Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:30:08 GMT

۵۲ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آبیاری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۳۷۸۹

۵۲ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آبیاری شد

غلام حیدر زورقی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح عظیم انتقال آب با لوله به دشت سیستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که سالیانه ۴۰۰میلیون مترمکعب آب برای توزیع در سطح ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به این طرح اختصاص داده شده دیگر کشت‌های سنتی در سیستان اقتصادی نیست و  باید به سوی الگوی کشت اقتصادی برویم تا کشاورزی در منطقه تولید ثروت و درآمد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطالعات خاک‌شناسی منطقه سیستان در همه‌ی حوضچه‌های ۲۰هکتاری انجام شده و بدلیل ضعیف بودن خاک برای حاصلخیزی نیاز مبرم به کود دارند و کشاورزان باید با مشورت کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان‌ها نیاز کودی زمین زراعی خود را مرتفع کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح با کود و بذر مطمئن امکان‌پذیر و توجیه اقتصادی داشته و درآمد زاست.
وی با توجه به تمدید مهلت بیمه تا پایان دی سالجاری، از کشاورزان خواست محصولات زراعی کشت شده خود را بیمه کنند.
زورقی افزود: عمده اراضی کشت شده در سیستان در مرحله نخست رهاسازی آب از محل انهار سنتی آبگیری شده‌اند و این نگرانی وجود دارد نتوانند در مراحل بعدی به‌طور کامل مزارع را آبدهی کنند.

وی خطاب به مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های منطقه سیستان تاکید کرد: با تمام توان کارشناسی حوزه کاری خود دانش فنی را به کشاورزان منتقل تا این قشر زحمتکش با رغبت بیشتری به سوی کشاورزی اقتصادی بروند.
 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد