Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ۹۱۹ تن انواع سبزی و صیفی‌جات گلخانه‌ای در گیلان تولید می‌شود.

علی درجانی امروز در جلسه کشاورزی گیلان که در این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه تولیدات گلخانه‌ای، گیلان در سطح کشور پیشرو است، گفت: این استان در تولید گل‌های گلدانی رتبه ششم، در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه شانزدهم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی سطح توسعه گلخانه در سال ۹۸ در استان  ۸۰ هکتار است اظهار کرد: از این میزان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۵ هکتار توسعه گلخانه در استان گیلان در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال۹۷ سطح زیر کشت گلخانه‌ای در این استان ۷۱ هکتار بوده است گفت: قریب به ۹ میلیون انواع گل های شاخه بریده، گل‌های آپارتمانی، گل‌های گیاهان آپارتمانی، برگ های زینتی، گیاهان فصلی و انواع درختچه های زینتی در استان تولید می‌شود.

درجانی تحقق اقتصاد مقاومتی را هدف اصلی توسعه گلخانه‌ها در استان دانست و گفت: افزایش ضریب امنیت سلامت غذایی، ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات از اهداف توسعه گلخانه‌ها در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در گیلان این اجازه را به کشاورزان می دهد تا تولید گل و گیاه زینتی در فضای باز را پرورش دهند، تصریح کرد: در ۷۰۰ هکتار فضای باز نیز تولید بالغ بر ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی گلخانه‌ای فراهم است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلخانه سبزيجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد

استاندار البرز گفت: بخش خصوصی با احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان که  در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره‌وری، صرفه اقتصادی و اشتغال استان و توسعه کشت گلخانه‌ای‌ با جدیت در دستور کار قرار داشته و دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه تهیه سند کشت در استان البرز که می‌بایست این سند با توجه به ویژگی‌های استان در مناطق مختلف تهیه و تدوین شود.

استاندار البرز افزود:  جهادکشاورزی استان به عنوان متولی اصلی این بخش می‌بایست برای توسعه  کشت گلخانه‌ای، برنامه زمان‌بندی شده خود و همچنین اهدافی که می‌بایست در سال جدید بر آن تمرکز کند را ارائه دهد.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته بخش خصوصی با احداث 122 هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است، گفت: با توجه به توجیه اقتصادی این نوع کشت نسبت به کشاورزی سنتی، باید کشاورزان را به سمت کشت‌های دانش بنیان همچون هیدروپونیک و انواع کشت گلخانه ای ترغیب کرد.

‌وی در پایان با اشاره به مصرف عمده آب استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای علاوه بر مدیریت صحیح مصرف آب در استان نقش عمده‌ای در کاهش مصرف آب کشاورزی خواهد داشت.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد