Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، در دیدار با کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به جمعیت ۴ میلیون نفری کشاورزان گفت: ۲۷ درصد از جمعیت کشور را کشاورزان تشکیل می‌دهند که نیاز به دانش و مهارت برای ماندن بر موضع مولد را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، روستاییان را ضعیف‌ترین قشر برخوردار از مهارت دانست و تصریح کرد: آگاه سازی و ارتقای مهارت این گروه برای ایجاد اشتغال پایدار وظیفه ما است و درصدد ورود جدی به این حوزه با اجماع نهادهای جریان ساز هستیم.

هاشمی با تأکید بر این نکته که خسارات بخش کشاورزی گسترده است، گفت: با توجه به افزایش سن کشاورزان و استفاده آنها از روش‌های سنتی، در معرض آسیب‌هایی مانند مهاجرت و حاشیه نشینی قرار دارند و از موضع نیروی مولد خارج و به نیروی مطالبه گر مبدل می‌شوند که می‌تواند آسیب زا باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه سخنان خود گفت: اندیشیدن به فردایی متفاوت بر مبنای فکر بادوام و اشتغال پایدار ضرورتی ملی است.

هاشمی افزود: چهل سال نگاه ما مدرک گرایی بوده است و از مهارت فاصله گرفته ایم تغییر نگاه جامعه در این زمینه ضروری است و نیاز به زمان و بذرافشانی دارد که فکر آدمی را مستعد و بارور سازد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: با همین رویکرد تدابیری اندیشیده شده تا مقاطع متوسطه اول و دوم وارد بحث مهارتی شده و هدایت مهارتی آنان دارای الزام شود تا جایی که فارغ التحصیلی دانش آموزان در این دو مقطع منوط به اخذ گواهینامه مهارتی باشد.

وی از اعتبار گواهی نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سطح بین المللی سخن گفت و افزود: این اعتبار سرمایه ملی است که می‌تواند زمینه ورود به بازار کشت و کار را به صورت فراسرزمینی و بین المللی فراهم کند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه کشاورزی در اولویت تأسیس آموزشگاه هستند

علی اوسط هاشمی بر ورود بخش خصوصی به حوزه آموزش‌های کشاورزی و سوق دادن آموزشگاه‌های آزاد به سمت آموزش رشته‌های مرتبط با کشاورزی تصریح کرد: هر فرد تحصیل کرده در حوزه کشاورزی که صلاحیت حرفه ای خود را نشان دهد می‌تواند از اولویت در تأسیس آموزشگاه برخوردار باشد.

در ادامه این دیدار، کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری بین دو دستگاه گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با استفاده از آن می‌توان اتفاقات خوبی را برای اشتغال در بخش کشاورزی رقم زد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای مهارت آموزی علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی با بیان اینکه اولویت استان در سال ۱۴۰۳ تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: در این راستا متعهد شده‌ایم ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی استان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در این زمینه سهم همه دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک مشخص شده است، افزود: عملکرد این دستگاه‌ها به صورت ماهانه پایش خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل با کمک دستگاه‌های اجرایی دولتی بود، ادامه داد: با همراهی همه دستگاه‌های دولتی استان اطلاعات ۱۷ هزار و ۶۲۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

محمدی بابیان اینکه اشتغال ایجادشده به دو صورت میدانی و تلفنی در حال صحت‌سنجی است، افزود: تاکنون از این تعداد کد ملی ثبت شده، اشتغال ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر مورد تأیید قرار گرفته و راستی‌آزمایی موارد باقی‌مانده در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: این نتایج به معنای تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ بوده و این در حالی است که استان زنجان سال گذشته بالاترین نرخ مشارکت کل کشور را داشته است.

دیگر خبرها

  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان