Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ از باگاس نیشکر که ظهر امروز، سه شنبه ۱۰ دی ماه در شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام‌( ره) و رئیس صندوق توسعه ملی برگزار شد، اظهار کرد: ساخت کارخانه کاغذ سازی از باگاس نیشکر که موجب حمایت صنعت نشر و استقلال کشور خواهد شد، یکی از آرزوهای ما بود که رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باگاس نیشکر محصولی است که قیمت چندانی ندارد و سوزاندن آن مشکلات زیست محیطی به وجود می آورد. این کارخانه با استفاده از این تفاله، یک محصول مورد نیاز(کاغذ) را تامین خواهد کرد.

شریعتی اشاره کرد: این کار ارزنده با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صندوق توسعه ملی، استانداری خوزستان و عنایت مقام‌ معظم رهبری رقم خورده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای این پروژه ۴۸۰‌میلیون یورو و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی در نظر گرفته شده است که صندوق توسعه ملی آن را تقبل کرده و ۱۴ میلیون یورو نیز از طریق سرمایه گذار و بانک های عامل تامین میشود.

 وی عنوان کرد: احداث این کارخانه از قطع سالانه ۶ میلیون اصله درخت جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین سه هزار و ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری و اشتغال در استان داریم که به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و موجب ایجاد ۱۱ هزار شغل نیز خواهد شد. تعداد زیادی از این پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی دیگر نیز شروع خواهد شد.

 شریعتی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمان سیل ۱۰ هزار پکیج لوازم خانگی و در زلزله مسجد سلیمان نیز ۲ هزار بسته لوازم خانگی برای خوزستان تهیه کرده و در آبگرفتگی اخیر نیز تقبل کرده است حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم خانگی را تامین کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای مورد نیاز کتاب‌های درسی تولید داخل بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:  براساس تحولات بازار کار،  ارزیابی از محیط‌های آموزشی و با توجه به مطالعاتی که در زمینه آمایش سرزمینی در دسترس داشتیم برنامه‌های درسی رشته‌های فنی تدوین و بازطراحی شد که کار بسیار مهمی بود زیرا برخی از چالش‌ها به دلیل به روز نبودن برنامه درسی و عدم تناسب آن با بازار کار بود.

وی گفت: از دیگر اقدامات مهم بهسازی و غنی‌سازی تعدادی از کتاب‌های درسی بود که به صورت شاخص می‌توان به افزوده شدن برخی از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی اشاره کرد.

لطیفی با اشاره به تالیف و چاپ کتب درسی گفت: موفق به تامین 100 درصدی کاغذ و مقوای مودر نیاز خود از طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در سال 1402 هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه فعالیت‌ها و عملکردها و برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال 1403 مطرح کرد: امسال تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی آغاز خواهد شد و در مهر 1403 اجرای آزمایشی و کاملاً محدود  این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای آن سراسری نخواهد بود.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 28 فروردین

لطیفی تاکید کرد: به هیچ عنوان بنا نداریم این طرح به صورت گسترده اجرایی شود و آزمایشی است، حتی ممکن است تولید محتواهای آموزشی همزمان با تدریس آنها و به صورت درس به درس انجام شود، همراه تولید بسته‌ها برنامه درسی مدرسه دوره اول ابتدایی را داریم که سال گذشته اجرای آزمایشی آن در دو استان انجام شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: از طریق برنامه درسی مدرسه‌ای، مدرسه به صورت جدی‌تر با برنامه درسی و نه فقط کتاب درسی تامین و حمایت خواهیم کرد. انتظار سند تحول بنیادین، تغییر رویکرد از کتاب محوری به سمت برنامه محوری است. بازخوردهای خوبی در دو استان مورد آزمایش گرفتیم و امیدواریم که امسال بتوانیم این طرح آزمایشی را گسترش دهیم و با توسعه تدریجی این طرح و آشنا کردن استان‌ها با اقدامات درون مدرسه‌ای بسته‌های طرح یادگیری دوره ابتدایی را شروع کنیم.

لطیفی با اشاره به بازآرایی شاخه‌ها، رشته‌ها و ارائه ساختار جدید مقطع متوسطه عنوان کرد: بخشی از مطالعات این امر در سال گذشته انجام شد و امیدواریم امسال بتوانیم ساختار جدید را ارائه کنیم البته ارائه آن با محوریت سازمان پژوهش و با همکاری معاونت آموزش متوسطه و سایر بخش‌هاست.

وی با اشاره به حمایت از معلمان به ویژه نومعلمان در امر تدریس محتواهای آموزشی گفت: اقدام بعدی و نهایی ما سامانه الکترونیکی همیار معلم است که بنا داریم مطابق با اقداماتی که پیش از این در سال 1402 داشتیم، بخش‌هایی از آن فعال شود، هدف گذاری این است که بتوانیم با تبدیل محتواهای کمک درسی و کمک آموزشی ویژه معلمان، در قالب محتواهای کوتاه و با دسترسی آسان به نومعلمان کمک کنیم که حضور فعالتر و موثرتری در کلاس درس داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از کارخانه اسلحه‌سازی پارچین در برنامه بی واسطه
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر (+عکس)
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • راه اندازی کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت؛ بزودی
  • کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد
  • ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران