Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:50:56 GMT

فارس نیازمند توسعه صنایع دفاعی است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۱۷۰۶

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام سه شنبه در دیدار با فرمانده کل ارتش بیان کرد: بحث جا به جایی صنایع دفاعی از استان فارس به کلی باید فراموش شود زیرا برخی از این صنایع تأمین کننده معیشت مردم استان فارس است.

امام جمعه شیراز متذکر شد: فعالیت‌های مبتنی بر صنایع دفاعی در استان فارس بر اساس آمایش و مبتنی بر توسعه باید باشد این صنعت به گونه‌ای است که سالیان متمادی در استان مورد تحقیق و پژوهش واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شیراز در زمینه صنایع نظامی، سابقه‌ای طولانی دارد و انصافاً کارهای قابل توجهی در این صنایع انجام شده، تاکید کرد: اقتصاد فارس به توسعه صنایع دفاعی وابسته است.

وی بر تقویت عناصر صنعت دفاعی در فارس تاکید کرد و فارس را یکی از استان‌های دارای پتانسیل در زمینه صنعت دفاعی ارزیابی کرد.

کد خبر 4812813

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه شیراز فرمانده کل ارتش 9 دی بوشهر آلودگی هوا ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز شهرکرد گرگان مشهد استانداری سمنان تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت) در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد ۳، ۴ و ۵ این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده ۳ این طرح را با ۱۴۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ماده ۳ این طرح آمده است: نوآوری‌ها و فناوری‌ها و طرح‌های منتخب توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح تعیین و از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به سپند ابلاغ می‌شود.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۴ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۰ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۴ این طرح؛ سپند می‌تواند برای اجرای ماموریت‌های خود با تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح نسبت به ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه اقدام کند.

بهارستان نشینان در ادامه ماده ۵ این طرح را بررسی کرده و آن را با ۱۳۸ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ماده ۵ این طرح آمده است: سپند مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی که در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در قوانین و مقررات پیش بینی شده و یا می‌شود، خواهد بود.

ارکانی: ضرورت افزایش حقوق کارگران و تغییر مرجع آن از شورای عالی کار به مجلس

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در جریان رسیدگی به این دستور از اقدام نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع در برخورد با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری دمشق و پاسخ موشکی اخیر کشورمان قدردانی کرد و گفت: توان دفاعی کشورمان لازم است از طریق تاسیس پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکری درباره چالش افزایش حقوق کارگران، عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کار لایحه افزایش حقوق کارگران و تغییر مرجع آن از شورای عالی کار به مجلس شورای اسلامی تدوین شده که به مجلس آمده و مطلوب است.

وی افزود: امیدواریم همکاران ما در مجلس آینده این مشکل را که بیش از ۲۰ سال است با آن درگیر هستیم برطرف کنند به ویژه در شرایطی که با تورم عجیب و قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده و وضعیت اخیر بازار ارز نیز باعث وارد آمدن فشار به قشر کارگر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی