Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه‌شب در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: کسب‌وکار گردشگری دارای اهدافی در چارچوب منظومه اقتصاد، فرهنگ و هویت ملی و دینی است.

وی تصریح کرد: صنعت توریسم جایگاه ویژه‌ای در جوامع دارد بنابراین نقشه استاندارد ملی و بین‌المللی صنعت توریسم بوشهر تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهر افزود: استان بوشهر در عرصه فرهنگی، ادبی، هنری دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید این حوزه‌ها به جامعه معرفی شود.

استان بوشهر در حوزه رسانه توریسم ضعیف است

وی تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه رسانه توریسم ضعیف است، باید ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر به نحو مطلوب در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی شود تا ظرفیت‌های استان در صنعت توریسم شناخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: بخشی از تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورها از صنعت توریسم است، این صنعت درآمدزا و نقش مهمی در معیشت عمومی افراد جامعه و ثروت ملی دارد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: حوزه ترانزیت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعت گردشگری است که رفت‌وآمد توریسم راحت انجام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری، دست‌یابی راحت به مراکز گردشگری را یکی از موارد مهم در صنعت گردشگری دانست و تأکید کرد: حمل‌ونقل دریایی، هوایی، زمینی، دریایی و ریلی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها است که باید در ایجاد پروژه راه‌آهن بوشهر تلاش شود.

وی، ایجاد فضای زیبا طبیعی در حوزه گردشگری را یک ضرورت دانست و افزود: جاده‌های درون استان بوشهر دارای محورهای ارتباطی ایمن است که جایگاه مهمی در کشور دارد ولی در ورود به استان جاده‌ها نامناسب است و زیرساخت زیبای گردشگری و جاده‌ای در جوار محورهای مواصلاتی استان نیست.

امام‌جمعه بوشهر گفت: در این راستا با جذب سرمایه‌گذاران خصوصی با شرایط ویژه حمایتی، زیرساخت‌های تولیدی و جذب توریسم در استان بر اساس ظرفیت‌ها توسعه یابد.

توجه به توسعه فضای سبز زیست بومی

صفایی بوشهری افزود: توجه به جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز زیست بومی باید در دستور کار قرار بگیرد هرچند در فضای سبز صنعتی استان دارای ظرفیت مطلوبی است.

امام‌جمعه بوشهر گفت: ایجاد طرح‌های جنگل‌کاری انبوه با استفاده اقتصادی در راستای توسعه صنعت گردشگری ضروری است.

وی تصریح کرد: امکانات لازم گردشگری از جمله آثار باستانی و بافت‌های تاریخی در استان بوشهر وجود دارد.

صفایی بوشهری افزود: این آثار و معماری بافت تاریخی بوشهر فوق‌العاده در صنعت گردشگری مهم است چراکه شاید هیچ کجای ایران در عرصه مهندسی و معماری همانند بافت بوشهر نباشد.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای فضای مطلوبی در عرصه بافت تاریخی، آثار تاریخی، سواحل خلیج‌فارس و دیگر عرصه‌ها است که باید ضمن توسعه زیرساخت‌های آن‌ها، این مراکز و ظرفیت‌ها احیا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با قدردانی از اقدام ایجاد طرح‌های بوم گردی در ۴۸ منطقه روستایی استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاها لازم است این طرح‌ها در مناطق مختلف استان بوشهر افزایش یابد.

امام‌جمعه بوشهر، با تأکید بر تدوین نقش آمایشی فرصت‌های گردشگری و صنعت توریسم استان بوشهر تصریح کرد: با شناسایی از ظرفیت‌های صنعت توریسم استان بوشهر، پروژه‌های موردنیاز و زیرساخت‌های لازم بر اساس توانمندی گردشگری در نقاط مختلف استان اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید بر مراقبت از طرح‌های تولیدی روستایی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع‌دستی، صنعتی، کشاورزی و فرآوری محصولات در عرصه توریسم امری مهم است و توسعه صنعت گردشگری باید هدفمند باشد.

کد خبر 4812869

منبع: مهر

کلیدواژه: صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر گردشگری بوشهر 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد گرگان مشهد استانداری سمنان تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و همچنین توسعه زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

به گزارش ایسنا، مسعود حسنلو در نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست، اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه، گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند. با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این نشست در خصوص اصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم‌افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم‌ساز ‌و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین‌المللی، امکان‌سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید
  • بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد