Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین انعقاد تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری رفسنجان در محل سالن شهدای دانشگاه ولیعصر رفسنجان اظهار کرد: در آستانه سومین سالگرد وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم که باید اندیشه‌های این عالم ربانی که در راستای توسعه کشور ارائه می‌شد و کاربردی بود مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حوزه‌های کشاورزی رفسنجان هم استارت آپ‌های فوق العاده‌ای در دانشگاه این شهر وجود دارد هم شرکت‌های خوبی از اساتید تشکیل شده که محصولات خود را عرضه می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دانشگاه ولیعصر رفسنجان رشد قابل توجهی داشته، اما در حوزه فناوری کمبود جدی را داریم البته بیشتر این امکانات کمبود‌های فکری و فرهنگی است و معتقدم اگر تفکرات را درست کنیم بقیه زیرساخت‌ها به خوبی در اینجا در دسترس است.

او گفت: رفسنجان شهرستانی است که از داخل خودش زایش اتفاق می‌افتد که این مهم در حوزه کارآفرینی بسیار حایز اهمیت است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری در رفسنجان با همکاری مجتمع مس سرچشمه، دانشگاه ولیعصر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به زودی راه اندازی می‌شود.

او افزود: ما هم کمک خواهیم کرد تا همه این شرکت‌های دانش بنیان به طور متمرکز تا چند ماه آینده در یک مکان جدید مشغول به کار شوند همچنین اگر صندوق ملی فناوری در کرمان بتواند کمک‌های مالی را تأمین کند و قادر نیست، صندوق دیگری را مأمور کنید تا با استقرار دفترآن در رفسنجان، اعتبارات لازم را جذب کند.

ستاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کود و سموم در رفسنجان بسیار پیشرفت داشته اند؛ باید یک اتفاق جدی در قالب برنامه کوتاه و بلند مدت در نظر داشته باشیم تا اتفاقات جدیدی رقم بخورد.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم در این آیین با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ شرکت فناور در رفسنجان فعالیت می‌کنند بیان کرد: از این تعداد ۹ شرکت دانش بنیان هستند.

حسن رنجبرعسکری تصریح کرد: از این شرکت‌ها دستاورد‌های خوبی به دست آمده که برخی از این محصولات به مرحله تولید هم رسیده اند و تعدادی هم باید حمایت شوند؛ ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی که در ۳۲ هزار متر مربع زمین قرار است احداث شود آینده خوبی در حوزه فناوری شهرستان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشوردر ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

دانشجویان می‌توانند از امروز ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • فیلم و عکس| تداوم جشن‌های دانشگاهی از عملیات انتقام‌جویانه سپاه
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • جزئیات نمایشگاه کار به میزبانی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد
  • جزییات نمایشگاه کار به میزبانی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد
  • نمایشگاه تخصصی کار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود