Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:07:02 GMT

از آغاز حرکت قطار هشتگرد تا پرداخت معوقات معلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۰۸۳۷

از آغاز حرکت قطار هشتگرد تا پرداخت معوقات معلمان

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

قطار برقی گلشهر - شهرجدید هشتگرد آغاز به کار کرد
با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح سه شنبه قطار برقی گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد در استان البرز آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروژه خط ریلی گلشهرکرج - شهرجدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر در ادامه خط پنج صادقیه تهران  احداث شده که جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق این  پروژه پیش‌بینی شده است.
رییس جمهوری در آیین افتتاح این مسیر ریلی گفت که امروز بدترین دوران تحریم را می گذرانیم اما قامت مردم استوار بوده و همه جا در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
روحانی اظهار داشت: آنچه که هست در سایه ایثار،‌ فداکاری و ایمان مردم رقم خورده است؛ روزهای سختی در دوران انقلاب ، جنگ تحمیلی و  در دوران تحریم داشتیم و امروز بدترین دوران تحریم را می گذرانیم. اما مردم ما استوار بوده و در برابر قدرت های بدخواه و دشمنان  این مرز و بوم به خوبی ایستادگی کرده اند.

متروی شهرجدید هشتگرد محرک توسعه منطقه است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی کشور اظهار داشت: راه اندازی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد محرک توسعه استان البرز خواهد بود.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه جلسه شورای شهر با اذعان به اینکه بهره برداری از این مسیر ریلی به عهده شهرداری تهران گذاشته شده، گفت: افتتاح خط متروی گلشهر – هشتگرد، به صورت آزمایشی است.

رییس‌جمهوری فردا به اردبیل می رود
استاندار اردبیل گفت: رییس‌جمهوری در یک برنامه کاری روز چهارشنبه به این استان سفر کرده و با افتتاح طرح‌های مهم اقتصادی و عمرانی چندین طرح را نیز کلنگ‌زنی می‌کند.
اکبر بهنامجو افزود: به دلیل برودت هوا برنامه دیدار مردمی با رییس‌جمهوری پیش‌بینی نشده است.
در جریان این سفر قرار است ۱۰۰ پروژه عمران شهری به بهره‌برداری برسد؛ برای اجرای این پروژه‌ها بیش از یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
در آستانه این سفر، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری گفت: راه آهن اردبیل - میانه در اولویت اجرایی دولت قرار گرفته و بزودی ریل‌گذاری آن از سمت اردبیل آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: ۸۰ کیلومتر این پروژه از سمت میانه زیرسازی شده و برای اجرا به مناقصه رفته است؛این پروژه یکی از مطالبات مردم استان اردبیل بوده و  دولت با تخصیص اعتبارات لازم و تامین فاینانس داخلی به این خواسته جامه عمل پوشاند و باید در موعد مقرر که پایان سال ۹۹ است، به بهره‌برداری برسد.

معوقات مهر تا آذرماه معلمان پرداخت می‌شود
علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ آئین نامه رتبه بندی معلمان در ۱۷ آذر ماه، تمام کارها و زمینه‌های لازم فراهم و  توسط دولت مصوب شد و معوقات مهر تا آذر ماه معلمان پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده که در طی فرآیند تصویب مجلس شورای اسلامی، ابلاغ و نهایی خواهد شد.

تحقیق و تفحص از بدهی شهرداری تهران کلید خورد
طرح تحقیق و تفحص از بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در نشست علنی امروز سه شنبه شورای اسلامی پایتخت به تصویب رسید.
ابتکار: ۲۰ درصد پست‌های مدیریتی دولت در اختیار زنان است
به گفته معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، زنان ۲۰ درصد از عرصه‌های مدیریتی دولت را در اختیار دارند و طبق ابلاغ رییس جمهوری ۳۰ درصد از پست‌های دولت در دوره دوازدهم باید در اختیار بانوان قرار بگیرد.
وی در جریان سفر به قم اظهار داشت: این آمار در سال ۹۶، ۱۳ درصد بود.

کشف ۴۱ کانتینر حامل کاغذ قاچاق
۴۱ کانتینر حامل کاغذ قاچاق به وزن ۶۸۵ تن در بندر شهید رجایی کشف شد؛ ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده ۴۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال برآورد شده و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شده است.

سیل تنش آبی ۶۰۰ شهر را رفع کرد
اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: سیلاب فروردین ماه امسال با وجود وارد کردن خسارت، اما مشکل و تنش آبی ۶۰۰ شهر را رفع کرد.
وی با یادآوری اینکه ۷۶ تن در سیل فروردین امسال جان خود را از دست دادند افزود: اگر همت مدیریت بحران نبود و تخلیه منطقه "پل دختر" با قوه قهریه صورت نمی گرفت تعداد زیادی جان خود را از دست می‌دادند.

۵۰۰ طرح اشتغالزا در آبادان اجرا می‌شود
محمد مخبردزفولی رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در جریان سفر به استان خوزستان گفت: ۵۰۰ طرح با یکهزار اشتغالزایی در آبادان اجرا می‌شود.
وی افزود: ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در خوزستان تا ۲ سال آینده، با اجرای ۱۸ هزار و ۷۰۰ طرح با ارزش سرمایه‌گذرای ۶۴۳ هزار میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایجاد می‌شود.

نقدینگی خودروسازان کرمان تامین می‌شود
معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از نقدینگی خودروسازان کرمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید و بازار سرمایه تامین می‌شود و این وزارتخانه مشکلات آنان را پیگیری می‌کند.
سعید زرندی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات خودروسازان در محل استانداری کرمان افزود: خلف رویه موجود برای کمک به تامین مالی شرکت های خودروسازی کرمان موتور و خودروسازان بم، مجوز پیش فروش به این ۲ شرکت خودروساز که شرایط پیش فروش را نداشتند، داده شد.

یک فروند کشتی شکر خام وارد بندر چابهار شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: یک فروند کشتی به ظرفیت ۵۵ هزار تن شکر خام وارد بندر چابهار شد.

امیدآفرینی، مهمترین نیاز امروز کشور است
مشاور ارشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های دشمنان، امیدآفرینی، مهمترین نیاز امروز کشور است و باید مدیران و مسئولان جامعه به این موضوع توجه داشته باشند.
سید ضیاءالدین شجاعی برهان در قزوین اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های کشور، درآمد دولت به شدت پایین آمده است و معیشت عده کثیری از شهروندان نیز به سختی تامین می‌شود.

برنامه عراق برای افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران تا مرز ۲۰ میلیارد دلار
سفیر کشور عراق در ایران گفت: افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و عراق تا مرز ۲۰ میلیارد دلار در دستور کار ۲ کشور قرار دارد.
«سعد جواد قندیل» در جریان سفر به استان مرکزی افزود: حجم تجاری کشور ایران و عراق اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار است که در دیدار رئیس جمهوری ایران اسلامی با نخست وزیر عراق مقرر شد این حجم تجاری به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

راه اندازی سامانه فرزندخواندگی
وحید قبادی دانا سازمان بهزیستی از افتتاح سامانه ملی فرزند خواندگی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: پایلوت این طرح در استان تهران اجرا و نقاط ضعف نرم‌افزاری احصا شده است که امیدواریم با این اقدام مهم فرایند فرزند خواندگی تسهیل شود.

پنج اثر ناملموس کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ثبت پنج اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. بر این اساس آیین بارونی روستای اودرج، حصیربافی شهرستان های جنوبی استان و منطقه شهداد، قالی گلسرخ اسفندقه، دانش بومی تهیه و خشک کردن ترخون گلباف و مهارت پخت چلو گوشت یا چلو قورمه زرند و کوهبنان در نشست شورای ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.
 
طرحی برای توانمندسازی معلمان عشایر
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: طرحی با عنوان «معلمان اثربخش» به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شده‌است که اصلی‌ترین هدف آن توانمندسازی معلمان عشایر است.
محمدرضا سیف اظهار داشت: معلم عشایری نباید سرباز معلم باشد بلکه لازم است تا یک نیروی توانمند و دارای مهارت‌های معلمی در خدمت دانش‌آموزان عشایری قرار بگیرد.

یونسکو از عضویت ایران در سازمان بین‌المللی مهارت حمایت می‌کند
دبیر کل کمیسیون ملی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ( یونسکو) در ایران گفت: این کمیسیون از عضویت ایران در سازمان بین‌المللی مهارت که متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت‌های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب است ، حمایت می‌کند.
حجت الله ایوبی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اصفهان افزود: ایده برگزاری این مسابقات سال گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب اصفهان مطرح شد.  

مونسان: موازین فرهنگی در حوزه گردشگری رعایت شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم توسعه گردشگری در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: موازین و آنچه که برای مردم ارزش فرهنگی دارد باید رعایت شود.
علی اصغر مونسان روز سه‌شنبه در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از باغ گلشن طبس بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: وجود برخی نگرانی‌ها در ارتباط با حضور گردشگران باید مورد توجه باشد که دستورالعملی را به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داده‌ایم تا برای رفع دغدغه‌ها تلاش شود و شاهد حضور گردشگران بیشتری در خراسان جنوبی باشیم.

اصفهان رتبه نخست شاخص خشونت‌های خانگی کشور را دارد
معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: اگرچه رتبه های خوب در بسیاری از شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به اصفهان است اما این استان در شاخص‌ خشونت‌های خانگی رتبه نخست را دارد.
رضا محبوبی در کارگروه سلامت اجتماعی اصفهان بدون اشاره به آمار و ارقام این بخش افزود: کودک‌آزاری و همسرآزاری در استان اصفهان در مقایسه با سایر کشور بیشتر رخ می‌دهد.

۵۸ دانش آموز قرچکی به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شدند
تعداد ۵۸ دانش آموز دختر یک مدرسه ابتدایی روستایی در شهرستان قرچک در جنوب شرق استان تهران که مشکوک به مسمومیت با گاز بودند، به بیمارستان انتقال یافتند.
پلمب انبار غله جاجرم به علت وجود سنگریزه در گندم
یک انبار شرکت غله در شهرستان جاجرم به علت وجود شن و سنگریزه در گندم، پلمب و برای آن پرونده قضایی تشکیل شد.
به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گندم ها در حد زیادی، شن و سنگریزه داشته و در این زمینه، چند نفر بازداشت و گندمها نیز توقیف شده است.  

۱۰ درصد آرتمیای دریاچه ارومیه ۹۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند
رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: تنها ۱۰ درصد از آرتمیای دریاچه ارومیه به میزان حدود ۵۲ تُن، در صورت فرآوری ۹۰ درصد نیاز کشور به این محصول را تأمین می‌کند.
علی نکویی‌فرد اظهار داشت: اگر مجوز برداشت آرتمیا از دریاچه ارومیه صادر شود امکان برداشت با قدرت بالایی وجود دارد.

گزارش ها و میزگردها

گام‌های کُندِ کَندوان برای ثبت جهانی؛ انقلاب آبی در استان اردبیل، دستاورد دولت تدبیر و امید، نشاط اجتماعی گذرگاه مبارزه با اعتیاد، تولید زعفران در مه‌ولات خراسان و مشکلات پیش‌رو، تک‌صدایی برای اداره کشور مناسب نیست، «باغ‌گشت» راهی برای توسعه گردشگری شهری سمنان، یک تیرو دو نشان استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با وزیر بهداشت و بهار واحدهای صنعتی مازندران در زمستان تحریم از جمله عناوین گزارش ها، میزگردها و مناظره های استان ها در ۲۴ ساعت گذشته بود.

همچنین حرکت هلدینگ ثروت آفرینی مازندران از ایستگاه نخست، آفت تبلیغات زودهنگام در مشارکت حداکثری، ثبت جشن‌های ایرانی در تقویم رسمی ضرورتی فراموش شده، نبرد بی امان پایتخت با موش های نروژی، آسیای مرکزی و فرصت‌های پیش روی تجارت خراسان شمالی، هزار راه نرفته برای جذب سرمایه‌گذار در قزوین، رشد واردات نویددهنده افزایش فعالیت واحدهای تولیدی کرمانشاه، کوچ ورزشکاران، قصه پر غصه ورزش کشور، رنج مرز ملی پرویزخان از کمبود امکانات زیرساختی و رفاهی و تحریم اقتصادی و تراز مثبت تولید در قطب چهارم صنعت کشور هم در زمره دیگر عناوین گزارش ها، میزگردها و مناظره های استان ها در ۲۴ ساعت گذشته به شمار می آید.

برچسب‌ها شهرجدیدهشتگرد ارومیه اردبیل حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرجدیدهشتگرد ارومیه اردبیل حسن روحانی شهرجدیدهشتگرد ارومیه اردبیل حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح «کهربا»، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • «وعده صادق» آغاز حرکت نابودی اسراییل است