Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانیه لواف روانشناس و مشاور درباره وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ اظهار کرد: گاهی اوقات کودکان به دلیل شرایط کاری والدین‌شان مجبور هستند ساعاتی از روز را در منزل پدربزرگ و مادربزرگ خود سپری کنند.

اخبار اجتماعی-این روانشناس ادامه داد: زمانی که کودکان ساعات زیادی از روز را در منزل پدربزرگ و مادربزرگ هستند، زمینه وابستگی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چنین موقعیتی سیستم تربیت چندگانه ایجاد می‌شود، افزود: در شرایط عادی نوع تربیت پدر و مادر متفاوت است و در چنین وضعیتی ۴ مدل سیستم تربیت برای کودک به وجود می‌آید (پدر، مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ).

لواف با اشاره به اینکه سیستم تربیتی پدربزرگ و مادربزرگ شرایط سهل گیرانه تری دارد، اضافه کرد: آن‌ها به کودک حق انتخاب می‌دهند و قانونگذاری خاصی نمی‌کنند، بنابراین کودک با کنترل شرایط به گونه‌ای رفتار می‌کند که همه باید به خواسته‌های او توجه کنند که در خانه پدربزرگ و مادربزرگ این شرایط برای او مهیاست.

این روانشناس افزود: هنگامی که کودک به خانه خودشان می‌رود باز هم می‌خواهد محیط را کنترل کند، اما والدین این اجازه را به او نمی‌دهند بنابراین به سمت خانه پدربزرگ و مادربزرگ سوق پیدا می‌کند.

وی گفت: یکی از آسیب‌هایی که در چنین شرایطی برای کودک ایجاد می‌شود عدم اتحاد رفتاری والدین و تربیت چندگانه است که او در خانه پدربزرگ و مادربزرگ تجربه می‌کند و آن‌ها شیوه سهل گیرانه‌تر دارند و آزادی بیشتری به کودک می‌دهند.

لواف با بیان اینکه عدم اقتدار رفتاری پدر و مادر از دیگر آسیب‌های وابستگی کودک به خانه پدربزرگ و مادربزرگ است، افزود: والدین زمانی که از محل کار باز می‌گردند، نباید اجازه دهند که کودکشان همچنان در خانه پدربزرگ و مادربزرگ بماند و هرچه گریه کرد و رفتار‌های پرخاشگرایانه از خود نشان داد، باز هم نباید والدین کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در چنین شرایطی باید مشارکت داشته باشند و منفعل رفتار نکنند که کودک فکر کند حامی دارد و می‌تواند به خواسته نادرست خود برسد.

لواف خاطرنشان کرد: والدین باید شرایط لذت بخشی در خانه ایجاد کنند، امر و نهی زیاد و قوانین چارچوب مدار زیاد باعث نارضایتی کودک از شرایط خانه می‌شود و بیشتر تمایل به زندگی در خانه پدربزرگ و مادربزرگ داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کودک پدر پدر و مادر گریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، جلسه شورای اجتماعی استان یزد با موضوع کودکان کار و خیابان به ریاست علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و باحضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه محسنی راد مدیرکل اداره امور اتباع ومهاجرین خارجی نیز به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود در این خصوص پرداخت.

در این جلسه آخرین وضعیت جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان و بررسی مشکلات و چالش های مربوط به آنها تشریح شد.

همچنبن در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقوق کودک در استان ارائه گردید.

تشریح برنامه های کارگروه علمی عملياتي کودکان در معرض آسیب نیز از جمله مسائلی بود که در این جلسه طرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم