Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@08:49:23 GMT

تیغ جراحی در دستان دو پزشک «متخصص نما»

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۲۳۲۳

تیغ جراحی در دستان دو پزشک «متخصص نما»

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از پلمب یک مطب پزشکی در شرق تهران و دستگیری دو پزشک غیر متخصص خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز،  سرهنگ نادر مرادی معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اواخر ماه گذشته خانم جوانی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی گفت که برای دریافت خدمات درمانی به یکی از مطب های جراحی زیبایی در شرق تهران مراجعه کرده  ولی پس از آن متوجه شده که پزشکان مطب فوق فاقد پروانه تخصصی جراحی بوده‌اند؛ بنابراین  از ادامه مراحل درمانی خود منصرف شده و محض گزارش این موضوع به پلیس مراجعه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مرادی با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت قرار گرفت، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، پرونده مشابهی دیگری از سوی اداره بهداشت و درمان به این معاونت ارجاع شد.

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت تصریح کرد: در راستای انجام تحقیقات تکمیلی  روز گذشته در بازدید مشترکی که به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از این مطب انجام گرفت، مشخص شد هر دو پزشک این مرکز درمانی دارای پروانه طبابت عمومی بوده و بدون داشتن پروانه تخصصی به صورت غیرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بیماران خود، جراحی زیبایی لیپوماتیک و لیپوساکشن (خارج کردن چربی های اضافه از بدن) را انجام می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: صبح روز نهم دی ماه هر دو پزشک عمومی دستگیر و این مطب توسط مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت پلمب و دستگاه و ادوات غیرمجاز جراحی نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقیف شد.

معاون پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه تا کنون 2 تن از شاکیان شناسایی شده اند، اضافه کرد: متهمان پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ مرادی درخاتمه با اشاره به اینکه این نوع جراحی در علم پزشکی از جمله جراحی های خطرناک و با ریسک بالا بوده و در صورت نداشتن تخصص لازم ممکن است منجر به مرگ بیمار شود، از شهروندان درخواست کرد: به مراکز درمانی و بهداشتی معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را سریعا با شماره گیری مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش دهند.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات فرماندار درباره مرگ تلخ پزشک زن جوان در خرم‌آباد!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان گفت: یک پزشک متخصص بیمارستان ابن سینا این شهرستان دچار مرگ ناگهانی شده است.

یوسف رضا جهانی اظهار داشت: مرحومه دکتر« پرستو بخشی » پزشک متخصص قلب متولد ۱۳۶۸ به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد منتقل شده بود.

ایرنا نوشت: وی افزود: این مرحومه با رضایت خود بیمارستان ابن سینا دلفان را انتخاب و چهار روز پیش در این مرکز درمانی مشغول کار می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان ادامه داد: شب گذشته حدود ساعت ۲۲/۳۰ دقیقه سوپروایزر بیمارستان با ایشان تماس گرفته ولی تماس های مکرر و بی پاسخ موجب نگرانی می شود ، تعدادی از پرسنل به درب منزل مسکونی وی در محوطه بیمارستان مراجعه می کنند که جوابی دریافت نمی کنند ، در نهایت وارد ساختمان شده و در بالکن با جسد بی جان دکتر بخشی مواجه می شوند.

جهانی با تسلیت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص به جامعه پزشکی و خانواده وی تاکید کرد: هنوز علت مرگ ناگهانی این پزشک متخصص مشخص نیست و از طریق پزشکی قانونی علت مرگ در دست بررسی است.

گفتنی است که در شبکه‌های اجتماعی علت مرگ این پزشک را خودکشی اعلام کرده‌اند که با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

فرماندار دلفان، دراین‌باره اعلام کرد: به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و پس از آن اول فروردین امسال به بیمارستان ابن سینا نورآباد منتقل شده بود که متاسفانه امروز در بیمارستان ابن سینا نورآباد فوت شده است. متاسفانه این پزشک متخصص در اتاق پاویون خود مشغول استراحت بوده که یک بیمار به سورپرایز مراجعه می‌کند و سوپروایزر نیز با اتاق او تماس گرفته و پاسخگو نبوده، پس از پیگیری های مکرر و شکستن در اتاق توسط عوامل بیمارستان، با جسد او مواجه شدند که علت مرگ این پزشک هنوز مشخص نیست و در حال بررسی است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب
  • ماجرای مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی چه بود؟
  • غافل گیری سارق اماکن خصوصی توسط پلیس در مرزداران
  • توضیحات فرماندار درباره مرگ تلخ پزشک زن جوان در خرم‌آباد!