Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:55:57 GMT

۴۳ درصد ناوگان کشاورزی اسدآباد فرسوده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۴۰۴۰

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از فرسودگی ۴۳ درصدی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۲۲۰۰ دستگاه تراکتور بوده که از این تعداد، ۱۰۰۰ دستگاه مربوط به قبل از سال ۷۱ بوده و عمر مفید دستگاه ها به پایان رسیده و از رده خارج محسوب می شوند اما هنوز در ناوگان کشاورزی شهرستان دارای فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلیه تراکتورهای قبل از سال ۷۱ به تعداد ۱۳۰۰ دستگاه پلاک گذاری شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه باید کلیه تراکتورها پلاک گذاری شوند امسال نیز ۸۰۰ دستگاه از تراکتورها برای پلاک گذاری اقدام و ثبت نام کرده اند که پلاک این تراکتورها در شرف الصاق قرار دارد.

بیرنگ در ادامه میزان سهمیه امسال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: تاکنون از این میزان تسهیلات بیش از ۱۳۳ درصد معادل ۹۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ دستگاه و امسال نیز ۶۷ دستگاه تراکتور جدید وارد چرخه ناوگان مکانیزاسون کشاورزی شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵ مورد متقاضی جدید  استفاده از تسهیلات برای خرید تراکتور در شهرستان وجود دارد که در صورت باز شدن سایت نسبت به تقاضای این افراد نیز برای استفاده از تسهیلات لازم با توجه به شرایط اقدام می شود.

بیرنگ اظهار کرد: برای حفاظت از منابع آب و خاک و سوخت فسیلی دارای ادواتی چون گاوآهن قلمی و چیزر، دستگاه کشت مستقیم بذر کارها و خاکورز مرکب برای استفاده کشاورزان هستیم که تلاش داریم کشاورزان با استفاده از تسهیلات اختصاص یافته به شهرستان نسبت به خرید این نوع از ادوات اقدام کنند که امسال در همین راستا ۳۷ دستگاه از اداوات فوق با اعتباری افزون بر ۵۸۸۳ میلیون ریال  توسط متقاضیان خریداری و جذب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناوگان کشاورزی جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی