Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:49:11 GMT

کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در استان قم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۲۱۸۰

کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در استان قم

ایسنا/قم استاندار قم گفت: تا پایان آذرماه سال جاری، نرخ طلاق در استان قم،12 درصد کاهش یافت.

بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری عنوان کرد: خوشبختانه آسیب‌های حوزه زنان در قم از سال ۹۵ به بعد کاهش‌یافته است.

استاندار قم افزود: همچنین آمار انواع جرائم در استان قم،روندی رو به کاهش داردد و در برخی از جرائم، کاهش ۳۰ درصدی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی از مطالب پیرامون آمار آسیب‌های اجتماعی زنان،سیاه‌نمایی است و واقعیت ندارد و وضعیت واقعی استان در کاهش آسیب‌ها،مناسب‌ است،هر چند تا رسیدن به وضعیت مطلوب نیز فاصله داریم.

سرمست بیان کرد: قم،استان ویژه‌ای در سطح کشور به شمار می‌رود و گاهی کوچک‌ترین آمار نیز بسیار بزرگ دیده می‌شود،البته دغدغه‌های رهبری در ارتباط با مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی استان قم بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: این استان باید در همه شاخص‌ها وضعیت بهتری پیدا کند و در ردیف ایده‌آل قرار بگیرد، و برای تحقق اهداف و برنامه‌ها در ارتقای شاخص‌ها باید تلاش کرد.

استاندار قم درباره آمار طلاق در قم نیز گفت: در سال قبل در 9 ماهه اول سال ۲ هزار و ۳۰۹ طلاق در قم به ثبت رسید که امسال با ثبت 2 هزار و 37 مورد،نرخ طلاق در استان قم،12 درصد کاهش یافت.

وی افزود:سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند به سند پایه در قم در حوزه بانوان تبدیل شود،در این ارتباط قم، نوزدهمین استانی است که این سند در آن به تصویب می‌رسد.

سرمست افزود:بانوان قمی در بسیاری از عرصه‌های مدیریتی، ورزشی، فرهنگی در انزوا نیستند و امکان رشد و بالندگی دارند و فرصت‌های خوبی به لحاظ حضور اجتماعی برای آنان فراهم است.

وی تصریح کرد:در انتصاب‌ها نیز شایسته‌سالاری و توانایی در پذیرش مسئولیت حرف نخست را می‌زند و نگاه جنسیتی حاکم نیست.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر