Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین این پهپاد هم از چشم رادار پنهان می‌ماند و هم پرتوهای حرارتی موتور آن بسیار اندک خواهد بود و چنان آرام پرواز خواهد کرد که شناسایی آن ناممکن خواهد بود.

اخیرا شرکت ایرباس عکس‌هایی از مدل آزمایشی پهپاد رادارگریز اروپای را منتشر کرده است. هم طول و هم فاصله دو بال این مدل ۱۲ متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس می‌گوید نخستین پرواز آزمایشی این پهپاد در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود پهپاد لوت جزئی از «سامانه آینده نبرد هوایی» (FCAS) باشد که در آلمان، فرانسه و اسپانیا در حال ساخت است.

ایرباس در وب‌سایتش FCAS را اینگونه توصیف کرده است:‌ «اساس FCAS سامانه‌های سلاح‌هیا نسل آینده است که در آن هواپیماهای جنگنده نسل آینده با وسائل ترابری با کنترل از راه دور به عنوان فزونگر نیرو همراه می‌شوند. به علاوه، پلتفرم‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین ویژگی‌های یگانه‌شان را در اختیار توانایی گروهی قرار می‌دهند و در عین حال در همراهی با نیروهای متحد کاملا در حوزه‌هایی از زمین گرفته تا فضای سایبر عملیات بینابینی انجام دهند.  این «ابر رزمی هوایی» امکان اعمال توانایی‌های شبکه‌ای‌ همه پلتفرم‌های یکپارچه‌شده را فراهم می‌کند.»

لوت همچنین می‌تواند برای حمله به سامانه‌های راداری به کار رود. انتظار می‌رود کل «سامانه آینده نبرد هوایی» در سال ۲۰۴۰ آماده به کار شود.

کد خبر 474148 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) دفاعی هواپیما - پهپاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

رسانه‌های لبنان از هدف قرار گرفتن یک دستگاه خودروی سواری در حمله پهپادی در عمق خاک این کشور خبر دادند که گفته می‌شود رژیم اسرائیل دست به این حمله زده‌ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع خبری در لبنان امروز سه شنبه از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در اطراف شهرک عدلون بین صیدا و صور واقع در جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد پیکر یک شهید از داخل خودرویی که هدف  پهپاد رژیم صهیونیستی در مسیر عدلون قرار گرفت، خارج شد.

.

 

این منبع به هویت فردی که در این حمله به شهادت رسیده اشاره ای نکرده است.

حزب الله لبنان تاکنون به این حادثه واکنشی نشان نداده است. با این حال رسانه‌های غیررسمی رژیم اسرائیل  از احتمال عملیات ترور در لبنان خبر می‌دهند.

حزب‌الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کردمقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بقاع غربی

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی لبنان از سه نوبت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جبل ابوراشد در ارتفاعات منطقه الجبور در بقاع غربی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که زیرساخت‌های نظامی حزب الله در منطقه «یارون» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • پوران درخشنده بعد از 8 سال فیلم می‌سازد
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان