشاره دارد که این موضوع را در رونق صنعت نشر مؤثر می‌داند.او در این باره گفت: «برنامه‌سازی و فعالیت‌های رسانه‌ای حتما در رونق صنعت چاپ و تیراژ کتاب نقش خواهد داشت. اتفاقی مثل نمایشگاه کتاب که پرحجم در رسانه ملی تبلیغ می‌شود، حتمأ مخاطب توجه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.»

این در حالی است که سال گذشته روزانه 12 ساعت پخش زنده «نمایشگاه کتاب تهران» در تلویزیون در دستور کار قرار گرفته بود. به طور مثال شبکه یک برنامه «کتاب اول»، شبکه دو «باغ کتاب» دو شبکه سه با دوربین‌هایش به شبستان مصلی امام خمینی(ره) می‌آمدند و ویژه‌هایی را تدارک می‌دیدند. این اتفاق در دیگر شبکه‌ها هم برقرار بود. حتی «کودک‌شو» هم یک ویژه طنزی را برای خانواده‌ها و فرزندان در مصلی امام خمینی(ره) اجرا کرد.

همچنین رئیس صداوسیما هم بارها به توجه برنامه‌سازان به کتاب و ساخت سریال‌های تلویزیونی از طریق اقتباس تأکید کرده است. همان‌طور که برمهانی و مسئولین در سیما به این نکته اشاره کرده‌اند فیلمنامه‌هایی اقتباسی حول محورِ کتاب‌های جذاب و جدید به دست شورای فیلمنامه رسیده و در حال بازنگری و تصویب است.

اما در عین حال برای فرهنگسازی کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در کشور همچون گذشته نیازمند ساخت سریال‌هایی با موضوع «کتاب» هستیم؛ روزگاری که امثالِ سریال‌هایی تحت عنوان «کتابفروشی هدهد» ساخته می‌شدند. بنابراین علی‌رغم توجه صداوسیما به موضوع کتاب در ایام نمایشگاه کتاب لازم است در طول سال با ساخت برنامه‌های جذاب و سریال‌های ویژه کتاب و یا حتی اقتباس‌گونه، تلویزیون در کنار کتاب باشد نه چند روزِ خاص.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • حمله پشه با پشه کش به فامیل دور ؛ سکانس پربازدید مهمونی را ببینید