Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فقط پنج بازیکن موفق شده اند بیش از 200 گل در پنج لیگ معتبر اروپایی در 10 سال گذشته به ثمر رسانند.
به گزارش آریا، لیونل مسی بیشتر از هر بازیکن دیگری موفق به گلزنی در پنج لیگ معتبر اروپایی در دهه 10 میلادی نموده است. لیونل مسی کاپیتان بارسلونا با به ثمر رساندن 369 گل و با میانگین تقریباً 37 گل در هر سال میلادی، بهترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی در دهه 10 میلادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستیانو رونالدو موفق به ثبت 335 گل در لالیگا و سری آ در 10 سال گذشته میلادی شده است. ادینسون کاوانی در باشگاه های پالرمو، ناپولی و پاری سن ژرمن 223 بار در مسابقات لیگ گلزنی کرده و دو گل بیشتر از روبرت لواندوفسکی برای باشگاه های بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ بوده است.
لوییس سوارز (210 برای لیورپول و بارسلونا)، سرخیو آگوئرو (199 گل برای اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی)، گونزالو هیگواین (191 گل برای رئال مادرید، ناپولی، یوونتوس، میلان و چلسی)، پیر امریک اوبامیانگ (183 گل برای لیل، موناکو، سنت اتین، دورتموند و آرسنال)، زلاتان ابراهیموویچ (177 گل برای بارسلونا، میلان، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد) و کریم بنزما (155 گل برای رئال مادرید) در رده های پنج تا دهم این لیست قرار گرفته اند.
اسطوره برزیلی فوتبال از سال 1974 یک رکورد تاریخی را در اختیار دارد. او که بین سال های 1956 تا 1974 برای سانتوس برزیل بازی می کرد، توانست برای  این باشگاه 643 گل به ثمر برساند. رکورد پله به نظر جاوادانه می آمد ولی ظهور پسری از روساریو همه معادلات را تغییر داد. با گلی که مسی به آلاوس زد، تعداد گل هایش برای بارسا در همه رقابت های رسمی به 618 گل رسید و او حالا تنها 25 گل تا برابری با رکورد پله فاصله دارد. مسی برای رسیدن به تعداد گل های بین المللی پله نیز تنها هفت گل فاصله دارد. در سال 2020 چالش های مختلفی نیز در انتظار لیونل مسی خواهند بود از جمله رسیدن به پانصدمین پیروزی با بارسا یا ثبت هفتصد گل به عنوان یک فوتالیست حرفه ای. مسی همچنین قصد دارد با پیراهن آرژانتین نیز به اولین افتخار بزرگ خود در سطح ملی دست یابد و در ماه جولای، کوپا آمه ریکا را فتح کند. او می خواهد در شرایطی به دسامبر 2020 برسد که توپ طلای هفتم را نیز کسب کرده باشد.
ثبت رکورد بیشترین بازی برای بارسا: این رکورد در اختیار ژاوی با 767 بازی است. مسی با 705 بازی تنها 62 بازی برای رسیدن به این رکورد فاصله دارد.
600 بازی با پیراهن شماره 10 بارسا: مسی از سال 2008 و با جدایی رونالدینیو به پیراهن شماره 10 بارسا رسید و تاکنون 595 بازی با این پیراهن انجام داده، 567 گل زده و 221 پاس گل نیز داده است.
هفت آقای گلی لیگ قهرمانان: مسی فصل جاری تنها دو گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و هشت گل با رکورد لواندوفسکی فاصله دارد. رونالدو در مجموع هفت آقای گلی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد و مسی با شش آقای گلی پشت سر او ایستاده است.
هفتمین کفش طلا: لیونل مسی فصل گذشته توانست برای ششمین بار فاتح کفش طلا شود. رونالدو با چهار کفش طلا دوم است. مسی می تواند فصل 20-2019 کفش طلای هفتم خود را نیز تصاحب کند
رسیدن به هفت توپ طلا: مسی سال 2019 برای ششمین بار فاتح توپ طلا شد و برای سال بعد نیز یک مدعی جدی محسوب می شود. او در صورت فتح هفتمین توپ طلا فاصله با رونالدو را به دو افزایش خواهد داد. مسی به زودی 33 ساله خواهد شد و تاکنون تنها لو یاشین(34 سالگی) و استنلی متیوس( 41 سالگی) در سنی بالاتر از 33 سالگی توانسته اند به توپ طلا برسند.
باومن، هندانوویچ و روفیر به ترتیب سه دروازه بانان برتر دهه اخیر در 5 لیگ معتبر اروپایی از نظر تعداد واکنش هستند. دروازه بان هوفنهایم 1122 سیو موفق از سال 2010 تا 2019 داشته است. به نقل از squawka، اولیور باومن (1122)، سمیر هندانوویچ (1054)، استفان روفیر (1038)، داوید دخیا (1037) و استفانو سورنتینو (1016) موفق شده اند بیشترین سیو موفق را در دهه 10 میلادی در بین دروازه بان های پنج لیگ معتبر اروپایی داشته باشند. باومن که 29 سال سن دارد، در سال 2014 از فرایبورگ به هوفنهایم پیوست درحالی که سمیر هندانوویچ در سال 2012 از اودینزه راهی اینتر شده بود. روفیر و دخیا نیز هر دو در سال 2011 به تیم های سن اتین و منچستریونایتد پیوسته بودند. سورنتینو نیز این واکنش ها را در پالرمو و کیه وو انجام داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهترین گلزنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امشب در دربی لندن برابر چلسی به یک نتیجه درخشان دست یافت. آنها موفق شدند رقیب همشهری را با ۵ گل بدرقه کنند. بن وایت یکی از ستاره‌های توپچی‌ها در بازی بود و توانست در نیمه دوم دو گل به ثمر برساند. او پس از پایان دیدار در مورد برخی نکات بازی با خبرنگار بی‌بی‌سی صحبت کرد.

پیروزی پرگل امشب؟
عملکرد شگفت انگیز از همه ما. مهم این است که به راه خود ادامه دهیم و بهترین بازی‌مان را انجام دهیم. واضح است که این یک بازی بزرگ بود و ما از آن با سربلندی خارج شدیم. در کورس حساسی هستیم و مشخص نیست چگونه به پایان خواهد رسید. امیدوارم لیورپول و منچستر سیتی امتیاز از دست دهند. ما فقط می‌توانیم کاری که دست خودمان است را کامل انجام دهیم و قهرمانی به نتایج دیگر هم بستگی دارد.

دو گل مقابل چلسی؟
گل اول نتیجه حضورم در بهترین مکان و در بهترین زمان ممکن بود. گل دوم یک سانتر بد بود که خوشبختانه وارد دروازه شد. خیلی خوش‌شانس بودم. پاس خوبی از طرف اودگارد آمد و من فقط می‌خواستم سانتر کنم اما شانس آوردم که سانتر افتضاحم وارد دروازه شد.

عملکرد هاورتز و زدن دو گل؟
شگفت‌انگیز. او مستحق این وضعیت عالی است. از وقتی که وارد باشگاه شده بی‌وقفه تلاش کرده است. هیچوقت نمی‌شود فهمید او چقدر خوب است تا وقتی که در کنار او بازی نکنی.

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اونانا به تنظیمات کارخانه برگشت: پاس گل به حریف (عکس)
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • ستاره لژیونر تیم ملی صدرنشین جدول گلزنان جام ملت‌ها
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • رکورد لونین در ال‌کلاسیکو خراب شد!
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست