Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@03:57:48 GMT

بانک‌های خصوصی برای رونق تولید فعال‌تر شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۱۶۷۱

بانک‌های خصوصی برای رونق تولید فعال‌تر شوند

بابک دین پرست سه شنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که در سالن اجتماعات صنایع چوب و کاغذ این استان در ساری برگزار شد، افزود : بانک‌های خصوصی باید طبق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های مختلف کشور عمل کنند چون همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همگرایی و همکاری دستگاههای مختلف اجرایی و غیراجرایی و موسسات مالی و بانکی را لازمه پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی با دشمن دانست و تاکید کرد : همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس تمام نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج با اتحاد کامل حضور داشتند، امروز هم در جنگ اقتصادی با دشمنان تمامی نیروها باید در کنار یکدیگر حضور داشته باشند.
معاون اقتصادی وزیر کشور فلسفه تعریف و فعال کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها را تقابل با دشمن در عرصه اقتصادی و ناکام گذاشتن اهداف دشمنان در زمین گیر کردن تولیدات دانست و گفت : این ستاد مصوبات زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان ها داشته است و لازم است تمامی این مصوبات با رعایت ضوابط قانونی اجرایی شود.
دین پرست در واکنش به گله تولید کنندگان و مسئولان دستگاههای اقتصادی مازندران از آنچه که " کم کاری بانک های خصوصی در برخورد با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نامیدند ، افزود : مصوبات ستاد تسهیل نباید روی زمین بماند و بانک های خصوصی به عنوان بخشی از بنگاههای مالی و اقتصادی کشور باید در این زمینه فعالانه تر برخورد کنند.

حل مشکل شرکت داروسازی مازندران 

جانشین وزیر کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین در این نشست در باره وجود مشکل ارزی برای یکی از شرکت های داروسازی مازندران اظهار داشت : ستاد تسهیل و رفع موانع تولید  مازندران این نیاز را در ستاد تسهیل استانی که قرار است فردا چهارشنبه با حضور شخص وزیر کشور برگزار شود ، مطرح کند تا مصوب شود.

دین پرست پیشنهاد پیگیری حل این مشکل از طریق وزارت کشور را مطرح کرد و افزود : با تصویب این موضوع در نشست فردا ، ما از طریق وزیر کشور و مکاتبه با بانک مرکزی این کار را دنبال خواهیم کرد.
معاون وزیر کشور در مورد صدور پروانه دارویی برای این شرکت نیز گفت : درخواست ما از سازمان غذا و دارو این است که هر چه سریع تر نسبت به بررسی پرونده این شرکت دارویی اقدام کند.
وی افزود : دارو با سلامت مردم در ارتباط است و انتظار ما از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تسریع در بررسی پرونده است در عین حال که تاکید داریم در صدور مجوز تمامی استانداردهای تعریف شده و رایج رعایت شود چرا که با سلامت مردم در ارتباط است.
در این نشست مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی وزیر کشور صبح امروز به استان مازندران سفر کرد. وزیر کشور هم امشب وارد مازندران شد و قرار است فردا در نشست اقتصاد مقاومتی استان در ساری شرکت کند.

معاون وزیر کشور هم فردا قرار است از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران در مناطق مختلف بازدید کند.

برچسب‌ها وزارت کشور مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور مازندران وزارت کشور مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در این جلسه با بیان اینکه سفر‌های استانی ریاست محترم جمهوری موجب تحول و شتاب بخشیدن به روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور شده، افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان‌غربی، ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی مصوب شد که اتمام بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان را به دنبال داشت.

محمدصادق معتمدیان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۵ هزار پروژه نیمه تمام مختلف عمرانی در استان به بهره‌برداری برداری رسیده و این مسئله موجب رضایت مندی اقشار مختلف مردم شده است. 

وی در ادامه حضور میدانی در مناطق مختلف آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های استان عنوان کرده و اظهار داشت: علیرغم انباشت بسیاری از مشکلات از سال‌های گذشته، با تمام توان در مسیر رفع این مشکلات گام بر می‌داریم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری طرح یکشنبه‌های حمایت از تولید در استان، خاطرنشان کرد: در بازدید‌های هفتگی از واحد‌های تولیدی و همچنین با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته است. 

معتمدیان همچنین با اشاره به برخی از مشکلات در پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی استان مصوب سفر ریاست جمهوری، خواستار پیگیری و رفع این موانع از طریق هیات دولت شد.

وی در پایان از همراهی دستگاه قضایی استان با مجموعه دولت در آذربایجان غربی در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در بخش‌های مختلف، قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • تشریح راهبرد‌های کلان و خرد در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • تاکید فرمانده سپاه لرستان بر استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
  • برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان
  • همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت الکترونیکی شوند
  • فرصت یک ماهه برای الکترونیکی کردن مجوزهای کاغذی
  • تولیدکننده با بی‌مهری داخلی و فرش قرمز خارجی روبه‌رو است