Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) از نهایی شدن توافق تجاری با چین خبر داده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «من روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) توافق تجاری بسیار بزرگ و جامع‌مان با چین را امضا خواهم کرد. این مراسم در کاخ سفید برگزار خواهد شد. نمایندگان رده بالای چین حاضر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخی دیگر به پکن خواهم رفت، جایی که گفت‌وگوها بر سر مرحله دوم آغاز خواهند شد.»

اوایل ماه جاری میلادی بود که چین و آمریکا از حصول توافق در فاز نخست مذاکرات تجاری با یکدیگر خبر دادند تا از این طریق به ماه‌ها مذاکرات و بیش از یک سال تنش تجاری پایان دهند.

در قالب این توافق قرار است آمریکا اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را کاهش داده و در عوض چین هم واردات از آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. چین قصد داشت بر واردات چند کالای آمریکایی نظیر ذرت، گندم،‌ خودرو و قطعات یدکی  تعرفه اعمال کند، اما پس از اعلام توافق، از اجرای این اقدام منصرف شده است. 

پکن اعلام کرده لغو تعرفه واردات در دیگر کالاهای آمریکایی را تا دور بعدی مذاکرات لغو نخواهد کرد.

با آنکه ترامپ اعلام کرده مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری به سرعت آغاز خواهد شد، چینی‌ها می‌گویند این مذاکرات به  نحوه اجرای فاز نخست توافق بستگی دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • توافق خبرساز؛ گل‌محمدی- تراکتور نهایی شد
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان