Web Analytics Made Easy - Statcounter

دخترش را بوسید، دست نوازش روی سرش کشید و از او خداحافظی کرد. قرار بود فقط چند ساعت از او دور باشد اما آن تصادف مرگبار باعث شد این آخرین دیدار مادر و دخترک خردسال باشد. مادری که با اعلام مرگ مغزی او و رضایت خانواده‌اش اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند عمر دوباره‌ای بخشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پنجم دی ماه بود که پریسا عقیلی 27 ساله تصمیم گرفت با یکی از دوستانش به مزار پدر و مادرش برود و برای آنها فاتحه‌ای بخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل صبح بود که دخترش عسل را به خانه خواهرش بود قرار بود فقط چند ساعت از او دور باشد.

پریسا دخترش را بوسید و دست نوازشی روی سرش کشید. از او خداحافظی کرد و قول داد خیلی زود بازگردد. به این ترتیب بود که زن جوان و دوستش به راه افتادند. زیارت اهل قبور که تمام شد نزدیک ظهر بود، فرصتی داشتند تا دو دوست در کنار هم به یک رستوران در جاده چالوس بروند و ناهار بخورند اما غافل از اینکه چه حادثه‌ای مرگباری در انتظار آنهاست.

احمد رضایی، همسر پریسا، ماجرا را اینطور بازگو می‌کند: بعدازظهر بود که مشغول انجام کاری بودم که باجناقم تماس گرفت. صدای لرزان او را که شنیدم دل شوره گرفتم. باجناقم گفت پریسا تصادف کرده و او را به بیمارستان شهید باهنر منتقل کردند. با شنیدن این خبر دنیا روی سرم خراب شد. آن موقع تهران بودم، با عجله خودم را به بیمارستان رساندم. تا آن لحظه فقط می‌دانستم پریسا تصادف کرده اما اینکه شدت تصادف چه حدی بوده و در چه وضعیتی قرار دارد برایم مشخص نبود. در تمام مسیر فقط دعا می‌کردم خدا پریسا را دوباره به ما برگرداند.

مرد جوان از زمان حاضر شدن در‌ بیمارستان می‌گوید و ادامه می‌دهد: وارد بیمارستان که شدم و سراغ همسرم را گرفتم متوجه شدم اوضاع از آن چیزی که فکر می‌کردم وخیم‌تر است. پریسا یک بار از دست رفته بود و پزشکان موفق شده بودند او را احیا کنند. وقتی پیگیر ماجرا شدم هر کسی یک داستانی برایم تعریف کرد اما آن چیزی که مشخص است دوست همسرش که گواهینامه نداشته پشت فرمان بود و سر یکی از پیچ‌ها کنترل خودرو را از دست می‌دهد و به طرف دیگر جاده می‌رود. همان موقع یک نیسان هم که در مسیر روبرو بوده به شدت به خودروی آنها برخورد می‌کند. متاسفانه در این اتفاق همسرم به شدت آسیب می‌بیند اما دوستش وقتی همان موقع صحنه را ترک می‌کند و طوری وانمود می‌شود که همسرم پشت فرمان بوده است.

او ادامه داد: یک روز بعد پریسا را به بیمارستان شهیدمدنی کرج منتقل کردند. پزشکان معتقد بودند او از ناحیه سر به شدت آسیب دیده و ضریب هوشیاری‌اش پائین است. با این حال امیدوار بودم و از خدا می‌خواستم تا او را برای من و دختر هفت ساله‌ام عسل نگه دارد. اما متاسفانه پس از چند روز هیچ بهبودی در وضعیت همسرم پیدا نشد و سرانجام مرگ مغزی او را اعلام کردند.

مرگ مغزی پریسا اعلام شد و به این ترتیب تیم رضایتگیری واحد فراهم آوری اعضای پیوندی برای گرفتن رضایت خانواده او فعالیت خود را آغاز کردند.

همسر پریسا از زمان اهدای عضو همسرش به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: وقتی درباره اهدای اعضای بدن همسرم صحبت کردند به خاطر آوردم مدتی قبل وقتی در حال تماشای یک سریال بودیم و در آن سریال حرف از اهدای عضو شد پریسا گفت واقعا اگر اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی بتواند جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دهد خیلی خوب است. همین حرف پریسا که به خاطر آوردم باعث شد برگه رضایتنامه را اهدا کنم چون مطمئن هستم روح همسرم در آرامش خواهد بود و خود او هم از این تصمیم رضایت دارد.

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران، درباره اهدای عضو این بیمار می‌گوید: با اعلام رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان شهیدمدنی کرج به بیمارستان سینا منتقل شد و با تلاش کادر پزشکی کبد و نسوج این بیمار مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدای عضو تصادف جاده خانواده مرگ نیسان خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن شکوهی دچار عارضه مغزی شد!

حسن شکوهی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. حسن شکوهی بازیگر مشهور ایرانی است که دچار عارضه مغزی شده است و در بیمارستان به سر می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، براساس اخبار منتشر شده حسن شکوهی به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده است.

او در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است. حسن شکوهی با فیلم‌های مهران مدیری شناخته شد. وی برای بار دوم در سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده است. همسر دوم حسن شکوهی متولد سال ۱۳۶۰ و منشی صحنه است.

دیگر خبرها

  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • حسن شکوهی دچار عارضه مغزی شد!
  • حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • اختلال دوقطبی چیست؟